![]() |
Ni som spelar efter dubbelrött har en del att ta tag i nästa lopp :)
|
Jaja, jag hade den på bongen i alla fall, så nu är det bara att gå vidare. Ska komplettera med en V5:a också.
|
Det var bästa hästen som vann. Han tog spets, han fick elak press av Ludde, han hade en polett kvar i sista kurvan när de som liftat med letade lucka, och han höll farten in i mål på en väldigt bra tid.
|
Att jag däremot streckade Adams Pace får jag ta på mig dumstruten för. Karhulahti lyckas inte på V75, det bara är så.
|
Det är enkelt att spekulera hur det hade blivit när man egentligen inte vet, det man kan konstatera är ju att fältet närmade sig kraftig, sen stannade Kenneth upp hela fältet, och ledaren fick 50 meter gratis om inte mer. Och Uffe jobbade in många meter fast var aldrig nära.
Man kan inte veta hur det hade blivit om Uffe suttit kvar i rygg. Men säga att ettan vunnit ändå är dumt. Jag tror Uffe hade vunnit, fast veta kan jag såklart inte. Men visst är det jätte surt att åka när hästarna jag hade med inte riktigt fick chansen p.g.a Kenneth. Men sådant är trav. Men tar inget ifrån vinnaren, gjorde en jätte prestation. |
Sist på valla fick Olle bestämma i spets
hur det gick, han formligen flög ifrån efter 08 sista 500 och mkt fortare sista 300, |
Citat:
|
Citat:
Tyckte hästen visade ok form senast. |
Citat:
|
Vinnaren gjorde det bra, har inget att klaga på där. Men jag hävdar fortfarande att det var en dålig favorit på förhand med förmodat loppscenario. Stod ju skrivet i sten att Ludde skulle pressa på hårt, och med spurtstarka hästar bakifrån är det troligaste scenariot att han blir omhunnen på upploppet. Nu inträffade dock Kenneths galopp som ändrade utgången av upploppsstriden, men sånt är svårt att kalkylera med på förhand.
|
Citat:
|
Härligt Jansson!
|
Fy fan hade Westholm vunnit så hade jag dött. Däremot undrar jag varför Takter skulle mörsa i dödens med en häst som var jättefin för dagen. Tror han hade kunnat utmana om han tagit det lite lugnare.
|
westholms gör ju ett kanonlopp! torbjörn vann dock
|
Vann 7an_
|