Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V64 Dannero, 2015-06-18 (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/24165-v64-dannero-2015-06-18-a/)

Stankarn 2015-06-14 22:05

V64 Dannero, 2015-06-18
 
Midnattstravet på Dannero är en höjdare för oss återvändare och en trevlig start på Midsommarfirandet.

Ser sådär halvlagom svårt ut, ett par spikförslag och ett par riktigt öppna lopp.

V64:1
Ed You ska väl bara gå ut och vinna det här? Nja, jag har sett både en och annan storfavorit torska senaste kvartalet som megafavoriter i första start efter vila så jag förordar streck på 2 Narold Vox istället. Kanske t o m förordar som singelstreck.

V64:2
Treåriga kallblod, ett par från grannlandet i väst, hälften tränade av JOP. Jag tror att det bara är att strecka på. Alla?

V64:3
Ytterligare ett treåringslopp med en massa lallarkuskar. UO och RB att hålla i handen? Alla?

V64:4
Öppet kallblodslopp där stona fått lite fördel. Vet inte om det kommer att betyda något när det drar ihop sig. Höstbouffe, Engstegg och några till?

V65:5
Järnladyn Amirettas lopp och Linderoths Bartender lär väl bli favorit. Men sämsta utgångsläget kan ge favoritfall? 4 Robis Salvation vann V75 i fjol, har ett lopp i kroppen nu. Vunnit V75 har även 1 Cantab Sisu gjort men han verkar långt från det kunnandet nu. Lås på två?

V64:6
Omgången avslutas med ett stolopp där någon av de mer etablerade kuskarna verkar ha det bäst förspänt. Skulle inte förvåna mig om UO eller OAL kör sig till spets och stannar där, väldigt länge. Kanske PL och RB vill vara med också.

Ska bli lite spännande att gå igenom lopparkivet och se om man kan hitta något guldkorn, det lär ju inte vara helnyktert bland spelarkollektivet direkt...

SO 2015-06-15 08:15

Citat:

Ursprungligen postat av Stankarn (Inlägg 439037)
Midnattstravet på Dannero är en höjdare för oss återvändare och en trevlig start på Midsommarfirandet.

Ser sådär halvlagom svårt ut, ett par spikförslag och ett par riktigt öppna lopp.

V64:1
Ed You ska väl bara gå ut och vinna det här? Nja, jag har sett både en och annan storfavorit torska senaste kvartalet som megafavoriter i första start efter vila så jag förordar streck på 2 Narold Vox istället. Kanske t o m förordar som singelstreck.

V64:2
Treåriga kallblod, ett par från grannlandet i väst, hälften tränade av JOP. Jag tror att det bara är att strecka på. Alla?

V64:3
Ytterligare ett treåringslopp med en massa lallarkuskar. UO och RB att hålla i handen? Alla?

V64:4
Öppet kallblodslopp där stona fått lite fördel. Vet inte om det kommer att betyda något när det drar ihop sig. Höstbouffe, Engstegg och några till?

V65:5
Järnladyn Amirettas lopp och Linderoths Bartender lär väl bli favorit. Men sämsta utgångsläget kan ge favoritfall? 4 Robis Salvation vann V75 i fjol, har ett lopp i kroppen nu. Vunnit V75 har även 1 Cantab Sisu gjort men han verkar långt från det kunnandet nu. Lås på två?

V64:6
Omgången avslutas med ett stolopp där någon av de mer etablerade kuskarna verkar ha det bäst förspänt. Skulle inte förvåna mig om UO eller OAL kör sig till spets och stannar där, väldigt länge. Kanske PL och RB vill vara med också.

Ska bli lite spännande att gå igenom lopparkivet och se om man kan hitta något guldkorn, det lär ju inte vara helnyktert bland spelarkollektivet direkt...


V64;3 kan inte hitta så många lallarkuskar tyvärr än hur jag letar. NG:are för mig är 8 Jully Jumper GL och 12 Carisma Mearas, som gjort mycket habila insatser på slutet. Visserligen grisspår nu men... Henrik Svensson har en duglig häst i 10 Gilden Delicius, den såg jag vid andra platsen och 5 Costa del sol är ordentligt kuskförstärkt med startsnabbe Norberg

V64:4 har Min Lilla Luring blivit ordentligt förbättrad tydligen. 25.9 2140a inger respekt. . Så återkommer pengamaskinen igen, snart är det hundrade starten och nu är snittet över 3000 per start och närmar sig insprungna 300.000. Blir garanterat pengar igen, för 76;:e gången. Det är Högda Kvikk jag pratar om. Givetvis inget streck på kupongen.

I V64:6 ska Linderoth försöka ta revanch med 3 Maya Gold efter att senast ha blivit störd till fel, som jättefavorit Var väldigt optimist innan och hästen tycks ha bra form.

Detta år har jag ingen möjlighet att bevista midnattstravet. Annars har jag varit trogen gäst i hur många år som helst.

olle 2015-06-15 12:49

Danneros torsdagstrav hamnade inte högst på min lista när det gäller vad som ska prioriteras i veckan nu när alla startlistor är klara under midsommarhelgen.

Givna tävlingar att läsa på
1. V75 Kalmar Söndag
2. V64 med E3 uttagningar tisdag på Romme (12 grymt fina lopp)
3. Rättvik lördag. V64 med bl a fyra breeders Crown lopp.

Värt att eventuellt läsa på

1. Skellefteås midnattstrav midsommardagen (brukar alltid kolla det)
2. Dannero tordag och Hagmyren fredag (sådär lopp men om man inte har något vettigare för sig ok att kolla på)
3. Jägersro i morgon. Inga kanonrace direkt men ok för att vara saxbana. När man ändå ska sitta hela kvällen och följa E3 uttagningarna värt att lägga lite på dessa lopp med.

Resten av travet i veckan får andra lägga tid och pengar på.


Veckans flopp


1. Åmåls V86a på onsdag. Ett skämt att se sådana startlistor till veckans näst största spel.

tomtom2 2015-06-15 14:06

Citat:

Ursprungligen postat av olle (Inlägg 439076)
Danneros torsdagstrav hamnade inte högst på min lista när det gäller vad som ska prioriteras i veckan nu när alla startlistor är klara under midsommarhelgen.

Givna tävlingar att läsa på
1. V75 Kalmar Söndag
2. V64 med E3 uttagningar tisdag på Romme (12 grymt fina lopp)
3. Rättvik lördag. V64 med bl a fyra breeders Crown lopp.

Värt att eventuellt läsa på

1. Skellefteås midnattstrav midsommardagen (brukar alltid kolla det)
2. Dannero tordag och Hagmyren fredag (sådär lopp men om man inte har något vettigare för sig ok att kolla på)
3. Jägersro i morgon. Inga kanonrace direkt men ok för att vara saxbana. När man ändå ska sitta hela kvällen och följa E3 uttagningarna värt att lägga lite på dessa lopp med.

Resten av travet i veckan får andra lägga tid och pengar på.


Veckans flopp


1. Åmåls V86a på onsdag. Ett skämt att se sådana startlistor till veckans näst största spel.

Jag förstår verkligen inte vad som är fel på startfältet till V86:an på Åmål. Förutom tränarna från närområdet, Goop, Stenströmmer, Jacobsson, Svanstedt och Horpestad så kommer Ludde dit med några hästar och dessutom Stefan Persson och Westholm. För min del är såna här startlistor oerhört mycket intressantare och roligare än när samma gamla kusar springer runt ovalen på Solvalla var och varannan vecka, när Melander har halva startfältet i lopp som inte ens är fulla och resten av hästarna i stort sett kommer från Nurmos och Wahlman. Åmål är en av våra mest gemytliga och trevliga travbanor, jag åker mycket hellre dit än till tråkiga storbanor som Åby eller Jägersro.
Jag ser verkligen fram emot en av årets trevligaste V86-omgångar på onsdag.

robfri 2015-06-15 14:28

Citat:

Ursprungligen postat av tomtom2 (Inlägg 439080)
Jag förstår verkligen inte vad som är fel på startfältet till V86:an på Åmål. Förutom tränarna från närområdet, Goop, Stenströmmer, Jacobsson, Svanstedt och Horpestad så kommer Ludde dit med några hästar och dessutom Stefan Persson och Westholm. För min del är såna här startlistor oerhört mycket intressantare och roligare än när samma gamla kusar springer runt ovalen på Solvalla var och varannan vecka, när Melander har halva startfältet i lopp som inte ens är fulla och resten av hästarna i stort sett kommer från Nurmos och Wahlman. Åmål är en av våra mest gemytliga och trevliga travbanor, jag åker mycket hellre dit än till tråkiga storbanor som Åby eller Jägersro.
Jag ser verkligen fram emot en av årets trevligaste V86-omgångar på onsdag.

Håller med till fullo. Helt ok hästar, absolut inte "valla-klass", men betydligt mer spelvänligt. & som du skriver, Åmål är en av de gemytligaste banorna vi har även om jag själv föredrar Fornaboda en varm sommardag. Ingen jävel som kontrollerar ngn kylväska när man ska in på dessa "småbanor", sitter man & tar en kall & det kommer en vakt så kikar han lite & går vidare så länge man beter sej som folk.

grönvitt 2015-06-15 14:40

Citat:

Ursprungligen postat av tomtom2 (Inlägg 439080)
Jag förstår verkligen inte vad som är fel på startfältet till V86:an på Åmål. Förutom tränarna från närområdet, Goop, Stenströmmer, Jacobsson, Svanstedt och Horpestad så kommer Ludde dit med några hästar och dessutom Stefan Persson och Westholm. För min del är såna här startlistor oerhört mycket intressantare och roligare än när samma gamla kusar springer runt ovalen på Solvalla var och varannan vecka, när Melander har halva startfältet i lopp som inte ens är fulla och resten av hästarna i stort sett kommer från Nurmos och Wahlman. Åmål är en av våra mest gemytliga och trevliga travbanor, jag åker mycket hellre dit än till tråkiga storbanor som Åby eller Jägersro.
Jag ser verkligen fram emot en av årets trevligaste V86-omgångar på onsdag.

Tänk så olika det är. Gillar inte alls tävlingar på Åmåls rundbana. Upplever att det nästan bara gäller att räkna ut vem som tar spets för det är nästan omöjligt att vinna bakifrån. Men det är mycket trav ändå under sommaren så det kan vara bra med en fridag. Men nu kanske jag åker ändå för att finns ju en massa sköningar som man inte träffar så ofta.

Helge 2015-06-15 14:45

Olle är en "finsmakare" gällande travet och vad som är värt spel.
Han går i idé vinterhalvåret, då kassa banor inte tillåter barfotakörning och bara "skräpet" tävlar.
Till våren börjar han spana in hästarna och sedan väljs några få omgångar under sommaren som spelbara, med perfekt väder, vind, bana och barfotakörningar, samt startpoäng som snittar över 1000 points per häst och lopp.

Däremellan klagas det på norrlandstrav och allt annat trav som enligt Olle inte håller klassen.

Olle borde ha en egen tråd för alla dessa inlägg!

Sorry Olle, men det rapas samma skit varje dag. Gillar dina andra vettiga inlägg.
Men dessa kan jag vara utan, vi är många som gillar kallblod, breddtrav, istrav, tunga banor mm - ja tom älskar det.

olle 2015-06-15 15:04

Citat:

Ursprungligen postat av Helge (Inlägg 439085)
Olle är en "finsmakare" gällande travet och vad som är värt spel.
Han går i idé vinterhalvåret, då kassa banor inte tillåter barfotakörning och bara "skräpet" tävlar.
Till våren börjar han spana in hästarna och sedan väljs några få omgångar under sommaren som spelbara, med perfekt väder, vind, bana och barfotakörningar, samt startpoäng som snittar över 1000 points per häst och lopp.

Däremellan klagas det på norrlandstrav och allt annat trav som enligt Olle inte håller klassen.

Olle borde ha en egen tråd för alla dessa inlägg!

Sorry Olle, men det rapas samma skit varje dag. Gillar dina andra vettiga inlägg.
Men dessa kan jag vara utan, vi är många som gillar kallblod, breddtrav, istrav, tunga banor mm - ja tom älskar det.

Men begriper inte varför denna tråd skulle ändras till att handla om vad jag tycker och inte tycker när jag skrev vad jag kommer prioritera kommande vecka.

Och att sen få det till att "samma skit rapas dag efter dag" förstår jag heller inte riktigt.

Ska man smälta in här så ska man ju gilla allt. Man ska dra igång atg live strax innan lunch och sen följa och spela till alla fantastiska lopp som körs hela dagen och hela kvällen varje dag året runt oavsett om det är elitloppshelg, breddlopp i Norrland eller lunchtrav på Harstad.

robfri 2015-06-15 15:19

Citat:

Ursprungligen postat av olle (Inlägg 439087)
Men begriper inte varför denna tråd skulle ändras till att handla om vad jag tycker och inte tycker när jag skrev vad jag kommer prioritera kommande vecka.

Och att sen få det till att "samma skit rapas dag efter dag" förstår jag heller inte riktigt.

Ska man smälta in här så ska man ju gilla allt. Man ska dra igång atg live strax innan lunch och sen följa och spela till alla fantastiska lopp som körs hela dagen och hela kvällen varje dag året runt oavsett om det är elitloppshelg, breddlopp i Norrland eller lunchtrav på Harstad.

Inte gilla allt, men det är trots allt en spelsida. Att få veta att du kommer stå över spel 6 av 7 dgr vecka efter vecka är inte så intressant ur spelsynpunkt, det är information vi redan vet.

tomtom2 2015-06-15 15:30

Citat:

Ursprungligen postat av olle (Inlägg 439087)
Men begriper inte varför denna tråd skulle ändras till att handla om vad jag tycker och inte tycker när jag skrev vad jag kommer prioritera kommande vecka.

Och att sen få det till att "samma skit rapas dag efter dag" förstår jag heller inte riktigt.

Ska man smälta in här så ska man ju gilla allt. Man ska dra igång atg live strax innan lunch och sen följa och spela till alla fantastiska lopp som körs hela dagen och hela kvällen varje dag året runt oavsett om det är elitloppshelg, breddlopp i Norrland eller lunchtrav på Harstad.

Det var ju faktiskt du själv som startade diskussionen genom att lägga in synpunkter på Åmåls V86:a i tråden som gäller Danneros V64 på torsdag.
Då får du ju också vara beredd att du får svar på dina synpunkter.....

Helge 2015-06-15 15:43

Citat:

Ursprungligen postat av olle (Inlägg 439087)
Men begriper inte varför denna tråd skulle ändras till att handla om vad jag tycker och inte tycker när jag skrev vad jag kommer prioritera kommande vecka.

Och att sen få det till att "samma skit rapas dag efter dag" förstår jag heller inte riktigt.

Ska man smälta in här så ska man ju gilla allt. Man ska dra igång atg live strax innan lunch och sen följa och spela till alla fantastiska lopp som körs hela dagen och hela kvällen varje dag året runt oavsett om det är elitloppshelg, breddlopp i Norrland eller lunchtrav på Harstad.

Nej då. Men det hör inte hit eller ska vi alla redovisa vad vi ska kliva in på för spel i veckan och varför eller varför inte?

Ok då.

Måndag, nja suger inte i tarmen direkt, ingen Daniel hästar till start.

Tisdag, nej jobbar till 20:00, missar fina Daniel hästar.

Onsdag, nej jobbar kväll och natt går av torsdag 11:30. Missar fina Hard Livin :(

Torsdag, om inte för trött, inga Daniel hästar ett minus :(

Fredag, jobbar till 20:00, nada spel.

Lördag och söndag ledigt, då behöver jag min travdos och kommer högst troligen finna något roligt att spela. Sorbet som vinner Derbyt spikas ♥

Så ;)

Som sagt smaken är som baken, vad man gillar och inte och vad man har tid med.

Gissar precis NOLL personer hade intresse av detta, hehe.

:cheers:

olle 2015-06-15 15:50

Citat:

Ursprungligen postat av tomtom2 (Inlägg 439089)
Det var ju faktiskt du själv som startade diskussionen genom att lägga in synpunkter på Åmåls V86:a i tråden som gäller Danneros V64 på torsdag.
Då får du ju också vara beredd att du får svar på dina synpunkter.....

Det var väl mest för att det är väldigt ovanligt att en tråd till en vanlig V64 omgång på torsdag dras igång redan söndag kväll.

SO 2015-06-15 15:56

Jag träffade en gammal kompis häromdagen. Han har spelat stryktips i säkert 40 år. Absolut aldrig trav, Jag frågade honom Vad händer om dom på stryktipskupongen en vecka lägger in en massa Div III matcher? Blir du skogstokig då ? Han tittade frågande på mig. varför då? Spelobjekt är ju alltid spelobjekt, det är bara att gilla läget, spelar ingen roll om det till och med skulle vara matcher från turkiska ligan. Jag har aldrig klagat på tipstjänst/svenska spel.

Tänk vad olika spelare kan vara?

olle 2015-06-15 18:15

Citat:

Ursprungligen postat av tomtom2 (Inlägg 439080)
Jag förstår verkligen inte vad som är fel på startfältet till V86:an på Åmål. Förutom tränarna från närområdet, Goop, Stenströmmer, Jacobsson, Svanstedt och Horpestad så kommer Ludde dit med några hästar och dessutom Stefan Persson och Westholm. För min del är såna här startlistor oerhört mycket intressantare och roligare än när samma gamla kusar springer runt ovalen på Solvalla var och varannan vecka, när Melander har halva startfältet i lopp som inte ens är fulla och resten av hästarna i stort sett kommer från Nurmos och Wahlman. Åmål är en av våra mest gemytliga och trevliga travbanor, jag åker mycket hellre dit än till tråkiga storbanor som Åby eller Jägersro.
Jag ser verkligen fram emot en av årets trevligaste V86-omgångar på onsdag.

LOL. Du kan inte ha kollat startlistorna så noga. Det är till stor del hästar med väldigt lite startpoäng (=breddloppshästar) som ska tävla i lopp med väldigt stora prispengar.

Så här mycket startpoäng krävdes

Avd 1: Loppet inte fullt. Hälften av startfältet så låga poäng att dom kunnat starta i breddlopp

Avd 2: 3 årsloppet. Loppet inte fullt

Avd 3: Låga poäng genomgående i kallblodsloppet. Hela 6 st breddloppshästar

Avd 4: Fyraårsloppet. Mycket klent där större delen av fältet saknar poäng/meriter men möter en med 3500 poäng. Loppet inte fullt.

Avd 5: Loppet långt ifrån fullt och flera av dom som är med totalt meritlösa (någon inte vunnit på 4 år)

Avd 6: Loppet inte fullt. Sex rena breddloppshästar. Sex hästar stod i mellan 45-150 ggr pengarna i sina senaste starter.

Avd 7 och 8: Ok klass på båda dessa lopp.


Hur man kan undvika att se några fel på detta startfält begriper i alla fall inte jag. Vi pratar som sagt om veckans näst största tävlingsdag och med förstapriser på minst 50 000 kr i alla loppen.

Solvalla körde en breddloppsdag igår, men man kan inte om man inte ljuger påstå att det är i närheten så mycket skräphästar som startar i deras V86 lopp som är fallet på onsdag.

Sen kan man ju också undra vad Åmålstravet tillför svensk travsport. Finns massor av banor i närheten. Deras A tränare består av Anders Ehlén, John Ö Jensen och Jonny Johansson. Ska man satsa mångmiljonbelopp på en sådan betydelselös bana framöver också trots att det blir bara kärvare och kärvare ekonomiskt inom svensk travsport ?

tomtom2 2015-06-15 18:38

Betydelselös bana? För vem? Knappast för Åmål och bygden däromkring, inte heller för de
tränare som finns där, inte minst många amtörtränare. För mig som spelare är ju startpoängen intressant som verktyg, men det behöver inte bli mindre utmanande att spela om det är många hästar med låga startpoäng. Jag påstår ju givetvis inte att det sportsligt är samma standard på hästarna som på Valla, men det är härligt att man lägger ut V86 på mindre banor under sommaren. Mera Vaggeryd, Lindesberg och Rättvik är inget som stör mig, tvärtom:)



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved