Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V75 Gävle 2015-05-23 (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/23956-v75-gaevle-2015-05-23-a/)

alle 2015-05-22 19:31

Citat:

Ursprungligen postat av Chiron (Inlägg 432899)
Har inte gått igenom loppet fullständigt men tycker inte att det kommer att skrälla här.

Diamond of'Em känns det som att den kan hamna på vingel. Känns som dödens för den.
Trinity Zet från bakspår känns inte heller så säkert, 4 starter från bakspår och två galopper. Den ska gå barfota men hur effekten blir kan vi bara gissa.
I Love Champagne är den första som är intressant trots det usla läget. Ska äntligen gå med optimal balans (barfota), är bra från de flesta positioner.
Prima Eagle är också den väldigt intressant. Obesegrad i år och ska gå med helstängt huvudlag. Får den bestämma lite känns det som en bra chans.
Najad Tilly gjorde ett starkt lopp senast när den vann efter galopp. Lite distansminus men blir det hårt tempo, vilket det kan bli om Berg, Takter och Jansson är med i en utdragen kamp om vem som ska vara i ledningen. Första Kontio och 1 av 1 seger på denna bana.
Kicki the Dancer har stark form och lär gå med barfotabalans. Inte den bästa kusken men om det blir tempo har den alltid en stark avslutning som kan visa sig räcka till seger. 2 av 4 segrar på den banan. Lite frågande gällande stallformen bara...
Raffinos har hög kapacitet men har inte fungerat. Walmann ska tydligen göra ändringar (vad det blir är oklart) och om de fungerar så är den väldigt spelvärd. Men denna är bara intressant som garderingsalternativ. Även tveksam gällande stallformen här också.

Som sagt har jag inte gått igenom helt men om jag skulle chansspika någon så vore det främst 3 Prima Eagle, annars 13 I Love Champagne.

Egna funderingar?

Lycka till!

1 Cezanne Boko har sett riktigt fin ut i sina 2 första starter hos kristofer jansson, avslutningen i första starten var helt galen och i näst senaste gick hon super bra mot riktigt bra hästar. Men sämre senast!
Men om hon är lika bra som de 2 första så borde hon ha hfsad chans om det kan bli ryggledaren! Rolig skräll!

schadow 2015-05-22 19:53

Skrällfunderingar
1//Kemas Magic har inte vunnit får bricka 1 flera galopper,,Arn Hammering spikbud efter hård öppning av flera hästar
2// 7 Melker starkast till slut

3// 15 kapacitet för vinst

4//12 bjorn +bra vinnar %

5//14 flex kan var överlägsen eller komma sist

6//6 är en undantagshäst flera vill inte vinna

7//ingen ide varför inte 3an samma tider vinner ibland

whalz 2015-05-22 20:35

Citat:

Ursprungligen postat av Filmtokig (Inlägg 432864)
Diamond of em borde väl bara vinna eller om inte Jansson sitter o sover?

Har varit min spik hela veckan, borde bli ledningen om det inte strular!

Om_sommaren 2015-05-22 21:21

Citat:

Ursprungligen postat av hammmmmar (Inlägg 432868)
Kan någon tala om för mig varför Tango Lavec står i 72%? Är det bristen på spikbud i omgången som gör att svensson spikar? 72% procent har knappt månprinsen när han tävlar mot semi eliten. Oliver Kronos ser jag också som rejält överspelad. Två månaders frånvaro och att det lyser dödens är knappast ett seger koncept. Trodde Rocket Zet skulle bli minst lika mycket spelad då jag läste bfro. Tackar vi för.

Kemas Magic kommer inte sitta fast och krossar SW oavsett hur loppet blir kört. Tror faktiskt till och med möjligheten finns att Kemas håller ut SW i starten, och då är loppet klart. Blir jämnt sådant jäkla hysteri när bästa hästen drar spår 1. Skulle stått i 75% med spår 3-5.

Standout blir inte alls spelad denna gång. Stod i 8.2 från bakspår mot Nahar, pannan och Knows Nothing senast. Kul skrällbud med toppform.

Avd 5 är svår. Kan bli en del fart från start. Lienpilen är intressant med Adielsson. Visste jag innan start att Pingo Ö.K tar spets vore det spik, nu är det osäkert. Vem fan vinner?

Kemas magic är en häst som går allra bäst i spets. Synd att det blir sånt jäkla skrik på shadow woodland för han spårar runt om på gävles snabba oval hur lätt som helst. Finns inte på kartan att kemas plockar ner denne från dödens

Om_sommaren 2015-05-22 21:22

Citat:

Ursprungligen postat av whalz (Inlägg 432925)
Har varit min spik hela veckan, borde bli ledningen om det inte strular!

det lär strula. Berghan ska köra prima eagle i spets

putte64 2015-05-22 21:24

Han drömmer.
jag blir väldigt förvånad om han tar spets, har inte visat sig startsnabb tidigare.

Citat:

Ursprungligen postat av Om_sommaren (Inlägg 432949)
det lär strula. Berghan ska köra prima eagle i spets

Om_sommaren 2015-05-22 21:29

Citat:

Ursprungligen postat av putte64 (Inlägg 432951)
Han drömmer.
jag blir väldigt förvånad om han tar spets, har inte visat sig startsnabb tidigare.

tillräckligt startsnabb för att hålla ut Tobbe i alla fall. finns andra som kan öppna också vilket innebär vingel för tobbe

shjuve9le 2015-05-22 21:37

fredrik tror iaf i aftonbladet intervjuerna att kemas håller spets.

Maven i ny vagn enkom hitkörd från USA, även om robban tror mkt på creatine

bergharn uppåt på eagle där också, fått mer hårdhet i år säger han.

Om_sommaren 2015-05-22 21:40

Citat:

Ursprungligen postat av shjuve9le (Inlägg 432962)
fredrik tror iaf i aftonbladet intervjuerna att kemas håller spets.

Maven i ny vagn enkom hitkörd från USA, även om robban tror mkt på creatine

bergharn uppåt på eagle där också, fått mer hårdhet i år säger han.

Fredrik Persson är fel ute som vanligt:)

Om_sommaren 2015-05-22 21:47

hade varit roligt att se örjan ladda spittet med quality questioned i sista. Då kan det bli väldigt bra position till o med spets med lite flax

roaben 2015-05-22 22:03

Amor winner vinner även om han har snowjoggings, bara att hamra in. Är van bättre motstånd, plöjer från dödens.

hammmmmar 2015-05-22 22:08

Citat:

Ursprungligen postat av Om_sommaren (Inlägg 432946)
Kemas magic är en häst som går allra bäst i spets. Synd att det blir sånt jäkla skrik på shadow woodland för han spårar runt om på gävles snabba oval hur lätt som helst. Finns inte på kartan att kemas plockar ner denne från dödens

Vi får se :cheers:

Om_sommaren 2015-05-22 22:25

Citat:

Ursprungligen postat av roaben (Inlägg 432971)
Amor winner vinner även om han har snowjoggings, bara att hamra in. Är van bättre motstånd, plöjer från dödens.

är inne på detsamma. voltstart kan tydligen va ett problem men adielsson lär koncentrera sig på att få iväg den felfritt. han möter många sämre kuskar här också o det känns vettigt att lita på adielsson

SO 2015-05-22 22:39

Milde skapare, min kära Lienpilen till start på V75!! Vet inte om det är gigantiskt kuskpluss. men det är Erik som kört rekordet med hästen (24.9m) och då var han inte i form. Det går inte att köra från början utan speeden måste sparas och helst från sista kurvan och in mot mål. Några ruggiga avslutningar har han visat 18/5 2012 då FLÖG han fram sista 1oo men torskade på foto mot Jerkefaks. 2 maj 2015 vann han till 16 ggr och gick då 25.2/2180 och var inte helt tömd i mål. Att både MINO och TITAN TABAC ska göra bort sig är väl inte realistiskt men hösten är rankad sist av många som inte har en susning om kapaciteten.

8 Lienpilen (V75-5) blev det inte bra för senast när han fick gå i tredjespår sista varvet och det är inte hans melodi. Han håller samma form som när han vann näst senast och Erik Adielsson har kört honom förut och har rekordet med honom - och då hade han ingen form. Han går inga jobb mellan starterna och vi ändrar inte på något i balans eller utrustning.

SO 2015-05-22 22:43

Det verkar bli skor på Hulte Magnus. På Björnkollen var det inte riktigt säkert sa Björn

Leif Jonsson
15 Hulte Magnus (V75-5) var vi besviken på senast eftersom han inte gick till slut som han alltid brukar göra. Han hade dock haft en luftvägsinfektion som var på retur så vi behövde aldrig behandla honom för det. Vi har tränat på som vanligt hemma och förra veckan blåste han lite mer än vanligt men i tisdagens intervaller var allt normalt igen. Jag hoppas vi får se gamla ”Magnus” igen men formen är ändå svårbedömd. Hade det varit samma form som i augusti-september tror jag att han kunnat kriga om segern men det blir nog tuffare nu med många att runda. Jag har funderat på att köra barfota för första gången men vi börjar få dåligt med poäng och jag törs inte chansa den här gången.