Citat:
Ursprungligen postat av Manprinsen
(Inlägg 432708)
Jag tror Bergh vill till elitloppen med den där, och kapacitetsmässigt är den ruggig. Blev fel senast och hästen behövde få loppet. Tror det kommer vara rejält i ordning där på lördag, och spåret bästa tänkbara. Står i 19% nu så jag kommer nog spika. Sen får det bli som det blir, förutsättningarna ser bra ut iaf. :cheers:
|
Jag tror detsamma, den vet hur man blåser på i 1609 meter! Tror Bergh bara kör, spets eller dödens och håller det så håller det! Förra gången trodde jag noll på den och spikade emot, alla förutsättningar var fel då. På lördag är allt rätt förutom möjligen att det kan vara lite för vasst motstånd. Blir inte favorit, och om den mot förmodan blir det så blir det en jätteliten favorit.
Jävligt märkligt att Tango Lavec i skrivande stund är överlägset största favoriten. Visst lägsta klassen, lång distans, bra läge och ekipage skriker ju inte att det ska skrälla direkt men det är ju en häst som vunnit 3/12 bara? Tappade hakan när jag såg att inte Oliver Kronos var omgångens klart största. Förutom att den ÄR omgångens enskilt troligaste vinnare så ligger den i sista loppet så det är tacksamt för alla som kör "TV-system" att svälja den som spik. Mycket mycket märkligt...
Shadow Woodland borde nog vara favoriten i första också som någon redan varit inne på. Bra chans att de kan få Kemas i säcken här, för den är ju inte speciellt vass bakom bilen även om den fått den där kuskstärkningen på slutet. Nej det blir nog utgång på spets och slut-Ohlsson där! Hes A Diffacolt helt ostreckad är intressant också, det är en häst jag blivit väldigt imponerad av vid många tillfällen nu!
I ett ihåligt skitlopp är Prince Cobol rätt intressant trots läge och kusk.
Mjölner Komet blir helt tappad idag trots att han var jättebra senast. Hade nog vunnit om inte en för dagen tokbra Titan Tabac kommit plötsligt flygande långt ut. Mjölneröd var inte med på noterna riktigt där. Falk har ju i ryggen att han numera borde kunna köra ganska mycket på gränsen och komma undan med det nu när det är klart att han ska bli domarbas (hur kan det där tillåtas??), men det är en ganska kall favorit. En svala gör ingen sommar och Staffan Falk bör i alla händelser få rätt svårt att vinna ett jämnt lopp från tillägg på V75!
|