Citat:
Ursprungligen postat av salkin90
(Inlägg 429916)
Nej jag skyller inte bara på honom, det är ju trots allt jag som lämnade in mitt system. Men när jag står i valet och kvalet att spika eller inte så lutar det ju knappast åt spik efter en negativ intervju när man vet att hästen har betett sig som han gjort bakom bilen. Hade Sören däremot stuckit ut hakan och sagt att han trodde på vinst så kanske man omvärderar lite. Men alla kan ju inte vara lika optimistiska som Åke Lindblom.
Ja såklart att det är en del av spelet annars skulle trav vara betydligt lättare. Men som sagt jag skyller inte på Sören för att jag missa 6 rätt (då jag spika delicious) istället. Men man måste ju ändå få påpeka saker och ting. Ska man vara självkritisk måste man också kunna få kritisera andra.
|
Hade du tittat i lopparkivet hade du inte behövt lyssna på kusken. Då hade du vetat att han har dummat sig en del bakom bilen, men även skött sig exemplariskt i en del starter. Och att den är mycket snabb iväg när den travar. När det gäller det taktiska upplägget är ju dock kuskens tankar mycket intressanta. Det och rapporter om hur träningen gått på sistone.
Edit: Ja man får påpeka saker. Men när man gör det som en ursäkt i såna här fall tar man en genväg och gör sig själv en otjänst om man bara fäller kommentaren och inte tänker på hur man kan eventuellt kan tänka annorlunda nästa gång för ett bättre resultat. Jag lägger också såna kommentarer ibland och tänker inte längre än så. Men jag försöker analysera mitt analyserande istället för att skylla på att omvärlden styrt mina tankar i fel riktning, och därigenom bli en bättre spelare.
Nu släpper vi det och blickar framåt!
|