Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V75-Söndag (Elitloppet) (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/24014-v75-soendag-elitloppet/)

Manprinsen 2015-05-25 18:52

Citat:

Ursprungligen postat av Strappa71 (Inlägg 433612)
Är det säkert att Månprinsen hamnar bättre till från start i år? Jag tror inte att 1609m är ens i närheten av att räcka till för att han ens ska komma in i matchen.

Jag tippar mer med hjärta än hjärna då det kommer till den hästen ska tilläggas. :) Min känsla är att han har utvecklat startsnabbheten från ifjol, och att Gunnar aldrig riktigt har laddat med honom i lopp tidigare (påstår han själv i alla fall). Kommer absolut inte vara snabbast från start, men jag tror i egenskap av att bra spår att han kan komma vettigt till ändå. Kommer han bara vettigt till så tror jag han maler ner både Silje och Odin från dödens om det så krävs. Känslan då jag sett honom tävla dom senaste 2 åren är att hästen på sin höjd har gått på 70-80% av maxkapaciteten. Skulle Gunnar begära allt av hästen och det stämmer för dagen så kan vi få bevittna något sjukt bra på söndag.

Strappa71 2015-05-25 19:34

Citat:

Ursprungligen postat av Manprinsen (Inlägg 433799)
Jag tippar mer med hjärta än hjärna då det kommer till den hästen ska tilläggas. :) Min känsla är att han har utvecklat startsnabbheten från ifjol, och att Gunnar aldrig riktigt har laddat med honom i lopp tidigare (påstår han själv i alla fall). Kommer absolut inte vara snabbast från start, men jag tror i egenskap av att bra spår att han kan komma vettigt till ändå. Kommer han bara vettigt till så tror jag han maler ner både Silje och Odin från dödens om det så krävs. Känslan då jag sett honom tävla dom senaste 2 åren är att hästen på sin höjd har gått på 70-80% av maxkapaciteten. Skulle Gunnar begära allt av hästen och det stämmer för dagen så kan vi få bevittna något sjukt bra på söndag.

När har Gunnar någonsin begärt "allt" av någon häst? Det är mest det jag är orolig för ( att det aldrig kommer att hända vill säga ).

Manprinsen 2015-05-25 19:36

Citat:

Ursprungligen postat av Strappa71 (Inlägg 433822)
När har Gunnar någonsin begärt "allt" av någon häst? Det är mest det jag är orolig för ( att det aldrig kommer att hända vill säga ).

Ja ska han någonsin göra det med ett kallblod så är det väl i Elitkampen kan man tycka. Vet inte vilka större lopp han ska sikta mot? ;)

Men det är helt klart kuskminus där hur som haver. Gillar Gunnar som människa, jättehärlig personlighet, men nog hade det varit spännande att se en riktig kusk bakom en så bra häst.

Filmtokig 2015-05-25 20:05

Han är ju radiostyrd av kärringen tyvärr. Gunnar alltså. Därav så passiv:lol:.

Jag hoppas verkligen Månprinsen vinner på Söndag. Men tyvärr så ser jag det som en näst intill omöjlig uppgift. Såhär bra är han inte.

olle 2015-05-25 21:23

Citat:

Ursprungligen postat av Manprinsen (Inlägg 433826)
Ja ska han någonsin göra det med ett kallblod så är det väl i Elitkampen kan man tycka. Vet inte vilka större lopp han ska sikta mot? ;)

Men det är helt klart kuskminus där hur som haver. Gillar Gunnar som människa, jättehärlig personlighet, men nog hade det varit spännande att se en riktig kusk bakom en så bra häst.

Jag gillar också Melander (känner honom dock inte). Härligt att han inte låter en bra kusk köra och det är ett bra reklamekipage för travet. Ska man tänka spelmässigt däremot så är han en medioker kusk i dessa sammanhang och det krävs normalt mycket mer av kusken i ett på förhand jämnt lopp än när Månprinsen startat mot svenska kallblod som han normalt slår med 40 meter.

Manprinsen 2015-05-25 21:32

Citat:

Ursprungligen postat av olle (Inlägg 433882)
Jag gillar också Melander (känner honom dock inte). Härligt att han inte låter en bra kusk köra och det är ett bra reklamekipage för travet. Ska man tänka spelmässigt däremot så är han en medioker kusk i dessa sammanhang och det krävs normalt mycket mer av kusken i ett på förhand jämnt lopp än när Månprinsen startat mot svenska kallblod som han normalt slår med 40 meter.

Jag har länge förespråkat att han borde ta in en proffskusk bara för elitkampen. Sen kan det lika gärna slå helt fel med tanke på att ingen annan än Gunnar har kört hästen tidigare, och den verkar rätt inskolad i sina rutiner med "husse och matte".

Filmtokig 2015-05-25 21:39

Undrar vad Next to none sib får för V odds.

Icewinner 2015-05-26 00:05

Mamma ringde och undrade om oddset hon hade fått var bra, 50 ggr pengarna på att BBS vinner elitloppet. Ja, det är rätt bra.
Önskar jag med var spågumma ibland :)

tototorsten 2015-05-26 00:51

Citat:

Ursprungligen postat av Icewinner (Inlägg 433902)
Mamma ringde och undrade om oddset hon hade fått var bra, 50 ggr pengarna på att BBS vinner elitloppet. Ja, det är rätt bra.
Önskar jag med var spågumma ibland :)

Jag har gjort precis som din mamma 😃 50 svängar ser bra ut i dagsläget 😎

olle 2015-05-26 21:49

Elitkampen:

Mycket intressant info i den färska artikeln på atg.se. Barfota runt om för första gången någonsin på Tekno Odin. Tror man det slår rätt som tränaren så har man ju en kul spik på söndag.

................
Sparad extraväxel
Alla pratade om mötet mellan Månprinsen A.M. och Lannem Silje i Elitkampen. Att kallblodskungen från Norge närmade sig formen efter en liten svacka var mindre känt.
I elfte timmen före Elitkampen, slog så Tekno Odin till med ett världsrekord hemma i Norge för ett par veckor sedan. Sjuåringen noterade tiden 1.20,2 över 1 680 meter i ett lopp på Sörlandet. En kapning av svenske Järvsöfaks voltstartrekord med tre tiondelar.
- Jag kände hemma att han var på väg upp i form och ett test med att köra honom utan skor i träningen föll väl ut. Han sprang otroligt fort alltså! Han behövde det loppet i kroppen inför Solvalla och vi sparade också skorycket till Elitkampen. Det blir första gången han tävlar skolös på Solvalla och jag tror att det ska bli en extra växel.

Wagner 2015-05-26 22:48

Citat:

Ursprungligen postat av HisMajesty (Inlägg 434033)
Skall man spela på söndag eller bara njuta?

Det är väl samma sak.

Helge 2015-05-28 08:18

Begemot Frido kommer strykas V75-6.

Helge 2015-05-28 17:52

Citat:

Ursprungligen postat av Helge (Inlägg 434313)
Begemot Frido kommer strykas V75-6.

För dåligt, fortfarande inte struken. Vet ett större andelssystem som spikade tidigare idag.

Wagner 2015-05-28 18:08

Citat:

Ursprungligen postat av Helge (Inlägg 434397)
För dåligt, fortfarande inte struken. Vet ett större andelssystem som spikade tidigare idag.

Ja visst är det dåligt att lämna in på torsdagar, men folk gör som dom vill. :)