Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V86 Solvalla Snackis! (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/23963-v86-solvalla-snackis/)

Manprinsen 2015-05-20 19:26

Citat:

Ursprungligen postat av Stekel (Inlägg 432243)
Inte ofta jag sågar kuskar ordentligt, men nu gör jag ett undantag. Hur i helvete kan man vara så dum i huvet!!?? Säger han något annat än att hästen kändes jävligt dålig på något sätt efteråt och att han släppte OCH inte tog dödens 700 kvar så är det ju nästan så han ska ha böter för att inte ha kört för bästa placering. Så uppenbara felval så det finns ju inte!

Haha ja det är inte ofta Robban blir slagen från rygg ledaren om det var det Örjan blåögt hoppades på :lol:

dado 2015-05-20 19:26

hej då för mig och alla betaltjän.. jäv.. örjan sover som vanligt

Chiron 2015-05-20 19:27

Citat:

Ursprungligen postat av Stekel (Inlägg 432243)
Inte ofta jag sågar kuskar ordentligt, men nu gör jag ett undantag. Hur i helvete kan man vara så dum i huvet!!?? Säger han något annat än att hästen kändes jävligt dålig på något sätt efteråt och att han släppte OCH inte tog dödens 700 kvar så är det ju nästan så han ska ha böter för att inte ha kört för bästa placering. Så uppenbara felval så det finns ju inte!

Det konstiga i mitt tycke var att visst han kanske "somnade" - lade inte märke till Berghs forcering. Men då borde han gå utvändigt åtminstone. När han stannade invändigt känns det som att hans plan var att förlora från början...

Shooter 2015-05-20 19:27

Jag tror inte Örjan ville bli manglad av Montdore. Var osäker på favoriten och garderingen kändes given. Takters såg fin ut men hoppade.

Filmtokig 2015-05-20 19:27

Först släpper Örjan.

Sen med mindre än ett varv kvar kommer Jansson. Örjan ser det, men väljer att inte ens gå ut i dödens. Mycket märkligt.

Manprinsen 2015-05-20 19:28

Aja, jag har sagt det förr. Örjan är väldigt mätt nuförtiden. Har endast mig själv att skylla som jämt och ständigt vägrar att tippa därefter. :idiot:

zabatsu 2015-05-20 19:29

Brukar påminna mig själv om hur många gånger Örjan torskat för mig som favoritspelad, så jag spikar aldrig honom som favorit om inte hästen i sig är överlägsen :p

Helge 2015-05-20 19:29

Perfekt kört Örjan, bara tacka för hjälpen att välta den största ;)

robust 2015-05-20 19:30

Montdore hade vunnit alla dagar i veckan IDAG oavsett körning!

Manprinsen 2015-05-20 19:30

Tycker inte hästen såg ett dugg het ut som Örjan menade?

lappen69 2015-05-20 19:30

Där sjönk Örjan i mina ögon! Som sagt! Uppgjort lopp:idiot:

Chiron 2015-05-20 19:31

Hur tyckte de att Nimbus kändes efter värmningen? Om han var lite "hetsig" borde han inte laddat från början, eller?

asgaya3141 2015-05-20 19:31

Citat:

Ursprungligen postat av olle (Inlägg 432239)
Haha. Det är nog många spelare just nu som inte har Örjan som sin idol.

Bästa värmning, han kan ju kanske kolla på oddstavlan + bara 7 hästar.
Gissa vem tjuriga jag spikade

Stekis0757 2015-05-20 19:32

Är ni säkra på att Örjan kunnat svara i det läget när Bergh kom, jag tyckte Nimbus travade knackigt så ej säker på att han kunnat svara där. Däremot kunde han kanske upptäckt att Bergh kom lite tidigare och ökat farten innan det var för sent

Stekel 2015-05-20 19:32

Nej det var inga godkända svar i intervjun heller. Visst man kanske kunde ha köpt att han släppte för att den kändes het och han inte ville blåsa runt två varv med het häst. Men att han sen inte valde att gå ut medans det fanns plats under sista varvet hade han helt enkelt inget svar på. Dåligt att inte ställa följdfrågan om han verkligen trodde han skulle kunna vinna om han satt kvar också! Både kuskar och journalister ska skämmas, och det har bara gått ett lopp av omgången ännu.