![]() |
Har följt Lienpilen under en längre tid sedan hästen vann på Romme och jag gjorde mig en slant på han. Vill minnas att han startade i ett till lopp efter det och var fortfarande inte berott. Speedade då förbi motståndet över upploppet.
Nu tror jag hästen inte har den fulla kapaciteten för att slå tippen här. Men på min lapp kommer den vara med då jag inte kan hålla den utanför Efter jag har sett vilken speed den kan ha. |
Citat:
|
Goop tror inte själv han kan ta en längd på Reden. Så vem ska ta ledningen ifrån Rocket Zet då?
|
Dessa kan ni plocka bort i morgon:
5 Star Advisor Joli - När vann Anders på V75 sist? 5 Muchmoremuscles - Överstrecka speciellt med Kenneth i sulkyn! 8 Panne de Moteur - Vad har firma Hultman/Kihlström åstadkommit senaste tiden? Detta ska ni inte missa: 4 Shadow Woodland har större chans på ledning än 1 Kemas Magic. Riskerar heller inte att bli instängd. Vill man ta ställning är svaret givet. Vill man inte ta ställning tar man även men 9 Liberty Face. Ni minns väl krossen på V7 i vintras. Minst lika bra nu rapporterar Per! 6 Adams Pace kan vara en spik för den järve. Större chans att Ville träffar från 6e än att Olle lyckas från spår 1. 10 Trinity Zet kan vara en spelvärd spik. Många verkar vara gasglada där framme och lär bli överpace.... Ta ställning och spika 1 Rocket Zet. Visst kan Oliver vinna, men spelvärdet är ett skämt! |
Regn?
Citat:
|
Citat:
Folk verkar tro på tidningarna i hans fall. Guiden, Expressen, Aftonbladet och Vi tippa har Tango som spik och Ronden har honom som förstahäst. Själv har jag inte tittat på det loppet alls så...? God tur! :clap: |
Kanske spikar i avd 6. Är ju många vinstkandidater men tror lite grann på 2 Knows Nothing. Spåret är bra. tiden är bra, Ulf Ohlsson som är jättevan med banan (har varit champion där flera ggr och ligger i topp där i år) är bra.
Orkar inte tro på Ludde f n. Hästen har ju haft hjärtflimmer nyligen, tycker inte jag låter lovande. 7 Maven verkar ju överansträngd, med jämt och kämpar men har ingen tur och dåligt spår igen. 8 Panne de Moteur har bara ett lopp i kroppen så han kan i alla fall inte vara överansträngd! Men ännu sämre spår. 6 Papagayo? Med Goop! Kanske:popcorn: |
Kallblodsloppet.
Tror i första hand på 6 Mino men vill helst inte spika här, plus att Flex med Torbjörn Jansson är ett måstestreck för undertecknad samt att 2 Tangen Haap verkar lite farlig. Blir nog dessa tre. God tur everybody :cheers: |
Avd 6 Guldloppet.
Har ändrat mig om Knows Nothing. Bergh är en bättre tränare än Liljendahl så tar 5 Creatine i st f 2 Knows Nothing. Nej tar båda och struntar i 6 Papagayo. Tills vidare alltså, brukar ändra allt i sista minuten, brukar då få 2 rätt.:cry: |
Detta är vad som rör sig i KalleKluts skalle:p
Avd1. Skall bli skoj att se Takter ladda Kemas från innern. Frågan är såklart vart han hamnar. Hursomhelst så tror jag inte att han blir instängd. Men kan han ta ner alt speeda förbi RLs häst? Njaaa.. Det vetti fan det. Tar ställning efter värmning! Spik blir det om det inte händer något oförutsett. Avd2. Köper inte favoriten här. Det lär bli tappstart om det inte slutar med galopp för Adielsson. Visserligen har han hårdheten men nu är det V75 det gäller. Tror inte att M.T Insider håller hela vägen om Alsén nu skulle få ledningen. Nej, här tror jag mkt på halvrensare i form 8,6,3 Klöver A O inbillar jag mig ha bästa chansen om han nu inte blir fast bakom en tröttnande M.T I Adams Pace bör ha en vettig chans om han skulle nå ledningen. Tror det är helstängt på dessa tre och Adielsson. 2,3,6,8 Avd3. Vill se en värmning här på T Janssons ekipage innan hammaren faller. Är nämligen jävligt inne på att han når (blir släppt) till ledningen. Och därifrån blir han svårslagen då jag saknar hästar som kan och vill göra jobbet. Erica är den jag tror tar ledningen initialt. Vid gaddning så är det i första hand Najad Tilly och P Lennartssons. Raffinos, Trinity Z och Kicki T D får bevisa mer för mig. Avd4. Här blir det frisk gardering mest tack vare rena förhoppningar. Jorma K har väl en klart vettig chans att leda loppet in på linjen efter 400m. Kan ändå inte låta bli då den blir alldeles "för stor" 3,5,6,8,10,12 med klara förhoppningar på Tiptoe och Bravo Navaronne. Avd5. Känslan säger 2,3 men detta känns otroligt öppet för min del även fast Mino har klart bästa kapaciteten enl mig. Flex är ett måste streck. Kommer bli extremt tufft att runda alla men får han lite hjälp så.. 2,3,4,6,7,8,14 känns som en bra start. Avd6. Här blir det en rövare i form av Creatine. Tycker det finns en hel del som talar "för" det. Spår 5, förmodad tokkörning mellan Skalman och Ludde, en satsande Bergh som vill se sin i Elitloppet mm. Är han duglig för nästa Söndag så ska han fasen vinna imorrn med dessa förutsättningar. Håller Maven som bästa hästen. Den lär ju dock inte köras i botten med tanke på Copenhagen Cup loppet. Panne tror jag inte fixar det från 8e spår. Rankar följande: 5,1,3,2,7,8 Avd7. Känns lite grand upplagt för Oliver K i spets efter 400m. Jag tror ju att Chip Dealer spetsar. Sen är frågan om Troels släpper eller kör i spets. Finns några olika scenarion men det känns mer eller mindre täckt på 1,2,5,8,10,11 Det blir garanterat bra deg på 7r! Har ju dock haft fel förr;) |
T Rex laday kolla på sista loppet kan va intressant idag:claps:
|
V75-1: Spets: 1,2,4,5 snabba. 4 ShadowWoodland till tät?
A: 4-5-1-9 B: 11-7-2-3-10 4 ShadowW31%) kan leda runtom, nu bfro! Motbud 5 StarAdvisorJoli(12%,form+,s-snabb),1 KemasMagic(44%,hamnar?). Streckvärda 9 LibertyFace(4%,tempo+). Skräll 11 Duffman(1%,kanonform!,läge-), 7 He´sADiff(2%,BG!),3 Ipod(1%). V75-2: Spets: 1 MTInsider el 6 AdamsPace till tät? A 6-1-8-2-9-7 B 3-5-2-4 Tipset 6 AdamsPace(8%,spets?,form). Motbud 1 MTInsider(24%,form,läge+kusk-), 8 KlöverAllOver(9%,smygläge), 2 AmorWinner(21%,galopprisk i volt), 7 Melker(12%,form+,hamnar?). Se upp för 9 PrinceCobol(3%,kanonform!)! V75-3: Spets: 3,5,7 snabba. 5 Erica el 7 DiamondofEm tät? A: 7-10-5 B: 11-8-12-13-3-15-6 7 DiamondOfEm tipsetta,spets? 10 TrinityZet(25%,form) nu bfro ffg?. Se upp för 5 Erica(4%,tapper senast, nu Takter!). Streckvärda 12 NajadTilly(7%,stark,form!) och 8 Raffinos(6%,läge-form+). V75-4: Spets: 3 Tiptoe el 5 TangoLavec till tät? A 5-3-10-2 B 1-12-8-9-11-6 5 TangoLavec(71%) tipsetta, ö-streckad,klar vinstchans. Bakom 3 Tiptoe(3%,form+,fast senast), 10 DigitalCircle(3%,form+nu ErikA!), 2 DanneEdel(9%,stark,form?). Skräll 1 OchongoFace(1%,kanonavslut senast!). Glöm ej 12 BravoN(8%), 8 TRexLaday(1%) om fler! V75-5: Spets 2,3,4,5 snabba ut. 2 TangenHaap el 5 PingÖK till tät? A 2-14-6-9-3 B 5-12-15-4-10-7 Öppet! 2 TangenHapp(15%) tipsetta. Motbud 14 Flex(7%,kanonintryck i cb!), 6 Mino(21%,form), 9 TitanTabac(20%,form,ngt osäker), 3 Åsakjappen(4%,vid smyglopp,speedig!). V75-6: 1,3,5,8 snabba ut. 1 MosaiqueFace el 5 Creatine till tät? A 5 B 2-8-7-1-3-6-4 Kanonlopp! 5 Creatine(22%) tippas på kapacitet, läge, distans + startsnabb! Motbud 2 KnowsNothing(11%,förb.senast!), 8 PanneDM(22%,läge-form?), 7 Maven(20%,passivt nu?). V75-7: Spets: 1 RocketZet håller ut eller övertar tät? A 1 B 5-2-6-11-10-8 1 RocketZet(20%) tipsetta, form,chans från spets! Motbud 5 OliverKronos(58%,form?), 2 ChipDealer(4%,form,läge+), 6 ScreenHeight(2%,form+),11 MindYourFace(8%,finalklar,prepare?),10 SteinDaylight(2%,form,om tempo). |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
5 års högskola och du kan utan vidare rapa ur dig en så träffsäker prognos:claps: |