Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V75-Östersund (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/24073-v75-ostersund/)

Grant 2015-06-05 10:36

Citat:

Ursprungligen postat av Helge (Inlägg 436881)
Vi är pålästa på Sharps
Ser nästan dagligen inlägg där man inte ens har koll på startmetod eller distans.

Tur att vi har han på ATG som gör strecklistan. Han gör knappast det misstaget.
Bara att skriva av.

Mvh Ulf-Eddie

Helge 2015-06-05 10:38

Citat:

Ursprungligen postat av Grant (Inlägg 436882)
Tur att vi har han på ATG som gör strecklistan. Han gör knappast det misstaget.
Bara att skriva av.

Mvh Ulf-Eddie

:lol:

:cheers:

Jajjan 2015-06-05 11:07

Citat:

Ursprungligen postat av overpace (Inlägg 436878)
Inte så givet. Loppet körs med autostart.

Tror det är 4 år sedan det infördes spårtrappa i Sverige.
Jag har missat det förr, gjorde det nu och kommer att
göra det igen.

Tror sjukdomsbilden kallas demens.

Garderobsdörren ligger kusligt nära toalettdörren,
dock luktar det inte piss (ännu) i garderoben.
Ett gott tecken.

Jajjan

schtek 2015-06-05 11:25

Citat:

Ursprungligen postat av Jajjan (Inlägg 436875)
Om jag inte minns fel var det på Gävle som Ninepoints
Lucy torskade med minsta möjliga marginal mot
Define'em
. Betänk att upploppet är 40 m kortare på
Gävle än i Östersund och N L hade aldrig torskat om
det loppet körts på en bana med längre upplopp.
Sen tycker OJA är en vassare kusk än Westholm.
Given spik i ett överpacat lopp med flera omstarter,
från ivriga blåbär. Själv helgarderar jag loppet
spekulativt, då jag hittat spelmässigt sett, mer spännande
spikar (ej favoritspelade).

Annars tycker jag att Ninepoints Lucy är en ruggig bank,
för den som vill spika i ett stolopp för lärlingar.

Ha det gott SO.

Jajjan

kan vara värt att påpeka att det var mot Diamond of' Em (jobbigt lika namn) som Lucy förlorade emot. :popcorn:

Jajjan 2015-06-05 11:34

Citat:

Ursprungligen postat av schtek (Inlägg 436887)
kan vara värt att påpeka att det var mot Diamond of' Em (jobbigt lika namn) som Lucy förlorade emot. :popcorn:

Se där, ytterligare ett symptom från sjukdomsbilden.

Får jämföra mig med Calle Bildt, mannen som twittrar
snabbare än hjärnan hinner tänka.

olle 2015-06-05 13:07

Tänk på att väderprognoserna för i morgon blir allt dystrare för Östersund. Dom körde V64 tävlingar för ett tag sedan när det regnade och då var inte banan rolig och prestationerna av hästarna påverkades rejält.

Det ska dessutom bli väldigt kallt i morgon där uppe

Så här skriver SMHI i sin senaste prognos:

Jämtland:
I morgon regn i hela området och 5-10 grader. I dag mest västlig vind, i morgon vind omkring syd.

Håll koll på väderutvecklingen. Några institut skriver att det ska regna rejält först på kvällen. Första V75 start 20.30.

MatsE 2015-06-05 15:54

Ninepoints struken.

chompipe 2015-06-05 16:21

Chelsea Boko borde ha bra chans efter att ha härdats i Frankrike

Chiron 2015-06-05 17:35

Jag har tittat igenom lite efter skrällar. Nämner en i varje avdelning förutom i lärlingsloppet, där blir det tre...

Avd 1: 3 Mockingbird Face - blivit travsäkrare och därmed lite snabbare, kan ta dem på styrka! 4 %!
Avd 2: 11 Nordlirappen - förlorade mot Månprinsen AM för inte så länge sedan, norska hästar hävdar sig alltid väl mot svenska hästar. 3 %!
Avd 3: 4 Linus Wibb - toppform, blivit säkrare travare, samt Goop, kan vinna om de båda favoriterna kör mot varandra, Björn skräller ju nuförtiden. 6 %!
Avd 4: 9 Anders Gigant - avslutar starkt, två av två segrar från bakspår, O-A Lindqvist har kört en gång och vunnit samt i toppform, i ett öppet lopp som kan gå fort bör denne profitera på det. 2%!
Avd 5: 12 Kemas Winnie - bästa kusken, stall i form, i dessa lopp brukar det oftast bli toktempo och då brukar bästa kusken alltid dra fördel. 3 %! 11 Fonzan Sund (formstall) och 15 Ariane D'Atout (underskattad kusk) är intressanta p.g.a. barfota runt om - 2 % resp. 4 %!
Avd 6: 5 Backfire - gör aldrig ett dåligt lopp, C. Eriksson är i toppform, även stallform, lär nog bli högt tempo med Kolgjini i loppet - denna häst avslutar alltid sylvasst! 8 %!
Avd 7: 4 Miss Elaza - fått två nyttiga lopp i kroppen, både kusk och stallform i absolut topp, går hästen barfota runt om blir den livsfarlig med sin rykande finish, se upp! 0 %!

Det var allt. Självklart kommer det inte skrälla i alla avdelningar men ville dela med mig av mina tankar. Vill ni ta med någon eller några av dessa hoppas jag att de sitter.

Lycka till allihopa!:cheers:

SO 2015-06-05 21:00

Citat:

Ursprungligen postat av Jajjan (Inlägg 436875)
Om jag inte minns fel var det på Gävle som Ninepoints
Lucy torskade med minsta möjliga marginal mot
Define'em. Betänk att upploppet är 40 m kortare på
Gävle än i Östersund och N L hade aldrig torskat om
det loppet körts på en bana med längre upplopp.
Sen tycker OJA är en vassare kusk än Westholm.
Given spik i ett överpacat lopp med flera omstarter,
från ivriga blåbär. Själv helgarderar jag loppet
spekulativt, då jag hittat spelmässigt sett, mer spännande
spikar (ej favoritspelade).

Annars tycker jag att Ninepoints Lucy är en ruggig bank,
för den som vill spika i ett stolopp för lärlingar.

Ha det gott SO.

Jajjan

Tjena !

Som du kanske såg så hamnade Lucy superperfekt till efter start i senaste starten. Inte säkert att det blir lika bra öppning denna gång. Himla svårt lopp där man vill ha in en skräll. Funderar på att ta 2 A hästar i detta lopp.
jag är ju helförtjust i Flirtin hästen (10) och är förvånad över ynkliga procenten på den,. haha! Dessutom har jag bra tumme med Wäjersten och han är verkligen en vass kusk. Han har kört in många oddsare för mig under våren Spikade Jully Jumper GL för ett tag sedan, 24.50 i odds. Betaltjänsterna har missat Wäjersten i detta lopp verkar det!!!

Kom just hem från 3 dagars murkelplockning så man är ordentligt taggad just nu. Min kära Lienpilen som jag haft sån tur med är plötsligt favorit ! Det är så man smäller av. Finns annars flera bra spikar så omgången ska inte vara omöjlig. Nu tar vi dom

Såg just att Lucy är STRUKEN!!!!!!!!!!!!!!!!

mocka 2015-06-05 21:24

Citat:

Ursprungligen postat av MatsE (Inlägg 436899)
Ninepoints struken.

Yay, awesome, fan-fucking-tastic!!!:thumbup: Där fick man för man spelade tidigt. Den enda spiken på systemet är nu struken och man får förlita sig på reserven. Och så är man ute i jävla skogen imorgon dessutom!!! Lär bli tvungen att kriga sig in till staden och lämna ett backup-system när det öppnat upp sig så här. Bajs också!!!!:no:

putte64 2015-06-05 21:58

TT,SS,SV,Snoken.
A = rankad etta av någon, osv

http://gyazo.com/47221f8645003dbebe76cc0766507d16

Spikar.
A = Spikad av en tjänst, B = Spikad av två tjänster, osv.

http://gyazo.com/f65f13871b01bbaa4fee88ba281c052c