Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   v64 Åby jackpot (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/24244-v64-aby-jackpot/)

Chiron 2015-06-25 19:50

Har Persson äntligen fått ordning på UPW...

hoola 2015-06-25 19:52

Vilken jävla taktikmästare!!!
Alltid samma visa - oavsett spår skall den bara till täten.Antingen blir det galopp eller som nyss så kommer den sist.

DIF 2015-06-25 19:53

Lider med Falsig, hur han än kör och med vad han än kör blir det ju alltid fel, stackarn.
Allt är precis sig likt, alla släpper till BG och Ludde måste köra i spets, han hade kört för spets även med en trebent åsna. Men det blir iaf tempo i loppen.
Vilken usel spik man väljer, när man redan innan vet att Falsig inte kan vinna, han är kuskarnas bajen!

asgaya3141 2015-06-25 19:53

Då ökar v4 omsättningen för min del. Hade 8 hästar tog bort en(2an) för att
ha råd med 8an Super Bull

Stankarn 2015-06-25 19:53

Kassare favorit än Odin Töll var det längesen man såg...och det syntes vilken respekt Falsig hade för 3%-aren som fick ta över spets utan strid.....nä, det är helt rätt att alltid ta bort Falsig från kupongen, under 15 ggr pengarna...

Strappa71 2015-06-25 19:54

Citat:

Ursprungligen postat av tomtom2 (Inlägg 441596)
Ynkligt att se snart sagt alla fega kuskar som släpper ledningen till Goop, det finns fan ingen stake i nån av dom.

Var väl inget större fel där. Förutom att han skulle ha slutat köra själv lite tidigare.

Däremot var det mindre begåvat att släppa till Ludde.

1) Han släpper inte tillbaka.

2) Väntat att den skulle kallna. ( Sist i mål? )

Stankarn 2015-06-25 19:54

Citat:

Ursprungligen postat av Chiron (Inlägg 441599)
Har Persson äntligen fått ordning på UPW...

Vann redan förra starten....?

Olsson43 2015-06-25 19:55

Citat:

Ursprungligen postat av DIF (Inlägg 441602)
Lider med Falsig, hur han än kör och med vad han än kör blir det ju alltid fel, stackarn.
Allt är precis sig likt, alla släpper till BG och Ludde måste köra i spets, han hade kört för spets även med en trebent åsna. Men det blir iaf tempo i loppen.
Vilken usel spik man väljer, när man redan innan vet att Falsig inte kan vinna, han är kuskarnas bajen!

Ja han är tvåa efter Kenneth....Men det var ju inget nytt ;)

Strappa71 2015-06-25 19:56

Citat:

Ursprungligen postat av Stankarn (Inlägg 441604)
Kassare favorit än Odin Töll var det längesen man såg...och det syntes vilken respekt Falsig hade för 3%-aren som fick ta över spets utan strid.....nä, det är helt rätt att alltid ta bort Falsig från kupongen, under 15 ggr pengarna...

Det var ju den första startrusningen som ställde till det. Gick inte att göra ett ryck till.

Däremot har du rätt i att Falsig inte får ett smack gratis i loppen. Det måste alltid räknas in. ( Och det gjorde jag inte ikväll! )

Filmtokig 2015-06-25 19:58

Citat:

Ursprungligen postat av DIF (Inlägg 441602)

Måste varit jobbigt att bli piskade i derbyt mot Hammarby! / AIKare.

Chiron 2015-06-25 19:58

Citat:

Ursprungligen postat av Stankarn (Inlägg 441606)
Vann redan förra starten....?

Jo, jag vet. Tänkte mest på alla galopper. En gång är ingen gång... :)

DIF 2015-06-25 19:59

Citat:

Ursprungligen postat av Olsson43 (Inlägg 441607)

Efter 30 år har man ännu inte lärt sig att det är ekipage man lirar på, jag gör samma fel ytterligare en gång. Nu skäms jag faktiskt, stänger av för idag:idiot:

Chiron 2015-06-25 19:59

Citat:

Ursprungligen postat av Olsson43 (Inlägg 441607)

Fast Falsig kör ju inte lika mycket... :)

Filmtokig 2015-06-25 20:00

Citat:

Ursprungligen postat av Chiron (Inlägg 441611)
Jo, jag vet. Tänkte mest på alla galopper. En gång är ingen gång... :)

Och två är = med 0?

Olsson43 2015-06-25 20:01

Citat:

Ursprungligen postat av DIF (Inlägg 441612)
Efter 30 år har man ännu inte lärt sig att det är ekipage man lirar på, jag gör samma fel ytterligare en gång. Nu skäms jag faktiskt, stänger av för idag:idiot:

Hahaha heja DIF:)

Chiron 2015-06-25 20:01

Citat:

Ursprungligen postat av Filmtokig (Inlägg 441614)
Och två är = med 0?

En vana... :p

DIF 2015-06-25 20:01

Citat:

Ursprungligen postat av Filmtokig (Inlägg 441610)
Måste varit jobbigt att bli piskade i derbyt mot Hammarby! / AIKare.

Ja, det borde en aikare veta efter att ni åkt ut i cupen mot samma skitgäng...
den förlusten var det första någonsin aik haft mot bajen i cupsammanhang vilket retat upp en del. Lär dröja många år innan dom vinner fler derbyn:offtopic:

Stankarn 2015-06-25 20:04

Citat:

Ursprungligen postat av Strappa71 (Inlägg 441608)
Det var ju den första startrusningen som ställde till det. Gick inte att göra ett ryck till.

Däremot har du rätt i att Falsig inte får ett smack gratis i loppen. Det måste alltid räknas in. ( Och det gjorde jag inte ikväll! )

Första startrusningen? Den såg inte jag något av. Han lät väl Björn köra sig till spets? Tog över gratis. Lät Ludde överta utan strid. Så var i loppet behövde favoriten rusa något? Nä, den var så skitdålig som man kunde vänta sig. Dessutom "förstärkt" med Bo "Haugstad" Falsig i sulkyn....

tomtom2 2015-06-25 20:06

Citat:

Ursprungligen postat av Strappa71 (Inlägg 441605)
Var väl inget större fel där. Förutom att han skulle ha slutat köra själv lite tidigare.

Däremot var det mindre begåvat att släppa till Ludde.

1) Han släpper inte tillbaka.

2) Väntat att den skulle kallna. ( Sist i mål? )

Jag skrev mitt inlägg efter första avd, nu hade knappast Ingves vunnit ändå utan det är mer en generell uppgivenhet att se kuskar som släpper till Goop även när det själva har hästar med vinstchans, iaf på förhand....

Chiron 2015-06-25 20:08

Citat:

Ursprungligen postat av Stankarn (Inlägg 441618)
Första startrusningen? Den såg inte jag något av. Han lät väl Björn köra sig till spets? Tog över gratis. Lät Ludde överta utan strid. Så var i loppet behövde favoriten rusa något? Nä, den var så skitdålig som man kunde vänta sig. Dessutom "förstärkt" med Bo "Haugstad" Falsig i sulkyn....

Första 500, 10.9...

Speedyearl 2015-06-25 20:12

Men vilken jävla pajas som släpper...suuuuuck..fy fan vilken tragisk kusk

hoola 2015-06-25 20:13

Flemming hade verkligen nåt att köra med - oerhört fint intryck.

Chiron 2015-06-25 20:13

Citat:

Ursprungligen postat av Speedyearl (Inlägg 441621)
Men vilken jävla pajas som släpper...suuuuuck..fy fan vilken tragisk kusk

Det här är en av nackdelarna med open-stretch. De tänker att de ändå kommer att få chansen...

1William 2015-06-25 20:14

En riktig LUDDE produkt ,

Filmtokig 2015-06-25 20:14

Citat:

Ursprungligen postat av Chiron (Inlägg 441623)
Det här är en av nackdelarna med open-stretch. De tänker att de ändå kommer att få chansen...

Ja men det kommer dom ju? Men sen kan man vända på det, en favorit i dödens eller en favorit som får bestämma i spets? vad är bäst.

Speedyearl 2015-06-25 20:14

Citat:

Ursprungligen postat av hoola (Inlägg 441622)
Flemming hade verkligen nåt att köra med - oerhört fint intryck.

Han behövde ju bara glida till spets och dämpa och köra en liten truddilutt på slutet...hyfsat intetsägande..

Det kan mkt möjligen vara en kanon men det var ingen värdemätare direkt..

Chiron 2015-06-25 20:16

Citat:

Ursprungligen postat av Filmtokig (Inlägg 441625)
Ja men det kommer dom ju? Men sen kan man vända på det, en favorit i dödens eller en favorit som får bestämma i spets? vad är bäst.

Chansen får de, men blir inte ledaren utmanad så är det ingen större fördel.

Strappa71 2015-06-25 20:17

Citat:

Ursprungligen postat av Chiron (Inlägg 441620)
Första 500, 10.9...

Hur fort går det första 200m? För mig ser det ut som full laddning.

Sedan ska han ju runda BG. Ryckigt kört och jag förstår att han inte vill svara Ludde när han kommer. ( Eftersom han vet hur Ludde är! ) Men redan där var såklart vinstchansen demolerad.

Dåligt spelat av undertecknad helt enkelt. Men jag förstår ändå kusken.

Stankarn 2015-06-25 20:18

Citat:

Ursprungligen postat av Chiron (Inlägg 441620)
Första 500, 10.9...

1.10,9? Det är väl så långsamt man kan köra i den här klassen? En startrusning på 1.11 första 500? Rena elitloppstempot...eller snarare P12 på Boden, en vinterdag i december med broddar på i 30 graders kyla...

tomtom2 2015-06-25 20:18

Så j-a pisstråkiga lopp som det är för det mesta på Åby p.g.a Open Strech, det är fan ett under att inte hästkrakarna själva somnar ute på banan........zzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

Filmtokig 2015-06-25 20:18

Citat:

Ursprungligen postat av Chiron (Inlägg 441627)
Chansen får de, men blir inte ledaren utmanad så är det ingen större fördel.

Precis det jag menade!

hoola 2015-06-25 20:19

Citat:

Ursprungligen postat av Speedyearl (Inlägg 441626)
Han behövde ju bara glida till spets och dämpa och köra en liten truddilutt på slutet...hyfsat intetsägande..

Det kan mkt möjligen vara en kanon men det var ingen värdemätare direkt..

Oavsett hur de andra körde (kanske i halsen på den) så gjorde hästens rörelsemönster fint intryck på mig.En Revenueavkomma...

Chiron 2015-06-25 20:20

Citat:

Ursprungligen postat av Strappa71 (Inlägg 441629)
Hur fort går det första 200m? För mig ser det ut som full laddning.

Sedan ska han ju runda BG. Ryckigt kört och jag förstår att han inte vill svara Ludde när han kommer. ( Eftersom han vet hur Ludde är! ) Men redan där var såklart vinstchansen demolerad.

Dåligt spelat av undertecknad helt enkelt. Men jag förstår ändå kusken.

Alltid svårt att avgöra hur mycket de laddar. Men känslan är att Falsig hade släppt oavsett öppning. Ludde är Ludde... :)

Chiron 2015-06-25 20:21

Citat:

Ursprungligen postat av Stankarn (Inlägg 441630)
1.10,9? Det är väl så långsamt man kan köra i den här klassen? En startrusning på 1.11 första 500? Rena elitloppstempot...eller snarare P12 på Boden, en vinterdag i december med broddar på i 30 graders kyla...

Elitloppet är sprint. Detta var medeldistans... :p

Speedyearl 2015-06-25 20:26

Lövgren kommer till start med en häst som vunnit 3 av sina 4 starter, får ledningen helt gratis men släpper varvet kvar när värsta konkurrenten ställer frågan?!

Flemming lär väl knappast idiotköra om han får svar med en häst som startat 3 ggr?!

Nej jag har länge haft Lövgren som en kusk jag inte gillar eller kommer "rätt" på men nu hamnar han högst på listan över kuskar jag ogillar!!

DIF 2015-06-25 20:26

Ludde skulle kunna sitta i rygg ledaren och backa sig ut och runda fältet bara för att få chansen att köra till täten.....
jag gillar ludde, han gör sporten roligare på många sätt, men han måste ju för fan kunna göra bedömningar från gång till gång???!
Ibland kan man nöja sig med andra eller tredje ut, eller sitta med en lugn dödens om man tror sig ha en bra pålle. Inte nödvändigt att gå all-in i varje jävla giv!
På samma sätt borde några av de andra inse att man inte måste smyga och köra på chans i varenda jävla lopp, det är lika fel!
Fördelen med Ludde är att alla läser honom, nackdelen är att han kan förstöra alla loppen och sedan hoppas ju 50% av hans kusar......
Inser att jag idag är jävligt arg på mig själv som klev i den väl synliga fällan igen!

asgaya3141 2015-06-25 20:28

Tydligen var Creatine grym i provloppet.

https://www.youtube.com/watch?featur...&v=OCzmchgMlVQ

Stankarn 2015-06-25 20:30

Citat:

Ursprungligen postat av Chiron (Inlägg 441635)
Elitloppet är sprint. Detta var medeldistans... :p

Inte för att strö salt i några sår men favoriten kom i mål på ....13,6? Vad gick då sista 1500 på, efter den "urladdningen"? 1.15?

Inte undra på att den var mer än dubbelt så mycket streckad som andrahandaren...!

Chiron 2015-06-25 20:30

Citat:

Ursprungligen postat av asgaya3141 (Inlägg 441640)
Tydligen var Creatine grym i provloppet.

https://www.youtube.com/watch?featur...&v=OCzmchgMlVQ

Blev tydligen inte ens pressad och gick med järnskor...

Stankarn 2015-06-25 20:32

Citat:

Ursprungligen postat av Speedyearl (Inlägg 441637)
Lövgren kommer till start med en häst som vunnit 3 av sina 4 starter, får ledningen helt gratis men släpper varvet kvar när värsta konkurrenten ställer frågan?!

Flemming lär väl knappast idiotköra om han får svar med en häst som startat 3 ggr?!

Nej jag har länge haft Lövgren som en kusk jag inte gillar eller kommer "rätt" på men nu hamnar han högst på listan över kuskar jag ogillar!!

Lövgren tillhör samma grupp tränare som Fredrik Persson, Håkan Eriksson m fl. De är rädda för att hästarna ska bli trötta i lopp. Värsta smygresan och hoppas på en lucka 200 kvar (som kommer i nån promille av loppen). Nån gång sitter det!