Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V75 Gävle 2015-05-23 (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/23956-v75-gaevle-2015-05-23-a/)

Strappa71 2015-05-23 12:18

Citat:

Ursprungligen postat av Klanke (Inlägg 433050)
Spelvärdet ligger ofta i att spika i avd1, Kemas Magic har toppchans oavsett väg, Johnny lär inte sitta fast. 40% är taget och den bankar jag in på mitt stora bolagssystem..

Dragen:

NEW MOON FACE är strulig men Ludde har fin form i stallet och hästen kan öppna rejält i volt. Spets och slut?

I LOVE CHAMPAGNE gillade inte att få tryckare i omgångar senast, hästen är bäst bakifrån och möter enklare nu. Given etta. Passa NAJAD TILLY som såg lavad ut senast. Bergh tänker ladda och köra PRIMA EAGLE i spets.

såg ni loppet senast? TITAN TABAC flög fram och vann enkelt på 21 tid sista varvet. avd5 Mjölner Komet är inte helt borta 5% är lågt. Passa även Hulte Magnus som skall gå med barfota fram ff gg i karriären.

avd6.Maven är klar för elitloppet men kommer ekipaget till spets lär det bli en seger på vägen. Rejäl märr! Pappagayo E med björn är klart intressant, borde få en inbjudan. Alla ropar ut Creatine som vinnare hästen har floppat på slutet och här är det upp till bevis! Passa skrällar som Harry H och Standout

avd7. Rocket zet spets och galopp för Danne? (ler) i spets en bra chans men här är många bra spelobjekt. Long Night såg ut som en rund miljon senast, passa även nr 6 som börjar komma i toppform, hela stallet är i form!

God tur!

Spelvärdet ligger i att hitta underspelade hästar istället för överspelade. Det OAVSETT i vilken avdelning de springer.

Det som stämmer är att samma storfavorit oftast är ett litet gäng procentenheter mindre spelad om samma lopp går som V75-1 istället för V75-7. I övrigt finns det inget stöd alls för att det är "bra att spika i första".

lokatten 2015-05-23 12:22

Tycker avd 2 är hopplöst svår. Hade 8 hästar där från början, har minskat ner till 1 M.T.Insider, 2 Amor Winner, 3 New Moon Face, 7 Melker, 8 Klöver All Over men känns inte bra. 5 Muchmoremuscles verkar vara bra men chansar att ta bort den då jag hoppas att Kenneth Haugstads form ska hålla i sig...

Avd 3. 15 ston. Och alla tränare/skötare/kuskar är väldigt positiva om sina hästar! De är "bättre än raden", "tränar starkt", "måste vara en bra chans", "riktigt på tårna" osv. Ockockock! Men kan nog klara mig med två hästar. 3 Prima Eagle med Robert Bergh som är positiv och tycker att känslan är att hon kan leda runtom samt 7 Diamond of'em. Här fastnade jag för en nollprocentare, 9 Sam Forget med Sören Eriksson.

Om_sommaren 2015-05-23 12:31

Citat:

Ursprungligen postat av lokatten (Inlägg 433053)
Tycker avd 2 är hopplöst svår. Hade 8 hästar där från början, har minskat ner till 1 M.T.Insider, 2 Amor Winner, 3 New Moon Face, 7 Melker, 8 Klöver All Over men känns inte bra. 5 Muchmoremuscles verkar vara bra men chansar att ta bort den då jag hoppas att Kenneth Haugstads form ska hålla i sig...

Avd 3. 15 ston. Och alla tränare/skötare/kuskar är väldigt positiva om sina hästar! De är "bättre än raden", "tränar starkt", "måste vara en bra chans", "riktigt på tårna" osv. Ockockock! Men kan nog klara mig med två hästar. 3 Prima Eagle med Robert Bergh som är positiv och tycker att känslan är att hon kan leda runtom samt 7 Diamond of'em. Här fastnade jag för en nollprocentare, 9 Sam Forget med Sören Eriksson.

För att Olle alsen ska vinna v75 krävs ett smärre under och som högt spelad chansas han bort. Jag låser på amor winner som jag tror vinner och adams pace som om den skulle får spets på barfotabalans känns intressant på spelet

Speedyearl 2015-05-23 12:44

Citat:

Ursprungligen postat av Om_sommaren (Inlägg 433054)
För att Olle alsen ska vinna v75 krävs ett smärre under och som högt spelad chansas han bort. Jag låser på amor winner som jag tror vinner och adams pace som om den skulle får spets på barfotabalans känns intressant på spelet

Själv låser jag på 6 och 8! Chansar bort Amor Winner då det finns risk att han hoppar i starten!

joalore 2015-05-23 12:45

Någon som vet hur vädret är i Gävle,dom säger på atg live att regnet vräker ner,ser inte ut så tycker jag.

anderna 2015-05-23 12:46

Är inte Trinity zet stenklar utan skor?

Icewinner 2015-05-23 12:47

Citat:

Ursprungligen postat av Strappa71 (Inlägg 433052)
Spelvärdet ligger i att hitta underspelade hästar istället för överspelade. Det OAVSETT i vilken avdelning de springer.

Det som stämmer är att samma storfavorit oftast är ett litet gäng procentenheter mindre spelad om samma lopp går som V75-1 istället för V75-7. I övrigt finns det inget stöd alls för att det är "bra att spika i första".

Tror Klanke syftar på att de flesta väljer att gardera i Avd1 varpå favoriten ofta blir underspelad och det ger ju spelvärde :)

Men jag vet inte, han får ju svara själv! :D

Om_sommaren 2015-05-23 12:55

Citat:

Ursprungligen postat av anderna (Inlägg 433058)
Är inte Trinity zet stenklar utan skor?

kan lika väl bli galopp känns det som. knepig aktion på den

Om_sommaren 2015-05-23 12:57

Citat:

Ursprungligen postat av Speedyearl (Inlägg 433056)
Själv låser jag på 6 och 8! Chansar bort Amor Winner då det finns risk att han hoppar i starten!

8an känns lite distanssvag men visst kan få fin smygare därifrån och har vinterträningen gjort susen så kan den ha bättre styrka i år kanske

ricBLo636 2015-05-23 12:57

13 I Love Champagne vinner väl om det blir rejäl gasning i början utav loppet.
Tycker personligen att den har bättre vinstchans än 10 Trinity Zet.

Strappa71 2015-05-23 12:59

Citat:

Ursprungligen postat av Icewinner (Inlägg 433059)
Tror Klanke syftar på att de flesta väljer att gardera i Avd1 varpå favoriten ofta blir underspelad och det ger ju spelvärde :)

Men jag vet inte, han får ju svara själv! :D

Det inte helt korrekt att de flesta väljer att gardera V75-1 vanemässigt. Effekten är mycket överskattad och det som finns går som sagt att läsa av direkt från V75-%en.

Speedyearl 2015-05-23 12:59

Citat:

Ursprungligen postat av Om_sommaren (Inlägg 433062)
8an känns lite distanssvag men visst kan få fin smygare därifrån och har vinterträningen gjort susen så kan den ha bättre styrka i år kanske

Jo det har väl varit en utpräglad sprinter men av nån anledning har jag fått för mig att han kommer gå bra idag! ;)

Så utan vidare motivering får det bli så!

Om_sommaren 2015-05-23 13:01

Citat:

Ursprungligen postat av Speedyearl (Inlägg 433065)
Jo det har väl varit en utpräglad sprinter men av nån anledning har jag fått för mig att han kommer gå bra idag! ;)

Så utan vidare motivering får det bli så!

man ska aldrig underskatta magkänslan:)

Om_sommaren 2015-05-23 13:04

venkatesh med jänkarvagn o barfota kan nog dra iväg rejält idag. Haugstad kommer få sig ett rejält träningspass

Manprinsen 2015-05-23 13:08

Känner mig nöjd med dagens spikar. Shadow Woodland, Creatine och Rocket Zet.
Fast nu dödade Sjöstrand spelvärdet på Rocket Zet med sitt uttalande. :idiot: