Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V86 (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/24128-v86/)

Stekel 2015-06-10 20:56

Det är bra att några stora tränare konsekvent missbrukar reglerna runt barfota-anmälan. Inte kortsiktigt men långsiktigt, för det kommer tvinga igenom ändring av reglerna snabbare. Och på kort sikt är det ju bra att det ändå är några som gör det konsekvent. Blir mer lättläst så, man vet vilka tränares skoinfo man inte ska lita på när man läser startlistor. Hoppas de tar tag i det snart, det har redan dragit ut på tiden alldeles för länge kan man tycka!

Chiron 2015-06-10 20:56

10 Air Frame - 5 av 9 vinster med Björn Goop. Intressant som tvilling...

Helge 2015-06-10 20:57

Bison Spiro ffg i jänkarvagn i värmning. Anna-Karin skulle försöka låna en av Melander, en stor en som Digital Ink ryms i. Tydligen lyckades det.

hoola 2015-06-10 20:59

Citat:

Ursprungligen postat av olle (Inlägg 437919)
Matteus har bra koll :)

Påstår att stallkamraten som Uffe släppte till stod i 13 ggr. Dags att köpa glasögon som matchar den nya frisyren ?

Tyvärr är frisyren inte ny.Han har haft den sedan högstadiet och han tror fortfarande att höstacken gör intryck på de unga hästskötarna som han helst intervjuar.Förutom Jorma förstås! (Oerhört givande...)

Helge 2015-06-10 21:00

Citat:

Ursprungligen postat av Stekel (Inlägg 437933)
Det är bra att några stora tränare konsekvent missbrukar reglerna runt barfota-anmälan. Inte kortsiktigt men långsiktigt, för det kommer tvinga igenom ändring av reglerna snabbare. Och på kort sikt är det ju bra att det ändå är några som gör det konsekvent. Blir mer lättläst så, man vet vilka tränares skoinfo man inte ska lita på när man läser startlistor. Hoppas de tar tag i det snart, det har redan dragit ut på tiden alldeles för länge kan man tycka!

Finns färsk statistik vpå ilka tränare som toppar listan på sena skoändringar på spelatrav.se

Osäker på om just denna är senaste, men kika in där.

http://i.gyazo.com/f337cbbaf13a80ba81bc7418f4f8d98f.png

olle 2015-06-10 21:05

Citat:

Ursprungligen postat av Helge (Inlägg 437935)
Bison Spiro ffg i jänkarvagn i värmning. Anna-Karin skulle försöka låna en av Melander, en stor en som Digital Ink ryms i. Tydligen lyckades det.

Intressant. Den har ju haft bakspår i evigheter förutom för 3 starter sedan när det regnat mycket. Kollade det loppet precis. Hyfsat snabb ut och borde passa i bike.

Helge 2015-06-10 21:14

Nurmos....

Skoändring: Eclipse Boko (Solvalla, V5-5 V86-8 DD-2, från Barfota/Skor till Skor/Skor)

olle 2015-06-10 21:18

Nu ändrade dom balans på Nurmoshästen i dd-2. Ägaren varit med i tv sändningen hela kvällen och sa där för typ en timme sedan att den skulle gå med skor och visste inte varför man anmält barfota.

Chiron 2015-06-10 21:19

6 Sea of Heartbreak verkar vara på gång, kan vara intressant med tanke på att det känns som att det kan skrälla här.

I sista avdelningen känns det som att 4 Antonio America bara ska vinna (riktigt fin debut), kanske ska gå med norskt huvudlag (är inte säker), gick senast med öppet huvudlag.

olle 2015-06-10 21:23

Beppen Palema kollade jag oddset på hos Unibet när jag såg att den skulle gå barfota runt om ffg. 27 ggr då. Nu nerspelad där till 18,50.

Vågar man gissa att den kommer spelas ner till under 10 ggr på dubbelrött ?

Jag chansar med att biken och Örjan blir dubbeleffekt på Bison Spiro och kör lite olika dd komber med den för totalt en hundring.

hoola 2015-06-10 21:25

Bara en start efter ett halvårs uppehåll.Ändå kan Elsa Boko vara med på tvillingen i avd.7.

Helge 2015-06-10 21:28

Citat:

Ursprungligen postat av olle (Inlägg 437943)
Beppen Palema kollade jag oddset på hos Unibet när jag såg att den skulle gå barfota runt om ffg. 27 ggr då. Nu nerspelad där till 18,50.

Vågar man gissa att den kommer spelas ner till under 10 ggr på dubbelrött ?

Jag chansar med att biken och Örjan blir dubbeleffekt på Bison Spiro och kör lite olika dd komber med den för totalt en hundring.

Beppen Palema är min rikshäst, den har varit hårt spelad hela dagen oavsett på ATG, blir alltid rikshästarna. På fm med 8 K satsat stod den i 2 ggr pengarna.

Filmtokig 2015-06-10 21:30

Hahaha vilket jävla skrik av Matteus "Eriiiiiiiiiiiiiiik!!!!" i en skev röst. :lol:

hoola 2015-06-10 21:30

Citat:

Ursprungligen postat av hoola (Inlägg 437944)
Bara en start efter ett halvårs uppehåll.Ändå kan Elsa Boko vara med på tvillingen i avd.7.

Nja, Jorma sket i allt direkt - de gjorde de andra också.

olle 2015-06-10 21:30

Citat:

Ursprungligen postat av Helge (Inlägg 437945)
Beppen Palema är min rikshäst, den har varit hårt spelad hela dagen oavsett på ATG, blir alltid rikshästarna. På fm med 8 K satsat stod den i 2 ggr pengarna.

Då håller man tummarna för den. Har inte mött sådant här motstånd innan vad jag kan se så det vill nog till att barfota runt om ffg ger bra effekt.