Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V75-Söndag (Elitloppet) (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/24014-v75-soendag-elitloppet/)

shjuve9le 2015-05-31 17:56

Yep. Fort. Föratt få veta bästa hästen , raka egna spår. 1609 meter fullgasrepa bäst vinner, lr separata lopp , bäst tid vinner ;) tråkigt som fan men då vet man vem som har bästa hästen tidsmässigt på 1609 meter. Örjan är bra när det gäller stora lopp. Spåret avgjorde mkt. Melanders häst kommer krossa det mesta om den stannar kvar i fattigsverige.

Shooter 2015-05-31 17:57

Synd att inte Svanstedt ville köra Nuncio i Elitloppet, då hade det varit klart! Å andra sidan hade oddset inte blivit mycket.

znipstern 2015-05-31 17:58

Citat:

Ursprungligen postat av Filmtokig (Inlägg 435851)
Kan tycka att han pissar oss spelare rätt i ansiktet, att inte bry sig i lopp där summan är 50K i första pris, men att köra allt när det är 3 MKR i första pris.

För oss, är det inget pris, aldrig, vi vill ha alla rätt men jag tror inte han förstår att pengarna han vann idag, betalar faktiskt du och jag.

Skulle inte Örjan (som de flesta andra) tända till mer när det vankas storlopp?
Jag har full förståelse för detta.

hoola 2015-05-31 18:00

Citat:

Ursprungligen postat av Speedyearl (Inlägg 435837)
Örjan har definitivt inte rosat marknaden med några superstyrningar sista tiden så vet inte vad du vill ha sagt?

Bara för att man kritiserar en kusk betyder ju inte det att han är oduglig?!

I vad består kuskinsatsen som är så stor idag då menar du? SOS x3?!

Enig!!! Några av de andra potentiella vinnarna (läs: kuskar) sparade kanske krutet till finalen. (Untersteiner?).Örjan vann sitt försök, fick välja spår och vann Elitloppet på det.Lutfis och Nuncio gjorde, tycker jag, bättre prestationer efter omständigheterna än vinnaren som naturligtvis var jättebra men ingen tvekan om att spårlottningen avgjorde det hela och då är det inte Örjan som skall hyllas.

Filmtokig 2015-05-31 18:01

Citat:

Ursprungligen postat av znipstern (Inlägg 435856)
Skulle inte Örjan (som de flesta andra) tända till mer när det vankas storlopp?
Jag har full förståelse för detta.

Jag tycker man ska va lika tänd oavsett prissumma på loppet.

draken 2015-05-31 18:02

Inget större fan av Tillman men tycker att Royal Fighter var dagens roligaste. Heja Jennifer. Du var bra i dag.

Chiron 2015-05-31 18:02

Magic Tonight vinner Elitloppet. Men det enda man talar om är Nuncios prestation... :)

Stankarn 2015-05-31 18:03

Citat:

Ursprungligen postat av Shooter (Inlägg 435827)
Och så fanns det de som tyckte att Elitloppet i år skulle bli ett skräplopp.

Och det blev det väl? 1.10,1, efter att ha fått bestämt allt från spets? Nä, det där loppet kommer inte att gå till historien som Elitloppet-topp10. Bedrövligt, snarare, att man kan få köra ett lopp på den här nivån där alla kuskar utom Ludde och Melander - som kanske lite oförtjänt får kritik för sina styrningar - är som skrämda harar, bara för att man ska köra om lite pengar. Man tror ju f-n att det är ett vanligt P12-lopp på Sundbyholm....

Chiron 2015-05-31 18:03

Citat:

Ursprungligen postat av Filmtokig (Inlägg 435858)
Jag tycker man ska va lika tänd oavsett prissumma på loppet.

Håller med dig. Är man trött på det man gör så får man väl dra ner på "kuskandet"...

Helge 2015-05-31 18:04

Det var första intervjun på länge som Stefan Melander inte drev och lekte med alla.

mackpeter 2015-05-31 18:05

Citat:

Ursprungligen postat av Speedyearl (Inlägg 435837)
Örjan har definitivt inte rosat marknaden med några superstyrningar sista tiden så vet inte vad du vill ha sagt?

Bara för att man kritiserar en kusk betyder ju inte det att han är oduglig?!

I vad består kuskinsatsen som är så stor idag då menar du? SOS x3?!

Vad tycker du själv?
En gammal turgubbe, som kört in 38, 33, 35 och 39 mkr åren 2011-2014.
Vad tyckte du om körningen i kvalet, när han tog ledningen över flera startsnabba hästar inklusive BBS Sugarlight. Det var den vinsten som lade grunden till innerspåret i Elitloppet.

Till skillnad från gnällisar som dig - hyllar jag denne man idag!
Örjan Kihlström är kanske den bästa kusken i Svewrige och i världen. Åtminstone idag.:hattenav:

Manprinsen 2015-05-31 18:06

Tillman besviken, men vad hade hon förväntat sig när hon la sig på innerspår?

olle 2015-05-31 18:06

HaHa

Luddeintervju i liven efter loppet

journalisten: Vad säger du om hästens lopp ?
Ludde: Vad fan säger ni själva (enda svaret) ?

1,2 mkr var ändå ett bra tröstpris, men för Ludde räknas bara vinster.

Chiron 2015-05-31 18:07

Citat:

Ursprungligen postat av Manprinsen (Inlägg 435865)
Tillman besviken, men vad han hon förväntat sig när hon la sig på innerspår?

Trodde nog att Ludde skulle mangla ledaren... :)

Shooter 2015-05-31 18:07

Citat:

Ursprungligen postat av olle (Inlägg 435866)
HaHa

Luddeintervju i liven efter loppet

journalisten: Vad säger du om hästens lopp ?
Ludde: Vad fan säger ni själva (enda svaret) ?

1,2 mkr var ändå ett bra tröstpris, men för Ludde räknas bara vinster.

Helt rätt! Har man inte vinnarskalle så ska man göra något annat.