Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V86 Solvalla Snackis! (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/23963-v86-solvalla-snackis/)

Helge 2015-05-20 17:21

Bosse Knopp visade på fin form senast.

http://i.gyazo.com/8bd028670748f4f759208b7d3108c670.png

Shooter 2015-05-20 17:21

Per K. Eriksson verkar inte så sugen på att utmana Luddes.

zamora_79 2015-05-20 17:22

Guiden.

Chansspiken

10 Panoramic (V86-6) har vi väntat på ett tag och idag tror vi att det kan vara dags. Han har gått okej på sistone utan att visa det lilla extra men är gynnad av distansen idag och det ska även bli barfota runt om. Med den balansen har han tagit två segrar på tre starter. Enda förlusten kom när han galopperade som måletta i V75 på Örebro i höstas. Att Örjan Kihlström sitter upp i vagnen är ju heller ingen nackdel. Vi tror på ett offensivt upplägg idag och han kan reglera det här fältet från utvändigt ledaren. Att han bara är spelad till 4% på insatsfördelningen gör det här till omgångens klart bästa drag och vi spikar!

tomtom2 2015-05-20 17:25

Citat:

Ursprungligen postat av putte64 (Inlägg 432120)
Jennifer tänker köra i spets.

Tillman säger väl i stort sett alltid att hon ska köra i spets, oavsett vad hon kör och vilket spår hon har. Hon är nog Sveriges mest överskattade kusk, har fått en massa uppmärksamhet och visats fram både här och där bara för att hon är tjej. En riktig nolla enligt min mening, säger inte att hon inte kan vinna det här loppet, men när hon påstår att hon har en bättre häst än Ludde är det rent skrattretande.

olle 2015-05-20 17:27

Bosse Knopp har väl aldrig varit känd för att köpa favoriter direkt. Hans krönikor i ronden på fredagarna rätt kul att läsa. Oftast blir det knappt några rätt på hans system, men när dom sitter någon gång per år så är det inte när det är favoritparad.

TOBYTYKE 2015-05-20 17:29

Citat:

Ursprungligen postat av Chiron (Inlägg 432142)
Lär väl inte få någon lucka om hon släpper? Daley Lovin gillar ju att gå i hårt tempo - blir väl dödens för den i sådana fall, lär väl inte tröttna tidigt så att RF får lucka? Många fina hästar i loppet som kan hänga med i ett bra tempo. Det är trots allt sprint...

Tror att det blir så utdragen körning att det splittrar fältet. Kommer kosta och ta tid innan Daley Lovin kommer ner i dödens i så fall. Med startsnabba hästar invändigt kan det bli en vid sväng. Hamnar den i kön vet alla hur svårt det är att ta igen mark på en självspringande bana.
Mycket roligt lopp, och alla har sina tankar om hur det kommer köras. Det är detta som är tjusningen med trav.

bergomiotmail 2015-05-20 17:30

Citat:

Ursprungligen postat av Shooter (Inlägg 432152)
Då borde ju Quick Fix vara klar ;) Skämt åsido så tar ju de betalt för att gå emot favoriter oavsett hur bra chans dessa har. Inget jag fäster någon vikt vid. Antingen S&S på Quick Fix eller körning och gardering. Håller jag mig till min första tanke så garderar jag.

Kan aldrig bli S O S på quick fix, tar den ledn (om jennifer släpper) följer Royal med i draget och spurtar ner den till slut. Speciellt då den ska gå med skor!

zamora_79 2015-05-20 17:35

7an i sista avd Carpenter on tor tror jag har bra chans att spåra runt om idag.. Blir nog släppt till ledningen från global oasis.. en bra spik till 13% :cheers:

olle 2015-05-20 17:40

Citat:

Ursprungligen postat av bergomiotmail (Inlägg 432159)
Kan aldrig bli S O S på quick fix, tar den ledn (om jennifer släpper) följer Royal med i draget och spurtar ner den till slut. Speciellt då den ska gå med skor!

Tror man på spets och slut på Quick Fix tror jag spelvärdet kommer ligga på v spelet och ev på dagens dubbel. Där blir den inte megafavorit är känslan nu när den ska gå med skor. Brukar bli enormt hets på barfotahästarna på dom spelformerna.

Motsatt så ska man nog lira Royal Fighter och Seabiscuit enbart på V86, för på v spelet och dd tror jag spelvärdet kommer vara enormt mycket sämre då det lyser dubbelrött på dom.

Filmtokig 2015-05-20 17:41

Citat:

Ursprungligen postat av tomtom2 (Inlägg 432156)
Tillman säger väl i stort sett alltid att hon ska köra i spets, oavsett vad hon kör och vilket spår hon har. Hon är nog Sveriges mest överskattade kusk, har fått en massa uppmärksamhet och visats fram både här och där bara för att hon är tjej. En riktig nolla enligt min mening, säger inte att hon inte kan vinna det här loppet, men när hon påstår att hon har en bättre häst än Ludde är det rent skrattretande.

Oj, moget inlägg. Tillman brukar verkligen inte säga att hon alltid ska köra i spets. Sen att hon idag går ut och säger att hon ska köra för spets och inte släppa och anser sig själv ha en bättre häst än Ludde (Som många tycker), ser jag bara som nyttigt. Idag har hon ju en häst som faktiskt kan speta från detta spåret, så vad ska hon säga för att göra dig nöjd? Nej, jag ska låta Ludde göra som han vill. Det är tävling.

Då är hon en nolla och det retar dig så du skrattar? I mina ögon är hon en vinnarskalle och du verkar bitter över något helt annat.

JimmyA 2015-05-20 17:43

Vart hitta du 20ggr på ski to the Max? Nöp den på 8 ggr på bet365 när det släpptes!

Helge 2015-05-20 17:44

Citat:

Ursprungligen postat av Filmtokig (Inlägg 432165)
Oj, moget inlägg. Tillman brukar verkligen inte säga att hon alltid ska köra i spets. Sen att hon idag går ut och säger att hon ska köra för spets och inte släppa och anser sig själv ha en bättre häst än Ludde (Som många tycker), ser jag bara som nyttigt. Idag har hon ju en häst som faktiskt kan speta från detta spåret, så vad ska hon säga för att göra dig nöjd? Nej, jag ska låta Ludde göra som han vill. Det är tävling.

Då är hon en nolla och det retar dig så du skrattar? I mina ögon är hon en vinnarskalle och du verkar bitter över något helt annat.

Hon kanske inte brukar säga det men däremot göra det, hennes signum - kör i spets så länge lampan lyser ;)

Manprinsen 2015-05-20 17:48

Hur mycket är Huselius klartecken värt egentligen?

overpace 2015-05-20 17:48

Citat:

Ursprungligen postat av olle (Inlägg 432164)
Tror man på spets och slut på Quick Fix tror jag spelvärdet kommer ligga på v spelet och ev på dagens dubbel. Där blir den inte megafavorit är känslan nu när den ska gå med skor. Brukar bli enormt hets på barfotahästarna på dom spelformerna.

Motsatt så ska man nog lira Royal Fighter och Seabiscuit enbart på V86, för på v spelet och dd tror jag spelvärdet kommer vara enormt mycket sämre då det lyser dubbelrött på dom.

Japp! Dessutom är det storskrik på Daley Lovin. Mycket intressant lopp detta. 10,0 räcker väl knappast till pengar om det blir örndrön hela vägen.

tomtom2 2015-05-20 17:51

Citat:

Ursprungligen postat av Filmtokig (Inlägg 432165)

Du har din åsikt och jag har en helt annan om Tillman, det är ju uppfriskande och dessutom en j-a tur, tänk om vi satt här och tyckte samma hela tiden, då skulle det bli fan så fattigt och tråkigt :)