Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V64-Åby (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/23832-v64-aby/)

olle 2015-05-02 18:58

V64-Åby
 
Ingen jackpot och man bör nog fundera på att bara gå för alla rätt om man spelar. Sportsligt kan det inte bli bättre än så här.

Avd 1: Det snackas om barfota runt om för första gången sedan finalen av svensk uppfödningslöpning 2013 på Al Dente (galopperade bort sig). Mycket intressant i så fall på jättefavoriten.

Främste utmanare är nog Fire To The Rain som inte imponerade i årsdebuten. Skor igen skrev Reijo L precis på twitter. Det är inte optimalt.

Avd 2: Här är Heavens Door som kommer från Svanstedt i USA till Reijo L den som blir mest intressant att se. Att värdera vinstchansen i första Sverigestarten får andra göra men den ska gå med skor skrev han också precis på Twitter. Osäker på om Svanstedt körde den barfota i USA.

Souchong nu med lopp i kroppen ser ut att bli favorit. Den var jättefavorit i svenskt travoaks i höstas när den galopperade bort sig. Årsdebuten sa inte mycket så det känns väl inte som en säker spik direkt.

Avd 3: Oneforallface grymt fin vid V75 vinsten och frågan är om det var tillfälligt eller inte. Om inte är det nog toppchans.

Nästan ospelade New Generation ska som det låter nu gå barfota runt om. Det är ett stort plus.

Vet inte om Origo Tilly ska gå barfota. Det behövs nog om den ska kunna vinna.

Öppet lopp om Kolgjinis superstjärna skulle göra bort sig.

Avd 4: Florida Queens start på säsongen inget vidare. Annars är det normalt ett spikalternativ. Vidöppet bakom.

Ruby Trap blir kanske ändå favorit på raden. Men det är en häst som bara startat hemma på Solvalla och när den ska ut och resa ffg och starta på en annan bana ffg känns det inte helt tryggt på en storfavorit.

Låter som att Anna Greta måste gå med skor. Stort minus troligen.

Avd 5: Troligen är Jonte Boy vinnaren. En grymt bra häst och det har den även visat i Sverige när den bl a vann treårseliten under elitloppshelgen i fjor. Berättigad storfavorit tyvärr.

Party Boat Hanover ev barfota runt om. Alltid intressant med sådan info från stall Melander. Den har inte gått så sedan Breeders Crown finalen i höstas.

Sylvester America har jag inte blivit superimponerad av hittils. Den var favorit näst senast mot Spartan Kronos men var chanslös mot den.

Avd 6: Spartan Kronos kan vara finalvinnaren. En ruggigt fin häst men spåret gör kanske att Lugauer främst kör för en finalplats och man har ju ingen glädje av att den blir 2a i morgon som V64 spelare.

Jag hade tagit med Whitehouse Express på den ruggigt intressanta infon från Redén. Barfota runt om för första gången och rucktussar ffg. Slår dessa ändringar rätt kan den bli mycket svår att få tag i då det väl är den troliga ledaren.

Budda med lopp i kroppen ska man kanske heller inte glömma. Det är den enda miljonären i detta lopp.


Lycka till !

Klanke 2015-05-02 21:52

SOUCHONG är underskattad och har en fin kapacitet som hon inte riktigt fått betalt för än, får fin resa från fint läge och hon skall inte underskattas. Jag spikar!

Dragen:

FIRE TO THE RAIN är rejäl och har nu ett lopp i kroppen..

HERO SJÖHAMMAR vann enkelt från spets senast, spetsar men släpper till en felfri nr 3, med klaff får han ju drömloppet i rygg på ledaren till 6%... Fynd!

DEVS DARLING kan öppna och får säkert ett fint lopp... passas 8%

SYLVESTER AMERICA är ojämn men bra ibland då menar jag riktigt bra, får ju loppet som det känns och spurtar förbi sista 50?

Låset: 1-3-11 i avd6. Sparta har onekligen bäst kapacitet men är ojämn, whitehouse express spikade jag sist på v75 hade fått 6 rätt annars (utdelning 4 miljoner på 7 rätt) hästen låg på lite väl hårt i spets och torskade på linjen med huvud. Lättare nu och får man bestämma utan att man för den delen pullar i ledningen kan han vinna. Cash G är spurtstark och siktar på en sarg resa med lucka i tid så....


God tur!

NicklasJ 2015-05-02 23:04

Citat:

Ursprungligen postat av olle (Inlägg 427533)
Jag hade tagit med Whitehouse Express på den ruggigt intressanta infon från Redén. Barfota runt om för första gången och rucktussar ffg.

Är rätt säker på att han gick med rycktussar senast.

Speedyearl 2015-05-03 06:53

Citat:

Ursprungligen postat av NicklasJ (Inlägg 427539)
Är rätt säker på att han gick med rycktussar senast.

Det var iaf infon som gick ut innan V75:an; Rycktussar för första gången.

incitatus 2015-05-03 08:04

Melander startar 13 hästar på Åby idag

1 svenskfödd och 12 med suffixet US !!

Kyodai 2015-05-03 08:08

Lutar åt dd 3-3 och 333 riksdaler :evilgrin39:

shjuve9le 2015-05-03 10:22

ja , spartan kronos, kommer han bomba framåt eller köra för final ? annars 3-3 på dubbeln x mkt :)

olle 2015-05-03 10:38

Skor på Whitehouse express men skoryck på två ostreckade Redénhästar. Lite annorlunda än vad som sades i rondenintervjun.

shjuve9le 2015-05-03 10:45

SS kör 1-11 , men känns som att jonte borde vinna , köra dubbel för "tips experter" som ger 3-7 ggr är inte deras grej , skrytfaktorn är hög när dom väl "sätter tipsettor"

mackpeter 2015-05-03 10:47

Läser att favoriten i V64-2 Souchong haft problem med en hjärtmuskel. Eftersom jag vet, att en del hästar med t ex hjärtmuskelinflammation blir "fega" vid mycket hård ansträngning. De är rädda att det onda i hjärtmuskeln skall återkomma. Därför kommer jag inte att spika den favoriten idag. Men jag vill understryka, att jag inte har någon information i fallet Souchong. Och hoppas mina farhågor är fel.

Chiron 2015-05-03 11:08

Fina lopp idag! Tre går vidare från varje lopp...

Finns ett par hästar vi borde försöka fälla trots att det vanligtvis brukar bli favoritsegrar.

Avd 1: 1 Al Dente - en fantastisk häst men känns inte som en säker spik speciellt när ex. Volstead finns med - gjorde en fantastisk årsdebut. Kihlström lyckas alltid riktigt bra i kvalloppen.
Avd 2: 3 Souchong - enligt stallet kanske det hade behövts ett lopp till i kroppen, vilket kan betyda att Kihlström kör lite mer avvaktande och "bara" fixar en finalplats, Liljendahls jänkare 6 Heaven's Door måste med (kommer ju från Svanstedt!).
Avd 3: 3 Onceforall Face - trots ett riktigt starkt lopp så kan man inte lita på denna häst, dessutom 3 av 3 starter på Åby har resulterat i galopp. Trots bakspår och kval måste 10 Valentino Strix med (avslutade sylvasst senast).
Avd 4: 4 Ruby Trap - fin rad men alla segrar tagna på hemmaplan, resan kan ställa till med problem, Untersteiners Roses Glory är obesegrad i år och han håller den väldigt högt.
Avd 6: 11 Spartan Kronos - fin häst men Lugauer i ett uttagningslopp från bakspår?, lär nog bli positionsproblem, många hästar som kan avsluta starkt i det här loppet - 1,4,8.

Inte säkert att alla dessa favoriter missar att vinna men man måste försöka. Det känns som att Korvenojas Jontte Boy har en bra uppgift. Trots skyhög procent måste den väl vara spiken. Den enda som skrämmer mig där är Stenströmers Buster - kan inget om den...

Lycka till allihopa!

alle 2015-05-03 11:08

Citat:

Ursprungligen postat av mackpeter (Inlägg 427566)
Läser att favoriten i V64-2 Souchong haft problem med en hjärtmuskel. Eftersom jag vet, att en del hästar med t ex hjärtmuskelinflammation blir "fega" vid mycket hård ansträngning. De är rädda att det onda i hjärtmuskeln skall återkomma. Därför kommer jag inte att spika den favoriten idag. Men jag vill understryka, att jag inte har någon information i fallet Souchong. Och hoppas mina farhågor är fel.

Hur har man "problem med en hjärtmuskel"? låter väldigt allvarligt, har själv erfarenhet av hästar som fått hjärtmuskelinflammation och de kommer aldrig tillbaka på samma nivå igen.

Jarmop 2015-05-03 11:49

Vilket snack det är om Volstead, totalt chanslös senast den mötte Fire to the rain och är chanslös idag också mot den.

Om FTTR håller någorlunda form så vinner den från dödens om Ulf bara vågar köra fram :)

Chiron 2015-05-03 11:54

Citat:

Ursprungligen postat av Jarmop (Inlägg 427572)
Vilket snack det är om Volstead, totalt chanslös senast den mötte Fire to the rain och är chanslös idag också mot den.

Om FTTR håller någorlunda form så vinner den från dödens om Ulf bara vågar köra fram :)

Förra gången de möttes gick FTTR barfota fram (nu skor) och Volsted gick skor runt om (nu barfota fram). Sedan är ju Al Dente favoriten i loppet inte Volstead, det är den FTTR måste besegra om du nu tänker så... :)

TOBYTYKE 2015-05-03 11:56

Märkligt att Örjan inte kör Al Dente utan Volsted? Samma stall men ändå. Volsted kanske är mer svårkörd...



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved