Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V75-Söndag (Elitloppet) (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/24014-v75-soendag-elitloppet/)

Speedyearl 2015-05-31 17:48

Citat:

Ursprungligen postat av mackpeter (Inlägg 435822)
Hade tur igen - den där Örjan:innocent:
Eller hur ni som alltid dissar den där gamlingen.

Örjan har definitivt inte rosat marknaden med några superstyrningar sista tiden så vet inte vad du vill ha sagt?

Bara för att man kritiserar en kusk betyder ju inte det att han är oduglig?!

I vad består kuskinsatsen som är så stor idag då menar du? SOS x3?!

hoola 2015-05-31 17:49

Citat:

Ursprungligen postat av Chiron (Inlägg 435814)
Men anledningen till att han ändrade sig idag innan loppet kanske berodde på att hästen inte kändes lika fin. Dessutom har den gått flera stenhårda lopp. Inte bra att gå max hela tiden...

Då var det ingen bra matchning att låta hästen gå flera stenhårda lopp i stället för att spara krafterna till just idag. Jag köper varken Spelvärdes eller TT´s tips.Jag konstaterar bara att de spikade denna häst och då utgår jag ifrån att de måste haft skäl till det.

Filmtokig 2015-05-31 17:50

Synd på många sätt, bästa hästen vann inte idag, det gjorde bästa spåret. Vad jag verkligen ville att Ludde skulle vinna, så mycket mer sympatisk person än Melander. Men jesus, vad är Nuncio för något? fyra år, går i tredje spår ett varv och kommer trea. herre jävla shit. Helt stört.

AndyMart 2015-05-31 17:51

Lägg ner med vem som förtjäna vad osv..

Örjan/Walmann toppade allt i försöket.

Det gjorde varken Melander eller Kolgjini, som skulle spela smarta, och då vinner man tyvärr inte.

newbranch 2015-05-31 17:51

Citat:

Ursprungligen postat av Manprinsen (Inlägg 435789)
Kan nån avliva den där Samir? :gun_bandana:

Håller med!! Men någonstans så måste det sitta ngn som tycker att detta och en annan massa skit ska lyfta programmet och lock nya unga spelare till travet. Frågan är hur det gick till innan vid redaktionsmötet med valet av denne "kändis". Och utvärdering av dessa inslag som ibland/mestadels gör att jag häpnar. :rant:

Chiron 2015-05-31 17:51

Citat:

Ursprungligen postat av Filmtokig (Inlägg 435839)
Synd på många sätt, bästa hästen vann inte idag, det gjorde bästa spåret. Vad jag verkligen ville att Ludde skulle vinna, så mycket mer sympatisk person än Melander.

Tyvärr blir det så ofta. De bästa brukar inte alltid vinna. Även om MT inte på något sätt var dålig. Men efter Nuncios prestation bleknar alla andra i jämförelse...

mille94 2015-05-31 17:52

Fint odds på den tvillingen! Blev pengar på den :clap:

rasa59 2015-05-31 17:52

Jag säger bara så.

Jennifer hade chansen att bli histoiskt ,men kretsen vill ha rn bet av kakan.:hurt:

Helge 2015-05-31 17:52

Citat:

Ursprungligen postat av Filmtokig (Inlägg 435839)
Synd på många sätt, bästa hästen vann inte idag, det gjorde bästa spåret. Vad jag verkligen ville att Ludde skulle vinna, så mycket mer sympatisk person än Melander. Men jesus, vad är Nuncio för något? fyra år, går i tredje spår ett varv och kommer trea. herre jävla shit. Helt stört.

Ja, bästa prestationerna gjorde Nuncio och sedan Mosaique men grattis till vinnaren.

hugotheboss 2015-05-31 17:53

Angående Örjan så vill jag minnas att vi diskuterade V86 för ett tag sedan. Örjan är taggad på storlopp, men i den grå lunken har han blivit lite gråare. Han har lyst av revanschlusta, den lille gubben i lådan, och som i alla år så levererar han...

Manprinsen 2015-05-31 17:54

Citat:

Ursprungligen postat av hugotheboss (Inlägg 435847)
Angående Örjan så vill jag minnas att vi diskuterade V86 för ett tag sedan. Örjan är taggad på storlopp, men i den grå lunken har han blivit lite gråare. Han har lyst av revanschlusta, den lille gubben i lådan, och som i alla år så levererar han...

Ja man ska väl inte gnälla på Örjan egentligen. Vet ju hur förbannad jag brukar vara på skidåkare och annat som dominerar i världscupen men viker ner sig så fort det är OS. Det gäller att vinna rätt lopp helt enkelt. Örjan har nog kört in en hyfsad slant idag.

legolasse 2015-05-31 17:55

Grattis till Walmann, Örjan och alla andra inblandade. Men tycker ärligt talat att det blev ett tråkigt lopp. Ludde och Melander låste loppet och flera ekipage fick aldrig chansen. Mycket roligare när alla får chansen! Men grattis till alla vinnare. Själv lirade jag MT i försöket men rent sportsligt var finalen ganska tråkig.

Filmtokig 2015-05-31 17:55

Citat:

Ursprungligen postat av hugotheboss (Inlägg 435847)

Kan tycka att han pissar oss spelare rätt i ansiktet, att inte bry sig i lopp där summan är 50K i första pris, men att köra allt när det är 3 MKR i första pris.

För oss, är det inget pris, aldrig, vi vill ha alla rätt men jag tror inte han förstår att pengarna han vann idag, betalar faktiskt du och jag.

Shooter 2015-05-31 17:55

För Luddes del så hade det nog inte hjälpt att släppa ner Nuncio, för då hade den vunnit och Mosaique hade bara kunnat bli tvåa ändå.

Chiron 2015-05-31 17:56

Citat:

Ursprungligen postat av Manprinsen (Inlägg 435849)
Ja man ska väl inte gnälla på Örjan egentligen. Vet ju hur förbannad jag brukar vara på skidåkare och annat som dominerar i världscupen men viker ner sig så fort det är OS. Det gäller att vinna rätt lopp helt enkelt. Örjan har nog kört in en hyfsad slant idag.

När jag ser Kihlström köra i "vanliga" lopp brukar jag tänka på vad Stefan Melander brukar säga: "det är ju bara på lek"...