Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   v64 Axevalla (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/24115-v64-axevalla/)

forbidden_closet 2015-06-07 15:43

Bra drag på danske referenten. Nästan lika skön som den där svenska galoppreferenten vars röst ständigt kämpar för sin överlevnad.

Manprinsen 2015-06-07 15:45

Citat:

Ursprungligen postat av tomtom2 (Inlägg 437412)
Som ingen annan? Har du glömt vad den presterade hos Åke?

Precis, den presterade hos Åke, under en kort och intensiv period. Tycker det är mer beundransvärt att Untersteiner kan få en slutkörd häst att tända till igen.

Men jag är å andra sidan djurvän också...

tomtom2 2015-06-07 15:51

Citat:

Ursprungligen postat av Manprinsen (Inlägg 437403)
Åke kör väl mest skiten ur hästarna i tidig ålder och dumpar sedan över dom på mindre tränare?

Tycker du har helt fel där, Åke var aldrig känd som någon särskilt vass unghästtränare, han hade ofta sina unghästar hos andra tränare. Allaballakaitos t.ex. var ju hos Fromell i början av sin karriär. Det var väl egentligen snarare så att Åke fick in äldre hästar i sin träning som andra misslyckats med och allt som oftast förvandlade dom till vinnare. Han hade ju under flera år många äldre hästar i den yppersta eliten. Vem minns inte Olympiatravets final 2008 när hans tre hästar, Torvald Palema, Adams Hall och Finders Keepers tog alla tre pallplatserna.

Speedyearl 2015-06-07 15:55

Guuuuud vilket jävla blufflopp..fy fan

Ohhhlalala!!!!!! Galen på Connie efter starten när han tog upp så våldsamt! Nu är han min favvo!:p

hoola 2015-06-07 15:57

...och där försvann TT´s andra system!

Speedyearl 2015-06-07 16:00

Fy fan börjar få ångest över att jag tog endast V6 nu med en spik kvar!:cry:

millekung 2015-06-07 16:03

Nu blir man ju genuint sur på sig själv, jag valde mellan Caddie June och Snow Flake Goj som sista streck (4 tot), och valde Torbjörn. Jag kollade ju för sjutton på V75an igår, och såg hur dålig form Tobbe har på sina styrningar.:idiot:

tomtom2 2015-06-07 16:03

Citat:

Ursprungligen postat av Manprinsen (Inlägg 437416)
Precis, den presterade hos Åke, under en kort och intensiv period. Tycker det är mer beundransvärt att Untersteiner kan få en slutkörd häst att tända till igen.

Men jag är å andra sidan djurvän också...

Nja, nu är du nog ute och cyklar lite, av de 1.5 mille som hästen har tjänat så drog den in nästan 1.2 av dom under tre år hos Åke. De senaste två åren har den ju varit tillbaka hos Fromell. Visst, håller med dig om att Åke oftast matchade hästarna tufft, men så måste det nog vara när man är stortränare med långt över 200 hästar på träningslistan, i alla fall om man ska nå framgångar. Det blir ju givetvis nånting helt annat med en familjehäst hos en amatörtränare. Jag tror heller inte att man kan nå sådana framgångar som Svanstedt gjorde om man inte är djurvän.

metalmike 2015-06-07 16:04

Jag tycker Arn Hammering är intressant i DD1. Har varit bra länge + skoryck

Speedyearl 2015-06-07 16:22

Fan vilket jävla lopp...trodde fan jag skulle spricka trots 7 hästar!!!

Vilken ångest inför nästa med spik på Evens och endast spelat V6...verkar bli fina pengar!! Oojojojoj..

millekung 2015-06-07 16:28

Citat:

Ursprungligen postat av Speedyearl (Inlägg 437427)

Vilken ångest inför nästa med spik på Evens och endast spelat V6...verkar bli fina pengar!! Oojojojoj..

Håller tummarna för dig! :cheers:

mackpeter 2015-06-07 16:29

Det får bli en DD idag.
DD I) 3,5 (nu får väl ändå Conrad göra felfritt med 3, 5 urstark - 11 var en besvikelse på Åby)
II) 9 (var bra på Valla senast)

x 200:-. = 400:-.

millekung 2015-06-07 16:37

Citat:

Har du hyggligt många i sista sen? Tyckte det loppet var riktigt knepigt att försöka bena ut

ingo73 2015-06-07 16:37

Citat:

Jag är bara kvar för kaffepengar och går över till att hålla alla tummar för dig i stället.

Lycka till :clap:

Speedyearl 2015-06-07 16:38

Citat:

Ursprungligen postat av millekung (Inlägg 437431)
Har du hyggligt många i sista sen? Tyckte det loppet var riktigt knepigt att försöka bena ut

6 stycken...men inte 2:an eller 6:an!