Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   Elitloppet 2015 (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/23714-elitloppet-2015-a/)

NicklasJ 2015-05-03 17:21

Citat:

Ursprungligen postat av sirlarsson (Inlägg 427665)
Vore ett hån mot travsporten om den blev inbjuden, finns 10-15 hästar som förtjänar inbjudan före den.

Håller inte riktigt med. Så tunt med bra hästar/prestationer just nu att jag hellre har med Mosaiqen vid minsta lilla formbesked i Copenhagen cup än någon utfyllnadshäst som är chanslös trots toppform.

sirlarsson 2015-05-03 17:30

Citat:

Ursprungligen postat av NicklasJ (Inlägg 427686)
Håller inte riktigt med. Så tunt med bra hästar/prestationer just nu att jag hellre har med Mosaiqen vid minsta lilla formbesked i Copenhagen cup än någon utfyllnadshäst som är chanslös trots toppform.

Mitt första elitlopp får väl bli ett utfyllnadslopp då :) Får dricka fler bärs istället! :lol:

sirlarsson 2015-05-03 17:39

Ingen Mosaik i Copenhagen Cup.

NicklasJ 2015-05-03 18:35

Citat:

Ursprungligen postat av sirlarsson (Inlägg 427687)
Mitt första elitlopp får väl bli ett utfyllnadslopp då :) Får dricka fler bärs istället! :lol:

Det blir nog bra ändå.:cheers: Får hoppas elitloppstempen höjs med fina prestationer i nästkommande veckor.

putte64 2015-05-03 18:46

Citat:

Ursprungligen postat av sirlarsson (Inlägg 427687)

Du kommer älska det.
stå utanför e-läktaren och känn stämningen.
håren reser sig på armarna.

hugotheboss 2015-05-03 22:06

Citat:

Ursprungligen postat av sirlarsson (Inlägg 427688)
Ingen Mosaik i Copenhagen Cup.

Tråkigt, men då kan man väl utesluta elitloppsfunderingar i alla fall.

Helge 2015-05-05 09:37

Nu kommer Delicious ut till start , Bollnäs 11/5.

Wohoo, hinner komma i form till Elitloppet!

Henne vill jag verkligen se där och vinna med. Duktig trea i försök och final redan förra året.

Samma upplägg som förra året och det gick ju finfint.

http://i.gyazo.com/62573d1a2ab0f645e09ce2ca767d91bf.png

Shooter 2015-05-06 10:04

Support Justice klar för Elitloppet. Klara hästar så här långt:

Timoko
Maven
On Track Piraten
Digital Ink
Wind Of The North
B.B.S.Sugarlight
Aladin d'Ecajuel
Support Justice

Helge 2015-05-07 14:47

"- Jag har väl tre aktuella. Quick Fix, El Mago Pellini - och Mosaique Face."

Säger Ludde i Expressen idag.

sirlarsson 2015-05-07 16:21

Haha, Ludde aka trollkungen. Han har 0 aktuella.

Om_sommaren 2015-05-08 10:25

Citat:

Ursprungligen postat av sirlarsson (Inlägg 428508)
Haha, Ludde aka trollkungen. Han har 0 aktuella.

Ett Elitlopp utan kolgjini tycker jag haltar lite då han ju är en stor profil. Mosaique face tycker jag är given om han är i form. Det är dock ont om tid. Quick fix räcker inte El mago Pellini tycker jag behöver göra ett riktigt vasst sprintlopp om han ska bli aktuell. Har ju visat lite startsnabbhet vid vissa tillfällen o jag blev väldigt imponerad av jägersstarten o det kan va en lite outsider till biljett.

Förresten .är det nån som har koll på hur det står till med orechietti? skadade han sig ifjol eller hur var det?

Strappa71 2015-05-08 14:15

Citat:

Ursprungligen postat av Om_sommaren (Inlägg 428612)
Ett Elitlopp utan kolgjini tycker jag haltar lite då han ju är en stor profil. Mosaique face tycker jag är given om han är i form. Det är dock ont om tid. Quick fix räcker inte El mago Pellini tycker jag behöver göra ett riktigt vasst sprintlopp om han ska bli aktuell. Har ju visat lite startsnabbhet vid vissa tillfällen o jag blev väldigt imponerad av jägersstarten o det kan va en lite outsider till biljett.

Förresten .är det nån som har koll på hur det står till med orechietti? skadade han sig ifjol eller hur var det?

Jag klarar mig bra utan någon specifik tränare "what so ever" i mitt 21a raka Elitlopp på plats. ( Vissa är jag iofs gärna utan även de skulle ha en bra häst! )

Ludde är en profil och en kung i mina ögon av diverse anledningar. Men inte ens en av mina stora favoriter har en plats om inte hans häst förtjänar sin plats.

Strappa71 2015-05-08 14:30

dubbelpost

Om_sommaren 2015-05-08 15:11

Citat:

Ursprungligen postat av Strappa71 (Inlägg 428678)
Jag klarar mig bra utan någon specifik tränare "what so ever" i mitt 21a raka Elitlopp på plats. ( Vissa är jag iofs gärna utan även de skulle ha en bra häst! )

Ludde är en profil och en kung i mina ögon av diverse anledningar. Men inte ens en av mina stora favoriter har en plats om inte hans häst förtjänar sin plats.

Absolut. Hästarna måste absolut förtjäna sina platser så det inte blir som när Friction va med för nåt år sen utan att ha presterat nånting på bekostnad av tex Harry haythrow som vart kanonbra det året. Det va så man kunde spy faktiskt så orättvist.

Förresten ser jag att oddset på tumble dust är uppe i 65 ggr nu. Helt galet o på söndag går han ut i Köpenhamn o därefter kommer inbjudan som ett brev på posten:)

Stekel 2015-05-09 17:53

Jag drömde något konstigt inatt. Kom inte på vad det var förrän jag råkade höra att de pratade om Maven och Elitloppet på tv nu. Det var det jag drömde! Maven pissade på dem över upploppet i finalen! Brukar inte lira i det loppet men nu ska jag ta och lägga en peng på henne! Har varit helrätt på henne på liret sedan hon kom till Sverige och jag trodde då inte mycket på henne inför sista söndagen i maj, men nu skiter jag i analysen, lägger en peng på sanndröm-scenariot och njuter av sporten :)