Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V64-Romme (jackpot/E3 uttagningar) (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/24169-v64-romme-jackpot-e3-uttagningar/)

olle 2015-06-16 21:50

Men inte heller Pythagaras Face är snabb ut när man kollar i arkivet så känns lite lurigt.

Strappa71 2015-06-16 22:02

Citat:

Ursprungligen postat av grönvitt (Inlägg 439455)
Fan då får jag facket på mig. Lirar nästan bara alla rätt. Endast 6 vid V64 och V65. Sedan V5 oh V4. Och väldigt många flerisar.

På V65 bör du tänka över om det verkligen är rätt. Du får x2 istället för ca x1.2-1.5 ( ibland ger faktiskt 5orna mer totalt än 6an beroende på systemstorlek! ).

Annars spelar jag ganska likt.

Ikväll: Insats = 471 kr. Matematiskt system men med flerbong på utvalda rader. V6.
Vinst = 6120 kr. 8 x "V6".

olle 2015-06-16 22:09

Typiskt med skenande häst en sådan här kväll.
Lopp 12 kommer väl snart igång nu.

Missa inte lopp 13. Poet Broline såg ju ut som en ny häst senast på Solvalla i debuten för Untersteiner. Oj vad kul det ska bli om en knapp halvtimme att se om intrycket från då består idag.

olle 2015-06-16 22:17

Galopp för Global Satisfaction men långt ifrån givet att det berodde på skorycket. Förödande i viktiga unghästlopp med sådant strul och lång väntan som det blev tyvärr.

grönvitt 2015-06-16 22:18

Citat:

Ursprungligen postat av Strappa71 (Inlägg 439457)
På V65 bör du tänka över om det verkligen är rätt. Du får x2 istället för ca x1.2-1.5 ( ibland ger faktiskt 5orna mer totalt än 6an beroende på systemstorlek! ).

Annars spelar jag ganska likt.

Ikväll: Insats = 471 kr. Matematiskt system men med flerbong på utvalda rader. V6.
Vinst = 6120 kr. 8 x "V6".

På rader med beräknad utdelning under XX kr endast Allarättspotten.
Rader med rankingsumma under xy lämnas in som flerisar.

På fredagar spela jag nästan aldrig V65 utan det blir mest V4.

Tycker v4 på Lunchen är bästa spelet.

Stekel 2015-06-16 22:22

Citat:

Ursprungligen postat av olle (Inlägg 439463)
Galopp för Global Satisfaction men långt ifrån givet att det berodde på skorycket. Förödande i viktiga unghästlopp med sådant strul och lång väntan som det blev tyvärr.

En galopp med häst som ska laddas från innerspår beror i minst 70% av fallen på att det är en häst som laddas från just innerspår helt enkelt. Vet inte varför det är så där, det är nog bara hästarna som kan svara på varför de trivs så vansinnigt dåligt med det upplägget. Vansinnigt överrepresenterade är de när det kommer till startgalopperandet iallafall.

olle 2015-06-16 22:45

Då var denna fantastiska kväll över även om dom ska köra två vanliga lopp till.

Lite reflektioner

1. Det var oerhört trist att Mats Rånlunds fina treåring blev så svårt skadad att den fick avlivas. Extra trist när sådana lovande unghästar förolyckas.

2. Solvalla dominerade som vanligt och de större tränarna. Det visar väl kanske till viss del var framtiden finns för det var ju verkligen framtidens hästar som visade upp sig i kväll. Inte som på breddtraven hästarna som inte dög och aldrig blev något.

3. Totalfiasko för stall Kolgjini men även för stall Melander. Kan det ha berott på den enligt många usla banan (ska ha varit oerhört lös) ? Just Kolgjini och Melander brukar påtala att deras hästar vantrivs på lösa banor.

4. Det blir en grym tävlingsdag nästa lördag. Då körs finalerna men även V75 finaler på Färjestad.

5. Vidhåller att detta är bland det roligaste som finns inom travet, dvs se större delen av treårskullen mötas för första gången. Det var väl ingen ny Going Kronos eller Viking Kronos man såg i kväll men ett flertal treåringar som det finns enorm utveckling i.

grönvitt 2015-06-16 22:45

Kollade på reprisen av Tobin Kronos. Fattar inte vad det gnälls om. Är ju ute i andraspår redan när måldomartornet passeras. Ingen störs innan han är ute och inte senare heller.

1William 2015-06-16 22:59

Citat:

Ursprungligen postat av grönvitt (Inlägg 439468)
Kollade på reprisen av Tobin Kronos. Fattar inte vad det gnälls om. Är ju ute i andraspår redan när måldomartornet passeras. Ingen störs innan han är ute och inte senare heller.

dags att skaffa glasögon.

grönvitt 2015-06-16 23:01

Citat:

Ursprungligen postat av 1William (Inlägg 439470)
dags att skaffa glasögon.

Det syns väldigt tydligt hur långt från pinnarna han är en bit in i kurvan.

Glasögon har jag haft de senaste 20 åren

Stekel 2015-06-17 00:04

Citat:

Ursprungligen postat av grönvitt (Inlägg 439471)
Det syns väldigt tydligt hur långt från pinnarna han är en bit in i kurvan.

Glasögon har jag haft de senaste 20 åren

Ja nog var det så. Det såg konstigt ut och även om det eventuellt var lite halvspårskörning emellanåt så hade Örjan rätt till spåret hela vägen. Tror det så konstigt ut mest för att Jorma försökte ta andraspåret, kan se ut som att han hade rätt till det då. Man har sett för många lopp där det aldrig är strid om spåret på det sättet tidigt i loppet och blir lurad på det tror jag.

Inga konstigheter iallafall, Örjan tog hem det fair and square!

Strappa71 2015-06-17 06:21

Citat:

Ursprungligen postat av HisMajesty (Inlägg 439478)
Jajaja..... Så länge man inte redovisar sitt system i förhand så går detta snacket in i ena örat och ut i det andra utan någon som helst påverkan.

Det är väldigt lätt att vinna i efterhand och komma och gapa om hur bra man är.

Ett tips till alla: Sluta tror ni är bättre än andra på trav för det är ni inte så länge ni bara gapar i efterhand om era vinster.

:KO: 10 :KO:

Jag "gapade" efter 3 avdelningar.

Att jag nämnde vinsten överhuvudtaget var mest för att Grant skrev om flerbong och V6 tidigare. Och som en slump så var det precis så jag la upp det igår.

Du missade dock huvudpoängen med inlägget. Och det är att det oftast inte är så fiffigt att spela Endast V6 på V65.

NINA 2015-06-17 10:56

Olle
Har du något matnyttigt att bjuda på idag;)

Ha en bra dag