Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V75 Gävle 2015-05-23 (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/23956-v75-gaevle-2015-05-23-a/)

Shooter 2015-05-22 16:49

Har kollat Rocket Zet och den har ju gått barfota runt om ett antal gånger. Ingen av dessa har Redén lyckats vinna med hästen. Däremot vann Goop en gång. Kanske är det snarare Goop-effekten än barfotan som var grejen. Det brukar vara så med Redéns hästar. I onsdags körde han fem egna hästar och Goop körde två av hans hästar. Goop vann ett lopp och det var den enda segern stallet fick.

hammmmmar 2015-05-22 16:57

Kan någon tala om för mig varför Tango Lavec står i 72%? Är det bristen på spikbud i omgången som gör att svensson spikar? 72% procent har knappt månprinsen när han tävlar mot semi eliten. Oliver Kronos ser jag också som rejält överspelad. Två månaders frånvaro och att det lyser dödens är knappast ett seger koncept. Trodde Rocket Zet skulle bli minst lika mycket spelad då jag läste bfro. Tackar vi för.

Kemas Magic kommer inte sitta fast och krossar SW oavsett hur loppet blir kört. Tror faktiskt till och med möjligheten finns att Kemas håller ut SW i starten, och då är loppet klart. Blir jämnt sådant jäkla hysteri när bästa hästen drar spår 1. Skulle stått i 75% med spår 3-5.

Standout blir inte alls spelad denna gång. Stod i 8.2 från bakspår mot Nahar, pannan och Knows Nothing senast. Kul skrällbud med toppform.

Avd 5 är svår. Kan bli en del fart från start. Lienpilen är intressant med Adielsson. Visste jag innan start att Pingo Ö.K tar spets vore det spik, nu är det osäkert. Vem fan vinner?

Chiron 2015-05-22 17:13

Citat:

Ursprungligen postat av hammmmmar (Inlägg 432868)
Kan någon tala om för mig varför Tango Lavec står i 72%? Är det bristen på spikbud i omgången som gör att svensson spikar? 72% procent har knappt månprinsen när han tävlar mot semi eliten. Oliver Kronos ser jag också som rejält överspelad. Två månaders frånvaro och att det lyser dödens är knappast ett seger koncept. Trodde Rocket Zet skulle bli minst lika mycket spelad då jag läste bfro. Tackar vi för.

Kemas Magic kommer inte sitta fast och krossar SW oavsett hur loppet blir kört. Tror faktiskt till och med möjligheten finns att Kemas håller ut SW i starten, och då är loppet klart. Blir jämnt sådant jäkla hysteri när bästa hästen drar spår 1. Skulle stått i 75% med spår 3-5.

Standout blir inte alls spelad denna gång. Stod i 8.2 från bakspår mot Nahar, pannan och Knows Nothing senast. Kul skrällbud med toppform.

Avd 5 är svår. Kan bli en del fart från start. Lienpilen är intressant med Adielsson. Visste jag innan start att Pingo Ö.K tar spets vore det spik, nu är det osäkert. Vem fan vinner?

Håller med dig fullständigt!

Tango Lavec är "allas" spik av den enkla anledningen att folk stirrar sig blinda på senaste tiden i Kungapokalkvalet. Bortser man från det loppet är den nog inte ens topp-3. Dessutom är det lång distans, 6:a då. Nä, jag garderar...

Kemas Magic har aldrig förlorat i spets. Tror man att den tar sig till ledningen är det bara att spika. Lär nog inte heller bli förstastreck i loppet när SW ska gå barfota runt om...

Kallblodsloppet är öppet men Hulte Magnus går ner i klass, första häst i loppet för mig. Sen tycker jag att W.S. Malte är intressant med Kihlström för första gången...

Standout är intressant om den spetsar kanske. Men vidöppet lopp...

I sista ska Aristocat Boko gå barfota runt om och med jänkarvagn. Besegrade ju Rocket Zet med jänkarvagnen i vintras tror jag, lägg till barfotabalansen så är den intressant som 2 %!

Lycka till imorgon! :cheers:

Stankarn 2015-05-22 17:13

Lite fredagstankar.....

V75:1
Shadow woodland kändes väldigt klar senast och gav bra betalt. Körs förmodligen lika offensivt igen men får väl lite press första 500 av Svanstedt jr - advisorn är väl som bäst i ledningen? 500 m längre distans nu och jag vet inte om jag kanske fabulerar men visst såg han inte helt fräsch ut sista 100? Kemas Magic är ett typexempel på en Fredrik Persson-häst som börjar stapla segrar med riktig kusk. Tror att han ändå skulle ha svårt att ta ner både Shadow och Staro från position utvändigt ledaren så jag dissar lite. Vill gärna ha med Liberty Face, HID och nån till. Vispen?

Helge 2015-05-22 17:14

Ibland dyker det upp så korkade inlägg från "erfarna" skribenter, så man trillar av stolen.

jomenvisst, barfota har ingen roll alls.

:skamsen:

Stankarn 2015-05-22 17:20

V75:2
Lönlöst att överhuvudtaget analysera det här loppet. Herrar Alsén, Nyström och Haugstad kommer att köra det här loppet i halsen på Erik A. Rak tvilling, 2-8?

hammmmmar 2015-05-22 17:23

Skriver återigen denna gång Rocket Zet går barfota. Kolla motståndet denne har förlorat mot, när Daniel kör. BBS Sugarlight, Royal Fighter och Magic Tonight, alla tre elitloppsaktuella iår. Kanske Raketen är nästa år också.

Han sprang 12.0 senast på medel brfo, 11,4 samma tid förra året.

Helge 2015-05-22 17:25

Citat:

Ursprungligen postat av hammmmmar (Inlägg 432880)
Skriver återigen denna gång Rocket Zet går barfota. Kolla motståndet denne har förlorat mot, när Daniel kör. BBS Sugarlight, Royal Fighter och Magic Tonight, alla tre elitloppsaktuella iår. Kanske Raketen är nästa år också.

Precis! Var vad jag avsåg med mitt inlägg ovan när man trillar av stolen. Hur fan man kan komma fram till en Goopeffekt ist.
Rocket är enormt förbättrad utan skor.

hammmmmar 2015-05-22 17:35

Citat:

Ursprungligen postat av Helge (Inlägg 432881)
Precis! Var vad jag avsåg med mitt inlägg ovan när man trillar av stolen. Hur fan man kan komma fram till en Goopeffekt ist.
Rocket är enormt förbättrad utan skor.

Älskar dessa spelare utan vetskap, blir mer till oss :) Skål!

Stankarn 2015-05-22 17:35

V75:5
Var först inne på att gå all-in på 14 Flex. Fantastiskt bra när han fungerar och verkar inte vara nån nackdel när Tobbe svingar sig upp bakom. Tänkte att det nog räcker med ett slutvarv efter 1.22 för att runda packet....och kanske t o m får lite draghjälp av 15 Hulte Magnus? Sen tänker man "Gävle", "en massa lallare i vägen", "Jörgen från sprIngen" - och plötsligt är Björn Goop förstarankad..! Håller med Olle, den som har rätt spikdrag här sitter på degen.....

Stankarn 2015-05-22 17:56

V75:6
Tycker att det är "tveksamheter" på så gott som alla de mest betrodda. Hjärtflimmer, redan klar för elitloppet osv. Jag tycker att det ska bli spännande att se vad Björn kan uträtta med Papagayo (gick 11,5 över 2140 samma omgång som Oasis Bi gick 11,3 över 1640....), Standout och den enorma kuskförstärkningen bakom Harry H. Sen sitter man ändå till slut, när krutröken lagt sig och undrar hur f-n Erik Adielsson bar sig åt för att sätta den där 20-oddsaren....

alle 2015-05-22 18:04

Shadow Woodland på medeldistans känns tveksamt och kemas magic instängd.. vem vinner då? Tror kemas plockar ner shadow bara han kommer ut!

Chiron 2015-05-22 18:06

Citat:

Ursprungligen postat av Stankarn (Inlägg 432889)
V75:6
Tycker att det är "tveksamheter" på så gott som alla de mest betrodda. Hjärtflimmer, redan klar för elitloppet osv. Jag tycker att det ska bli spännande att se vad Björn kan uträtta med Papagayo (gick 11,5 över 2140 samma omgång som Oasis Bi gick 11,3 över 1640....), Standout och den enorma kuskförstärkningen bakom Harry H. Sen sitter man ändå till slut, när krutröken lagt sig och undrar hur f-n Erik Adielsson bar sig åt för att sätta den där 20-oddsaren....

När det gäller guldloppet ska jag vara lite "crazy". Jag spikar Mosaique Face, ska gå barfota och fungerar den lär den väl bara vinna. Mer intressant med tanke på att den inte är favorit. Har inte råd att "slösa" streck i den avdelningen...

Lycka till!

Filmtokig 2015-05-22 18:24

Chiron, dina tankar om Avdelning 3?

Chiron 2015-05-22 18:51

Citat:

Ursprungligen postat av Filmtokig (Inlägg 432897)
Chiron, dina tankar om Avdelning 3?

Har inte gått igenom loppet fullständigt men tycker inte att det kommer att skrälla här.

Diamond of'Em känns det som att den kan hamna på vingel. Känns som dödens för den.
Trinity Zet från bakspår känns inte heller så säkert, 4 starter från bakspår och två galopper. Den ska gå barfota men hur effekten blir kan vi bara gissa.
I Love Champagne är den första som är intressant trots det usla läget. Ska äntligen gå med optimal balans (barfota), är bra från de flesta positioner.
Prima Eagle är också den väldigt intressant. Obesegrad i år och ska gå med helstängt huvudlag. Får den bestämma lite känns det som en bra chans.
Najad Tilly gjorde ett starkt lopp senast när den vann efter galopp. Lite distansminus men blir det hårt tempo, vilket det kan bli om Berg, Takter och Jansson är med i en utdragen kamp om vem som ska vara i ledningen. Första Kontio och 1 av 1 seger på denna bana.
Kicki the Dancer har stark form och lär gå med barfotabalans. Inte den bästa kusken men om det blir tempo har den alltid en stark avslutning som kan visa sig räcka till seger. 2 av 4 segrar på den banan. Lite frågande gällande stallformen bara...
Raffinos har hög kapacitet men har inte fungerat. Walmann ska tydligen göra ändringar (vad det blir är oklart) och om de fungerar så är den väldigt spelvärd. Men denna är bara intressant som garderingsalternativ. Även tveksam gällande stallformen här också.

Som sagt har jag inte gått igenom helt men om jag skulle chansspika någon så vore det främst 3 Prima Eagle, annars 13 I Love Champagne.

Egna funderingar?

Lycka till!