Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V75 Årjäng 2015-07-11 (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/24316-v75-arjaeng-2015-07-11-a/)

monimaker1 2015-07-10 10:34

Vad tycker ni om Ready Ribb som storfavorit då den har galopperat 5 av 6 senaste loppen med auto, kan dessutom bli fast på innerspår? Motiverat? :ohmy:

sirlarsson 2015-07-10 10:50

Citat:

Ursprungligen postat av monimaker1 (Inlägg 444385)
Vad tycker ni om Ready Ribb som storfavorit då den har galopperat 5 av 6 senaste loppen med auto, kan dessutom bli fast på innerspår? Motiverat? :ohmy:

Kass favorit.

Andy90 2015-07-10 10:52

Citat:

Såhär säger Ola Frisell om Ready Ribb i V75-Guiden:

Han strulade till det för sig själv precis innan bilen släppte för då gungade vingen upp och han skulle under den och då blev det galopp.
Han gick ett ruskigt upplopp efter det. Men han är omogen och orutinerad och spår ett är inte optimalt då han inte är snabb ut. Kommer han bara ut så är distansen ett klart plus och han har absolut kapacitet för att vinna. Ser väldigt fin ut i jobben annars och har tränat på rejält inför den här starten. Troligtvis blir det barfota bak på lördag.

putte64 2015-07-10 10:56

Den har galopperat alla lopp med bil :D

Citat:

Manprinsen 2015-07-10 11:56

Citat:

Ursprungligen postat av SO (Inlägg 444381)
Jag spärrade genast upp ögonen när jag såg startlistan. 5 Lily Wiking (nu 2%)
verkar ordentligt bortglömd. Verkar vara i sitt livs form bara tiondelen bakom Närbyjänta senast på 25.0. Sätt in Närbyjänta här och hon blir snudd på favorit
Dessutom hade Grundmann inte helt fritt på upploppet. GIVET streck för mig och kanske kan göra nåt mera av den bortglömde,

Den har sämst rekordtid av alla startande, och ska dessutom plocka in 20m tillägg på hästar som har sprungit 2 sekunder fortare. Känns som mission impossible?

Nej jag tror svenskarna är iskalla här, hitta rätt norrbagge som vi kan spika istället. :evilgrin39:

Jajjan 2015-07-10 13:54

Citat:

Ursprungligen postat av Stekel (Inlägg 443722)
Ja du har en poäng där onekligen, karln kan ju konsten att styra på när det vankas deg! Maven tror jag inte på, har visat sig vara ett toppsto som är överlägsen i den klassen. Men jag har svårt att se den vinna mot så pass hårt motstånd som denna gång och bättre. En eller två bra motståndare är en sak, nu är det för många bra emot och dessutom offensiva ekipage. Hon kommer inte fixa det här även om det skulle bli ledning.

Har rätt svårt att tro på att vinsten kommer gå till någon annan än spårvinnarna 4,5 som båda är riktigt bra ekipage dessutom.

Troligt det blir så.

Jag spelar efter scenariot BBS i spets
och vansinnes press i dödens från
en felfri Ludde, vilket öppnar upp
loppet och att någon av speedkulorna
i loppet hinner fram över det 205 m
långa upploppet.

Garderar loppet hårt med 8 hästar
och hoppas på utväxling, om jag
nu mot förmodan är kvar.

Kusken1 2015-07-10 13:57

Piraten vinner troligen. Finns ingen häst i Sverige just nu som kan göra om det han gjorde i Boden i näst senaste starten. Senast joggade han bara. Har utvecklats sedan Elitloppet som gjorde honom gott. Hamnar han bara inte sämre än 3:e ut och det blir bra tempo så är chansen väldigt god. Hans var väldigt nöjd med senaste jobbet.

putte64 2015-07-10 14:42

Den vinner inte, är struken :D

Citat:

Ursprungligen postat av Kusken1 (Inlägg 444421)
Piraten vinner troligen. Finns ingen häst i Sverige just nu som kan göra om det han gjorde i Boden i näst senaste starten. Senast joggade han bara. Har utvecklats sedan Elitloppet som gjorde honom gott. Hamnar han bara inte sämre än 3:e ut och det blir bra tempo så är chansen väldigt god. Hans var väldigt nöjd med senaste jobbet.

Jajjan 2015-07-10 14:45

Citat:

Ursprungligen postat av Kusken1 (Inlägg 444421)

Kul att läsa vad du skriver, är med i ett stort andelssystem
sedan många år, 4 andelar, max 10.000 rader.

Systemkonstruktörernan har blandat flyt med stort
travkunnande, så vinstmedel har hållit bolaget flytande
under en massa år. Nämnas bör att jag aldrig satt ihop
systemet.

Men på innebandyn senast, lät det som OTP skulle spikas
på allt, killarna känner Strömberg väl.

Deras träffbild, när det gäller chansspikar är grym.

Vet inte om det blir OTP som spik förrän i morgon.

Själv målar jag på med 8 st.

Helge 2015-07-10 15:03

Citat:

Ursprungligen postat av Jajjan (Inlägg 444441)
Kul att läsa vad du skriver, är med i ett stort andelssystem
sedan många år, 4 andelar, max 10.000 rader.

Systemkonstruktörernan har blandat flyt med stort
travkunnande, så vinstmedel har hållit bolaget flytande
under en massa år. Nämnas bör att jag aldrig satt ihop
systemet.

Men på innebandyn senast, lät det som OTP skulle spikas
på allt, killarna känner Strömberg väl.

Deras träffbild, när det gäller chansspikar är grym.

Vet inte om det blir OTP som spik förrän i morgon.

Själv målar jag på med 8 st.

Han är struken. Sorry Putte såg inte du redan skrivit. Hoppas ingen allvarlig sårskada :(

MatsE 2015-07-10 15:05

Citat:

Ursprungligen postat av putte64 (Inlägg 444440)
Den vinner inte, är struken :D

Fel uta mig

Rysarnicke 2015-07-10 15:08

Citat:

Ursprungligen postat av MatsE (Inlägg 444444)
Fel uta mig

Han är struken!!! Sårskada.....

Tirich 2015-07-10 15:12

Strykningen av OTP lär gynna Delicious en hel del. Nu finns det ju möjlighet att runda den norske atlantångaren lite enklare.

Jag är tveksam till att hon vinner det här dock

MatsE 2015-07-10 15:16

Känns som Maven tar hem det här nu

Draxxler 2015-07-10 15:50

Citat:

Ursprungligen postat av Stekel (Inlägg 444369)
Slänger ut en fråga om klass 2-loppet också som jag är lite dåligt påläst på överlag. Men är det inte så att spets är vikt för Lass North Star och att det sen blir hästen att slå? Finns det någon annan rimlig spetskandidat i loppet?

Min första tanke när jag kollade igenom startlistan för Klass II loppet är att:

1 Ready Ribb kanske är bästa hästen i loppet - men vart hamnar den? Kanske är något överstreckad (42 % just nu) då jag tycker det finns flera andra ganska bra hästar i loppet.

11 Mellby Club är en bra häst som gick en bra tid senast och troligen gör en bra insats imorgon, endast 14 % i nuläget.

6 Unity Knick är en möjlig skräll enligt mig. Skulle den få loppet så tror jag det kan gå faktiskt! Gått två bra tider i de två senaste loppen från usla lägen och en av de formstarkaste kuskarna sitter upp ju så pass upp! :D 4 % på den.

3 Lass North Star kan bli svår att slå från ledningen, precis som du säger. Endast 6 % på den just nu.

Stekel 2015-07-10 16:06

Citat:

Ursprungligen postat av Draxxler (Inlägg 444450)
Min första tanke när jag kollade igenom startlistan för Klass II loppet är att:

1 Ready Ribb kanske är bästa hästen i loppet - men vart hamnar den? Kanske är något överstreckad (42 % just nu) då jag tycker det finns flera andra ganska bra hästar i loppet.

11 Mellby Club är en bra häst som gick en bra tid senast och troligen gör en bra insats imorgon, endast 14 % i nuläget.

6 Unity Knick är en möjlig skräll enligt mig. Skulle den få loppet så tror jag det kan gå faktiskt! Gått två bra tider i de två senaste loppen från usla lägen och en av de formstarkaste kuskarna sitter upp ju så pass upp! :D 4 % på den.

3 Lass North Star kan bli svår att slå från ledningen, precis som du säger. Endast 6 % på den just nu.

Inte bara kanske överstreckad om den landar på 42%, det är den med säkerhet i så fall. Den kan inte ta någon ledning initialt så det blir antingen galopp, fast på innerspår, eller andraspårslöpning som är extra missgynnsamt över lång distans då man får lägga många extrameter jämfört med halva fältet. Ett plus för den är ju att kuskmotståndet i loppet är ganska ihåligt och han kan nog få överta från ganska många hästar. Dock inte av den mycket troliga ledaren Lass North Star. Smått fantastiskt att den är nere i 5% nu. Folk är väl inte mer pålästa än att de sväljer en Goop-favorit när det är så stor kuskskillnad, fyller på med "staket-hästen" och tänker att det måste räcka så.

Persos Bojje på 4%, bra häst och bra offensiv kusk, känns också ganska intressant om än inte på samma sätt som nordstjärnan. Juvels Boy också som verkar vara en duglig sort, mycket streckvärd på 1%!

putte64 2015-07-10 16:12

Juvels Boy har varit 2a efter Ready Ribb.
RR har ALDRIG gått felfritt bakom bil !!!

Citat:

Ursprungligen postat av Stekel (Inlägg 444453)
Inte bara kanske överstreckad om den landar på 42%, det är den med säkerhet i så fall. Den kan inte ta någon ledning initialt så det blir antingen galopp, fast på innerspår, eller andraspårslöpning som är extra missgynnsamt över lång distans då man får lägga många extrameter jämfört med halva fältet. Ett plus för den är ju att kuskmotståndet i loppet är ganska ihåligt och han kan nog få överta från ganska många hästar. Dock inte av den mycket troliga ledaren Lass North Star. Smått fantastiskt att den är nere i 5% nu. Folk är väl inte mer pålästa än att de sväljer en Goop-favorit när det är så stor kuskskillnad, fyller på med "staket-hästen" och tänker att det måste räcka så.

Persos Bojje på 4%, bra häst och bra offensiv kusk, känns också ganska intressant om än inte på samma sätt som nordstjärnan. Juvels Boy också som verkar vara en duglig sort, mycket streckvärd på 1%!

hammmmmar 2015-07-10 16:25

Citat:

Ursprungligen postat av MatsE (Inlägg 444448)
Känns som Maven tar hem det här nu

Eftersom OTP är struken? Hur gynnar det henne?

SO 2015-07-10 16:51

Citat:

Ursprungligen postat av Manprinsen (Inlägg 444393)
Den har sämst rekordtid av alla startande, och ska dessutom plocka in 20m tillägg på hästar som har sprungit 2 sekunder fortare. Känns som mission impossible?

Nej jag tror svenskarna är iskalla här, hitta rätt norrbagge som vi kan spika istället. :evilgrin39:

Man ska nog inte titta så mycket på tider, men hästen är i sitt livs form, och har visat suverän vinnarskalle flera gånger. Tar man många ska den absolut med. Går man efter tider då ska man ha med Turkongen, Jonas J gissar på en dryg 25 tid. I morgon med jänkarvagn

hugotheboss 2015-07-10 17:15

Citat:

Ursprungligen postat av SO (Inlägg 444457)
Man ska nog inte titta så mycket på tider, men hästen är i sitt livs form, och har visat suverän vinnarskalle flera gånger. Tar man många ska den absolut med. Går man efter tider då ska man ha med Turkongen, Jonas J gissar på en dryg 25 tid. I morgon med jänkarvagn

Turkongen trodde jag att jag kunde få va ensam om...

Stekel 2015-07-10 17:17

Peter säger i intervjun om V75-4 det man redan var nästan säker på, Photoboy kommer släppa till Gantab som ska ladda för ledning och köra så länge lampan lyser. Överfall av Jepson eller Örjan är de enda reella hoten mot vinst. Chansen måste slå över 50% sammantaget och det är ju ingenting annat än en kanonspik för han lär ju inte bli större än en andrahandare på runt 25%!

Innan sista minuten-infon har jag redan i princip gjort klart systemet. 33600 rader reducerat till 5082 rader:

(2),4,5,7,8,10
1,2,(3),7,8,11,12,13,14,15
2
1,(3),5,6,8,9,11,12
(1),2,6,7,10,12,15
1,5
3,(4),5,7,9
Krav: Minst 3 parentesvinnare och minst 1 streckad under 10%

Lycka till imorrn allihopa, om någon skriker i liven vid målgång av Årjängs stora och sexsiffrig utdelning så är det bara jag som firar lite!

Manprinsen 2015-07-10 17:21

Citat:

Ursprungligen postat av Stekel (Inlägg 444453)

Persos Bojje tror jag mycket på här. Bergh själv varnade för den. Det är väl läget som är byngligt, men hästen är kapabel och kusken är det inget fel på heller. Rätt fin segerprocent såg jag. Förhoppningsvis hjälper farsan med att ställa i ordning och ger några bra råd så kan vi jobba in den där till fina procent.

Grant 2015-07-10 17:41

Citat:

Ursprungligen postat av Stekel (Inlägg 444460)
Innan sista minuten-infon har jag redan i princip gjort klart systemet. 33600 rader reducerat till 5082 rader:
(2),4,5,7,8,10
2
1,(3),5,6,8,9,11,12
(1),2,6,7,10,12,15
1,5
3,(4),5,7,9

I Joker blir det 764 rader?

Mvh Uffe

chompipe 2015-07-10 17:43

delicius us ..är klart;)

Manprinsen 2015-07-10 17:44

Citat:

Ursprungligen postat av chompipe (Inlägg 444464)
delicius us ..är klart;)

Det är aldrig klart från bakspår i dom här sammanhangen. Inget lunchlopp vi pratar om direkt.

AndyMart 2015-07-10 17:50

Citat:

Ursprungligen postat av tornado (Inlägg 444360)
Tar gärna emot ett privat medd ang tillsammans! Risker är mitt levebröd. Andras sådana hehehe

https://www.sharps.se/forums/spela-an...en/#post444466

Skapade denna tråden precis, kan vara värt att läsa för dig om du är sugen!

AndyMart 2015-07-10 17:54

Citat:

Ursprungligen postat av Stekel (Inlägg 444460)
Peter säger i intervjun om V75-4 det man redan var nästan säker på, Photoboy kommer släppa till Gantab som ska ladda för ledning och köra så länge lampan lyser. Överfall av Jepson eller Örjan är de enda reella hoten mot vinst. Chansen måste slå över 50% sammantaget och det är ju ingenting annat än en kanonspik för han lär ju inte bli större än en andrahandare på runt 25%!

(2),4,5,7,8,10
2
1,(3),5,6,8,9,11,12
(1),2,6,7,10,12,15
1,5
3,(4),5,7,9

Lycka till imorrn allihopa, om någon skriker i liven vid målgång av Årjängs stora och sexsiffrig utdelning så är det bara jag som firar lite!

Gillar dina idéer, speciellt spiken på Gantab och utgångarna på Dante Boko, Lass North Star, Mankell och BBS Sugarlight. De känns alla realistiska och dessutom flera roliga bud.

Men, en fråga bara, är inte kraven lite hårt ställda?

Stekel 2015-07-10 18:17

Citat:

Ursprungligen postat av AndyMart (Inlägg 444468)
Gillar dina idéer, speciellt spiken på Gantab och utgångarna på Dante Boko, Lass North Star, Mankell och BBS Sugarlight. De känns alla realistiska och dessutom flera roliga bud.

Men, en fråga bara, är inte kraven lite hårt ställda?

Har inte datorn framför mig nu men minst 2 utgångar måste det såklart vara.

AndyMart 2015-07-10 18:24

Citat:

Ursprungligen postat av Stekel (Inlägg 444472)
Har inte datorn framför mig nu men minst 2 utgångar måste det såklart vara.

Ja, jag tänkte det haha. Visst var det bra idéer men så klockren är det sällan man är. :lol:

Shooter 2015-07-10 18:52

Ska bli intressant att se om de fått ordning på banan tills imorgon. De har tydligen skrapat av 3 cm som är ersatt av bättre material. Gantab Håleryd tror jag mycket på. Mino borde det vara dags för snart och Goop har ett par intressanta hästar från första spår. Speciellt Dominator. Helgarderat med Nadal Broline.

Shooter 2015-07-10 20:28

V75 inlämnat. Spikar Gantab Håleryd, Mino och Dante Boko och tror på dem i den ordningen.

Groknak 2015-07-10 21:22

Någon som har koll på spelvärdes spikar till imorgon? Dom var vassa på Årjäng förra året :)

Funderar på spik på Dominator då Goopen borde vara revanschsugen efter att missat med 2 favoriter :)

Cleon_9 2015-07-10 22:17

Dominator är för mig definitivt en spik med spelvärde :clap:

monimaker1 2015-07-10 22:20

Fel...

Stekel 2015-07-10 22:24

Frågan är om Svanen vill köra i ledningen i fjärde. Verkar lite veligt om det. Det är väl femman som är först framme och ställer frågan, eller tar sig Eriksson eller Westerholm fram först och trycker till?

putte64 2015-07-10 22:27

Se loppet, den galopperade !

EDIT: Annars hade jag inte sagt det :lol:
EDIT2: ATG skriver in siffror de får, du ska inte tro att någon av dem tittar på trav :rolleyes:

Citat:

Ursprungligen postat av monimaker1 (Inlägg 444547)
Senast på Bjerke då?

Stall 4 2015-07-10 23:08

Avd 7

SS. rankar 4-91537-26-8
TT. rankar 149-753-26-8

ändå tar båda med 7 st i sista avdelningen. Lite lustigt eller ligger det något bakom den norska hundra oddsaren?

putte64 2015-07-10 23:13

Bägge hade den som 1a reserv innan OTP blev struken.

EDIT: Den är speedig som F, men den speedar aldrig förbi dessa.
Dessutom är den rätt seg ut.

Citat:

Ursprungligen postat av Stall 4 (Inlägg 444551)
Avd 7

SS. rankar 4-91537-26-8
TT. rankar 149-753-26-8

ändå tar båda med 7 st i sista avdelningen. Lite lustigt eller ligger det något bakom den norska hundra oddsaren?

Stekel 2015-07-10 23:14

Citat:

Ursprungligen postat av Stall 4 (Inlägg 444551)
Avd 7

SS. rankar 4-91537-26-8
TT. rankar 149-753-26-8

Dansk är han väl och lär inte stå i hundra gånger när loppet går igång för han har bara tredje sämsta chansen i loppet före Reven och Arazi (precis som alla rankar). Den är bra och har toppform men är ändå chanslös här då den möter några för bra och är långsam ut och varken ska eller kan laddas. Skulle ses med chans med lite startsnabbhet, behöver den egenskapen för att kunna slå ett sånt här gäng.