Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V75 Gävle 2015-05-23 (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/23956-v75-gaevle-2015-05-23-a/)

Om_sommaren 2015-05-23 13:12

kicki the dancer anmäld bfr gick som ett skott med den balansen näst sist. Det blir utgång för min del med tanke på spelvärdet i %en

Manprinsen 2015-05-23 13:14

Citat:

Ursprungligen postat av Om_sommaren (Inlägg 433071)
kicki the dancer anmäld bfr gick som ett skott med den balansen näst sist. Det blir utgång för min del med tanke på spelvärdet i %en

Spelvärdet i procenten finns det en förklaring till. Hästen går ofta bra men vinner i stort sett aldrig.

alle 2015-05-23 13:15

Citat:

Ursprungligen postat av Strappa71 (Inlägg 433064)
Det inte helt korrekt att de flesta väljer att gardera V75-1 vanemässigt. Effekten är mycket överskattad och det som finns går som sagt att läsa av direkt från V75-%en.

Jag tror kemas hade varit större favorit om han legat som avd 5 eller 6 istället för avd 1! :)

Om_sommaren 2015-05-23 13:15

Citat:

Ursprungligen postat av Manprinsen (Inlägg 433070)
Känner mig nöjd med dagens spikar. Shadow Woodland, Creatine och Rocket Zet.
Fast nu dödade Sjöstrand spelvärdet på Rocket Zet med sitt uttalande. :idiot:

har snackats om rocket zet hela veckan så det här lär påverka föga. Creatine hur tänker du där. väldigt svårbedömd enligt mig. omöjligt lopp att lösa det där

Speedyearl 2015-05-23 13:16

Citat:

Ursprungligen postat av Manprinsen (Inlägg 433070)
Känner mig nöjd med dagens spikar. Shadow Woodland, Creatine och Rocket Zet.
Fast nu dödade Sjöstrand spelvärdet på Rocket Zet med sitt uttalande. :idiot:

Hehe...flera speltjänster har väl den som en utav sina spikar med?

Tror den har bra chans att vinna men satan så tråkigt att sitta med en spik i sista! Kommer gardera det loppet med ett par hästar iaf!

Om_sommaren 2015-05-23 13:16

Citat:

Ursprungligen postat av Manprinsen (Inlägg 433072)
Spelvärdet i procenten finns det en förklaring till. Hästen går ofta bra men vinner i stort sett aldrig.

7 av 30 är hyfsad seger% va?:)

trance_error 2015-05-23 13:17

Kom ihåg att positionerna avgör mycket i gulddivisionen, känns som den som spetsar lär vinna över den korta distansen.

Manprinsen 2015-05-23 13:19

Citat:

Ursprungligen postat av Om_sommaren (Inlägg 433074)
har snackats om rocket zet hela veckan så det här lär påverka föga. Creatine hur tänker du där. väldigt svårbedömd enligt mig. omöjligt lopp att lösa det där

För att jag tror det är bästa hästen och vill Robban ha med den i Elitloppet så lär den vara i ordning idag. Såg när den knäckte Sebastian K utvändigt i November för att sedan tappert kämpa sig till en 3:e plats.

Klart det påverkar spelvärdet på Rocket Zet om en av ägarna uttalat säger att den får svårt att slå Rocket Zet från spets.

Manprinsen 2015-05-23 13:20

Citat:

Ursprungligen postat av Om_sommaren (Inlägg 433076)
7 av 30 är hyfsad seger% va?:)

1 seger på V75, resten lågklassiga lopp vad jag kan se.

Om_sommaren 2015-05-23 13:23

Citat:

Ursprungligen postat av Manprinsen (Inlägg 433080)
1 seger på V75, resten lågklassiga lopp vad jag kan se.

Har de andra vunnit högar av v75 lopp då?

Strappa71 2015-05-23 13:23

Citat:

Ursprungligen postat av alle (Inlägg 433073)
Jag tror kemas hade varit större favorit om han legat som avd 5 eller 6 istället för avd 1! :)

Absolut. Frågan är bara hur många procentenheter mer? Min bedömning är ett fåtal %-enheter extra.

För den som tycker att spelprocenten nu är extremt låg blir den en bra spik.

Jag lägger mina surt förvärvade slantar på att det blir 3e inv och fast hela vägen. Garderar med att det finns ok chans att den inte vinner från dödens heller. :)

Grejen med omgångar där favoriterna har vunnit från början är att skrällar på slutet inte alls biter särskilt bra. Särskilt inte i V75-7. Det beror såklart på att likaväl som att det finns spelare som vanemässigt garderar från början så finns det många som tror att ALLA andra garderar från början. Man tror att man är ensam om att spika favoriten i första när det i själva verket finns mängder med system med ungefär samma uppbyggnad.

Om_sommaren 2015-05-23 13:29

ws malte känns intressant som skräll med örjan och barfota runt om. Tror den spetsar intialt o släpper sen till björn.

Manprinsen 2015-05-23 13:30

Citat:

Ursprungligen postat av Om_sommaren (Inlägg 433081)
Har de andra vunnit högar av v75 lopp då?

Möter ungefär likvärdiga hästar, men läget är knappast gynnsamt på en spetsbana som Gävle. Kusken har jag dålig koll på så jag kan varken säga bu eller bä.

Helge 2015-05-23 13:34

Citat:

Ursprungligen postat av Manprinsen (Inlägg 433084)
Möter ungefär likvärdiga hästar, men läget är knappast gynnsamt på en spetsbana som Gävle. Kusken har jag dålig koll på så jag kan varken säga bu eller bä.

Idag har alla spetshästar vikit ned sig i de tre inledande loppen på Gävle.

Klanke 2015-05-23 13:35

Citat:

Ursprungligen postat av Icewinner (Inlägg 433059)
Tror Klanke syftar på att de flesta väljer att gardera i Avd1 varpå favoriten ofta blir underspelad och det ger ju spelvärde :)

Men jag vet inte, han får ju svara själv! :D

Du läste min tanke Icewinner :D