Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   HOTING 4 juli (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/24285-hoting-4-juli/)

SO 2015-07-01 11:36

HOTING 4 juli

Äntligen har startlistorna kommit. Idag ägnas tiden åt att analysera loppen.'Det ser som vanligt riktigt spelvänligt ut. Fina lopp dom har fått ihop.
Nu gäller det att tänka om, det är nämligen fråga om speedway. Sällan att den som leder ur sista kurvan torskar pga av det korta upploppet. Väldigt viktigt att komma iväg bra och få position direkt i första kurvan. Men trångt vid starten för första fållan. Blir många tjyvstarter ibland. Så på lördag kör vi igång, med Loket förstås. Är det 20;e året nu om jag minns rätt.

V5;1 torde 1 Outrunner med Bo Eklöf vinna- Hästen vann i fjol på Hoting från 5;e spår volt och är stabil från start. Eftersom det bara är 8 hästar i loppet är risken för att bli instängd minimal. Enda hotet som jag ser det är 4 Glen Turner, som startade i fjol på Hoting och fick en andraplats från 1660

Helge 2015-07-02 12:21

Här kommer en glad nyhet för alla travälskare:

Vi direktsänder alla lopp från Hoting lördag 4 juli och fredag 10 juli.

Travveckan i Hoting drar alltid storpublik och nu kommer alla för första gången att kunna följa alla lopp.

Detta har möjliggjorts tack vare ett samarbetet mellan MittMedia och Svensk Travsport.

– Vi satsar hårt på direktsänd idrott och därför är det med stolthet vi och Svensk Travsport kan presentera den här nyheten, säger MittMedias sportchef Mattias Wallström.

Svensk Travsports generalsekreterare Johan Lindberg:

– MittMedia har sänt live inför V75 på de travbanor som ligger i tidningarnas spridningsområde och har etablerat sig i webb-tv med V75-programmet Travsurr med Patrick Sjöö och Bosse Eklöf, så det kändes självklart att låta dem komplettera ATG Live så att hela tävlingsveckan blir publik, säger han.

Så här kommer tävlingarna från Hoting att sändas:

4 juli: Sändningen hos oss börjar 12.45 och första loppet startar 13.15.

7 juli: Tävlingarna visas på atg.se.

10 juli: Sändningen hos oss börjar 18.00 och första loppet startar 18.30.

– Hela Hotingveckan kommer att visas live. Det är en dröm som går i uppfyllelse, säger banans ordförande Sven-Olof Lindman.

Programledaren Patrick Sjöö har experterna Ulf Wäjersten, travbanechef på Oviken och den som har bäst koll på hästarna och kuskarna på Hoting, och Travsurr-profilen Bosse Eklöf till sin hjälp under sändningen på lördag.

– Vi kommer att bjuda på initierade analyser och ge tittarna den senaste informationen inför tävlingarna och mellan loppen, säger Sjöö.

Markus Josefsson

023-935 23

http://www.st.nu/sport/trav/livesand...ravet-i-hoting

olle 2015-07-02 12:35

Ja vad ska man säga

1. Nu när Hotings bygdetrav går att se på mittmedia lördag eftermiddag kommer intresset för Halmstads V75a som körs samtidigt i atg live och TV4 bli minimalt. V75 omsättningen kommer rasa från gissningsvis 80 mkr till kanske 20-30 mkr. Alla kommer fokusera på skräploppen i Hoting och deras V5 omsättning som max blivit 100 tkr kommer nu att bli enorm.

2. En eftermiddag på stranden på lördag får man nu ställa in såklart när man kan sitta och kolla de fantastiska loppen i Hoting på datorn.

SO 2015-07-02 16:28

Citat:

Ursprungligen postat av Helge (Inlägg 442751)
Här kommer en glad nyhet för alla travälskare:

Vi direktsänder alla lopp från Hoting lördag 4 juli och fredag 10 juli.

Travveckan i Hoting drar alltid storpublik och nu kommer alla för första gången att kunna följa alla lopp.

Detta har möjliggjorts tack vare ett samarbetet mellan MittMedia och Svensk Travsport.

– Vi satsar hårt på direktsänd idrott och därför är det med stolthet vi och Svensk Travsport kan presentera den här nyheten, säger MittMedias sportchef Mattias Wallström.

Svensk Travsports generalsekreterare Johan Lindberg:

– MittMedia har sänt live inför V75 på de travbanor som ligger i tidningarnas spridningsområde och har etablerat sig i webb-tv med V75-programmet Travsurr med Patrick Sjöö och Bosse Eklöf, så det kändes självklart att låta dem komplettera ATG Live så att hela tävlingsveckan blir publik, säger han.

Så här kommer tävlingarna från Hoting att sändas:

4 juli: Sändningen hos oss börjar 12.45 och första loppet startar 13.15.

7 juli: Tävlingarna visas på atg.se.

10 juli: Sändningen hos oss börjar 18.00 och första loppet startar 18.30.

– Hela Hotingveckan kommer att visas live. Det är en dröm som går i uppfyllelse, säger banans ordförande Sven-Olof Lindman.

Programledaren Patrick Sjöö har experterna Ulf Wäjersten, travbanechef på Oviken och den som har bäst koll på hästarna och kuskarna på Hoting, och Travsurr-profilen Bosse Eklöf till sin hjälp under sändningen på lördag.

– Vi kommer att bjuda på initierade analyser och ge tittarna den senaste informationen inför tävlingarna och mellan loppen, säger Sjöö.

Markus Josefsson

023-935 23

http://www.st.nu/sport/trav/livesand...ravet-i-hoting

Underbara nyheter. Nu får all travälskare uppleva det genuina travet där spelet kommer i första hand. Vi är många som spolar Halmstadstävlingarna tillförmån för äkta travsport. Själv ska jag naturlig vis vara på plats och tidigt meddelade jag att V75 bolaget står över extraomgången i Halmstad. Ganska ointressanta ur spelsynpunkt.

boozty 2015-07-03 07:35

Tycker det är ett kanon initiativ för oss som måste vara hemma och jobba och inte kan åka dit sen tvingar dom ju ingen att se så ingen mening att klaga? Jag har inga problem att se trav från 2 banor samtidigt...

putte64 2015-07-03 08:46

Jag gillar verkligen Hotingtravet, oavsett standard på loppen.
Men jag håller inte alls med om att Halmstads V75a är ointressant ur spelsynpunkt.

Citat:

Ursprungligen postat av SO (Inlägg 442818)
Underbara nyheter. Nu får all travälskare uppleva det genuina travet där spelet kommer i första hand. Vi är många som spolar Halmstadstävlingarna tillförmån för äkta travsport. Själv ska jag naturlig vis vara på plats och tidigt meddelade jag att V75 bolaget står över extraomgången i Halmstad. Ganska ointressanta ur spelsynpunkt.

Viroid 2015-07-03 09:07

Citat:

Ursprungligen postat av olle (Inlägg 442756)
Ja vad ska man säga

1. Nu när Hotings bygdetrav går att se på mittmedia lördag eftermiddag kommer intresset för Halmstads V75a som körs samtidigt i atg live och TV4 bli minimalt. V75 omsättningen kommer rasa från gissningsvis 80 mkr till kanske 20-30 mkr. Alla kommer fokusera på skräploppen i Hoting och deras V5 omsättning som max blivit 100 tkr kommer nu att bli enorm.

2. En eftermiddag på stranden på lördag får man nu ställa in såklart när man kan sitta och kolla de fantastiska loppen i Hoting på datorn.

Det är inte Hoting som är det stora i detta, utan att någon annan än Kanal75 får tillstånd att sända en travtävling anordnad i Sverige. Låt vara att det är tävlingar som ATG inte avsåg att sända, men ändå. Det är också intressant att någon vill sända trav som inte heter Kanal75 eller TV4.

Nästa steg är att öppna upp för konkurrens. Samma bilder från banan, men med olika upplägg för allt runtomkring. Inom kort skall vi ju kunna följa endast en bana i ATG Live och koppla bort studion, vilket leder till att banorna kan komma att göra lite mer Live-anpassning på sin rapportering.

putte64 2015-07-03 09:11

Den dagen jag kan koppla bort studion ska jag börja lyssna på snacket mellan loppen, åtminstone ge det en chans.
Nu stänger jag alltid av, för jag pallar inte med de flesta.

Citat:

Ursprungligen postat av Viroid (Inlägg 443086)
Det är inte Hoting som är det stora i detta, utan att någon annan än Kanal75 får tillstånd att sända en travtävling anordnad i Sverige. Låt vara att det är tävlingar som ATG inte avsåg att sända, men ändå. Det är också intressant att någon vill sända trav som inte heter Kanal75 eller TV4.

Nästa steg är att öppna upp för konkurrens. Samma bilder från banan, men med olika upplägg för allt runtomkring. Inom kort skall vi ju kunna följa endast en bana i ATG Live och koppla bort studion, vilket leder till att banorna kan komma att göra lite mer Live-anpassning på sin rapportering.

grönvitt 2015-07-03 09:27

Tror det jämförs äpplen och päron. Halmstads extraomgång gick igår och var ganska ointressanta ur spelsynpunkt då det luktade jackpot lång väg. Det enda som hade fungerar var ett system med bara V7 men så får man ju inte lira. Men de krokade inte alls med Hoting.

Till er som kan närvara i Hoting rekommenderar jag kolbullarna de har varit kanon varje gång jag besökt banan.

Ett år gjordes komben Arvika på fredagskvällen och Hoting på lördagen sedan natten lördag - söndag på Powermeet i Västerås. En liten helgutflykt på ca 160 mil. Det är sådana här dumheter jag tänker på när barnbarnen åker på Dreamhack och andra konstigheter som jag inte har någon förståelse för.

olle 2015-07-03 10:57

Citat:

Ursprungligen postat av Viroid (Inlägg 443086)

Ja. Konkurrens och alternativ nästan alltid bättre än monopol.

Sen vad det gäller Hotings tävlingar på lördag skulle jag tro att det är helhetsupplevelsen av att åka dit som lockar. Loppen i sig är ju otroligt dåliga. När dom nu ska visas i en annan mediakanal samtidigt som atg live och tv visar V75 från Halmstad så begriper i alla fall inte jag vilka som kommer välja Hotingloppen framför V75. Om man nu har målet att få tittare/spelare bland dom som inte åker dit hade det väl varit klart mycket bättre att köra loppen på kvällen och fått dom saxade i atg live mot V65 tävlingarna i Skellefteå. På atg.se finns det inte ens en Norgebana i morgon att saxa dom loppen mot.

Min gissning är att de extra spel (och därmed intäkter till travsporten) som detta kommer generera blir obefintliga framförallt därför att det inte går att konkurrera med V75s lördagstävlingar.

SO 2015-07-04 09:56

Då är analysen av dagens Hoting klar och min uppfattning är att det finns små möjligheter till större utdelning idag. Finns några stora favoriter som näppeligen kan torska.

Hur 1 Outrunner ska förlora avd 1 tror jag inte på. Få hästar så chansen att bli instängd är 1iten. Visade ju toppform vid vinsten på en 12 tid.

avd 2 däremot är stort frågetecken om favoriten 12 Robin Kronos förlorar. Hästen lade ca 40meter pågalopp vid vinsten på 14.3 i Gävle. Enorma fartresurser med andra ord. Finns inget emot. Inte ens breddloppsklass på motståndarna. En eller alla alltså

Avd 3 kan vara knepigare. Tror det står mellan 11 Filofaxen och 12 Nordsjö Douglas. Den förrevisade fin form på Sä såg jag vid besöket där. JOP har ju aviserat att
hästen är kraftigt på gång som han sa. Och Douglas gick ju 24.4 senast vilket är pers rekord. Normalt står loppet mellan dessa två. Ska man gardera dessa så finns ju 1-6-8-9-10-7.

Avd 4 har en stor favorit som jag tror infriar förväntningarna. 1 Moe Finn fick aldrig se dagens ljus senast och var rätt så okörd i mål. Är snabb fr start så det luktar spets och slut. Vill man gardera finns 9-10-11-12-4-6

Avd 5 slutligen. jag tänker ha matematiskt med 7 hästar med hopp om liten skräll för utdelningens skull. Favoriten 1 Blitz B har väl aldrig startat med volt vad jag kan se. Gjort finfina insatser annars- FELFRI ! 5 Gin T deluxe hårdast emot skulle jag tro. Jag streckar 1-5-7-11-3-6-8

lycka till

boozty 2015-07-04 10:43

Citat:

Ursprungligen postat av olle (Inlägg 443098)
Sen vad det gäller Hotings tävlingar på lördag skulle jag tro att det är helhetsupplevelsen av att åka dit som lockar. Loppen i sig är ju otroligt dåliga. När dom nu ska visas i en annan mediakanal samtidigt som atg live och tv visar V75 från Halmstad så begriper i alla fall inte jag vilka som kommer välja Hotingloppen framför V75.

Man behöver iofs inte välja, sen hörde jag små viskningar om att dom ska försöka tajma in loppen mellan v7 loppen och för mig som jobbar och inte kan åka dit så är det kul att ha möjligheten att kunna se loppen iaf.

Sen är det helt klart som du säger att det är besöket på banan som är A och O på Hoting, klassen är medioker och jag räknar mig väl mest som en "närmast sörjande" som vill se folk jag känner starta sina hästar.