Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V75-Östersund (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/24073-v75-ostersund/)

Filmtokig 2015-06-06 11:47

Citat:

Ursprungligen postat av putte64 (Inlägg 437011)
Han har vunnit från dödens, MEN det är väl klart man inte tror på vinst därifrån på V75.
Det är ingen stjärna vi talar om, utan han har mest vunnit mot dåligt motstånd, förutom en gång på kort.

Han lätt väldigt skeptisk, ungefär som att det är spets eller torsk igår under lunchen då dem besökte alla Bergsåker tränare, vart själv lite chockad hur negativt han var om det inte vart ledning. Men men. Blir väl knappast dödens här.

mackyyy 2015-06-06 11:51

Citat:

Ursprungligen postat av Galoppen (Inlägg 437010)
Ingen av tipstjänsterna som tror nåt nämnvärt på oasis bi, inte här på forumet heller verkar det som. Jag å andra sidan tror att det blir körning där framme, björn kör till en bra position och plockar ned fältet på upploppet. Lätt!

Tror mer på Backfire och Christoffer Eriksson isf :) borde hitta ett vettigt slagläge härifrån

Filmtokig 2015-06-06 11:52

Verkar dock inte bli spetssegrar allt för ofta på Östersund. Förra året 2. Året innan 2. Om jag inte har fel.

Utdelning förra året runt 3K året innan runt 30K tror jag. Jag litar inte allt för mycket på spets häst idag alltså, långt upplopp.

draken 2015-06-06 11:57

Jag börjar tycka att omgången ser tråkig ut. Känner mig chanslös. Antingen blir det för lätt eller för svårt. Känns inte som att det kommer hamna inom utdelningsintervallet jag brukar ha störst chans på i alla fall.

putte64 2015-06-06 12:03

Citat:

Ursprungligen postat av Filmtokig (Inlägg 437014)
Han lätt väldigt skeptisk, ungefär som att det är spets eller torsk igår under lunchen då dem besökte alla Bergsåker tränare, vart själv lite chockad hur negativt han var om det inte vart ledning. Men men. Blir väl knappast dödens här.

Nej, blir spets.

Sprite 2015-06-06 12:09

Fan vad tråkigt med trav så sent på dagen...

Lägg det på normala tiden istället.

draken 2015-06-06 12:11

Ja det är värdelöst. Håller med.Kommer inte att ha tid att se det och lägger därför inte mycket tid. Skickar in ett tidigt och får kolla i morgon om man hade några rätt.

olle 2015-06-06 12:29

När det gäller Royal Apanage när den nu blivit gigantisk favorit är att man ska tänka på följande

"en bra prestation brukar åtföljas av ett magplask"

Har inte på två år svarat för två bra prestationer i rad

Maj 14: Vann till 5,50 på Bergsåker. Favorit i starten efter där den blev 3a från slutet
juli 14: Vann i Östersund. Favorit i starten efter där den slutade näst sist
Jan 15. Vann på Bergsåker. Oplacerad i Starten efter i Bollnäs
MAJ2015: Vann senast på Dannero. Hur går det i starten efter denna gång ?

Kanske kastrationen kan vända den dåliga trenden ?

Det ska regna hela dagen i Östersund enligt SMHI. Royal A har som bäst en 5e plats i sina 4 starter på något tung bana.

Migge 2015-06-06 12:30

Citat:

Ursprungligen postat av Sprite (Inlägg 437022)
Fan vad tråkigt med trav så sent på dagen...

Lägg det på normala tiden istället.

Håller inte med, för min del är det perfekt! :thumbup:

Enda plumpen är att det krockar med Champions League-finalen :sad44:

Manprinsen 2015-06-06 12:42

Citat:

Ursprungligen postat av olle (Inlägg 437026)
När det gäller Royal Apanage när den nu blivit gigantisk favorit är att man ska tänka på följande

"en bra prestation brukar åtföljas av ett magplask"

Har inte på två år svarat för två bra prestationer i rad

Maj 14: Vann till 5,50 på Bergsåker. Favorit i starten efter där den blev 3a från slutet
juli 14: Vann i Östersund. Favorit i starten efter där den slutade näst sist
Jan 15. Vann på Bergsåker. Oplacerad i Starten efter i Bollnäs
MAJ2015: Vann senast på Dannero. Hur går det i starten efter denna gång ?

Kanske kastrationen kan vända den dåliga trenden ?

Det ska regna hela dagen i Östersund enligt SMHI. Royal A har som bäst en 5e plats i sina 4 starter på något tung bana.

Bra info Olle! Kollar du på tung bana eller något tung bana?
Tycker Östersundsbanan ser tungtravad ut även när det är optimala förhållanden.

olle 2015-06-06 12:49

Citat:

Ursprungligen postat av Manprinsen (Inlägg 437028)
Bra info Olle! Kollar du på tung bana eller något tung bana?
Tycker Östersundsbanan ser tungtravad ut även när det är optimala förhållanden.

Har bara kollat radarbilderna och vad SMHI visar timme för timme resten av dagen för Östersund (regn). Hoppas dom har fel.

Har ingen koll i övrigt men kan rekommendera att gå igenom travrondens nya och digra intervjuarkiv. Det tar ett antal timmar men där borde man kunna hitta godbitar och loppen startar ju först sent i kväll. Det framkom t ex i en intervju att en av de betrodda i avd 5 är en halshäst (7an) och det aviseras hög luftfuktighet i kväll.

SO 2015-06-06 12:58

Citat:

Ursprungligen postat av putte64 (Inlägg 437021)
Nej, blir spets.

Royal Apanage har vunnit flera lopp från dödens, bl.a. v75 vill jag minnas, även bakifrån nån gång. Klart jag vill att Uffe ska missa spets eftersom jag är väldigt intresserad av 5 Coriano Ås och Ove A. Väldigt skrik på 6 Melker, men hästen tappar ju ordentligt med mark från springspår men har tufft slutvarv. Duktig i Gävle trots startmissen.

SO 2015-06-06 13:01

Citat:

Ursprungligen postat av putte64 (Inlägg 437021)
Nej, blir spets.

Nu är Lasse Wikström inte den som precis skryter om sina chanser, snarare trvärtom. Minns när han gav avslag på Linus hästen sin och som sedan slog till med en rejäl vinst till högt odds.

Cleon_9 2015-06-06 13:02

Sen start på travet ikväll blir perfekt. Dubbla skärmar med Champions League på ena och trav på andra. Till det lite sidospel på Baseball. Kan det blir bättre?

Julhelg förra veckan för oss travälskare följs upp av ett mer nyårsliknande upplägg med senare tider. Hoppas bara man får korka upp champagnen vid midnatt ;):cheers:

Jag tar ställning i kallblodsloppet och spika 10 Mino. För mig är Magnus Jakobsson bästa kusken i det här loppet av de som kör de mest betrodda hästarna. Och han lär inte låta Mino sitta fast den här gången!

Kan vara så att det är två spik som gäller inledningsvis men voltstart är alltid ett aber och därför tvekar jag i prologen angående Royal Apanage.

Mycket snack om 1 och 10 i sista och de två kan så klart vinna men i min bok vinner Björn Goop "alltid" DD-2.

Cya!

putte64 2015-06-06 13:05

Citat:

Ursprungligen postat av SO (Inlägg 437030)
Royal Apanage har vunnit flera lopp från dödens, bl.a. v75 vill jag minnas, även bakifrån nån gång. Klart jag vill att Uffe ska missa spets eftersom jag är väldigt intresserad av 5 Coriano Ås och Ove A. Väldigt skrik på 6 Melker, men hästen tappar ju ordentligt med mark från springspår men har tufft slutvarv. Duktig i Gävle trots startmissen.

Han vann V75 på kort för nästan 2 år sedan, kanske var det från dödens, minns inte.
Men det är också enda gången han dugt i ett lopp med mer än 30 laxar i prissumma.