Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V64 Solvalla måndag 6/7 (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/24319-v64-solvalla-mandag-6-7-a/)

Helge 2015-07-07 12:21

Citat:

Ursprungligen postat av ExtremtRik (Inlägg 443725)
Otroligt fyndigt sagt, kokat soppa på en spik sas, antar den blev al dente.

Frågan är när "köras i ryggar" blev likvärdigt med sättas fast i femte invändigt?
Efter gårdagens lopp?

För den som hör undertonerna, intonationen eller ser kroppspråket kan det förstås ha varit "klart" på förhand.

Fiffigt av Spelvärde att använda andrahandsuppgifter då tränare eller kusk knappast kan uttala sig på det viset utan att annonsera "brott" mot reglementet, åtminstone med facit i hand ;)

Jag proklamerade så sent som i torsdags vikten av att INTE läsa kommentarer från kusk eller tränare och kan inte säga att jag ändrar mig efter detta.

Däremot blir jag mer och mer imponerad av Spelvärdes marknadsföring.

I det här fallet är tränaren samma som ägaren, veterinären kör så gott som alla jobb själv med Al Dente, Catarina Lundström står som tränare på papperet.

Örjan följer körorder, det förklarar många av hans märkliga körningar.

ExtremtRik 2015-07-07 12:42

Citat:

Ursprungligen postat av Stekel (Inlägg 443727)
Klart de kan säga det, dagligen ser du kuskar och tränare som säger att det ska "smygas och köras till slut"/"jag vill se den gå bakifrån idag".

Femte invändigt var enda man kunde göra som loppet utvecklade sig om man nu till varje pris skulle köra i rygg. Men jag tycker fortfarande det är dumstrut på att inte ta ledningen och släppa till favoriten och bli tvåa. För Tränaren/kusken/ägaren gör ju inte de kronorna så stor skillnad, men det ser ju lite bättre ut och hästen får ju ett likvärdigt lopp.

Vet inte om du missade min (tänkta) poäng; det ligger i läsarens tolkning vad som sägs, särskilt efter loppen kan "soppa kokas på en spik" ;)

Likaså är det ofta omöjligt att via tryckta kommentarer höra tonfall, jag sparar den tiden det tar att läsa.

Helge 2015-07-07 12:52

Citat:

Ursprungligen postat av ExtremtRik (Inlägg 443737)
Vet inte om du missade min (tänkta) poäng; det ligger i läsarens tolkning vad som sägs, särskilt efter loppen kan "soppa kokas på en spik" ;)

Likaså är det ofta omöjligt att via tryckta kommentarer höra tonfall, jag sparar den tiden det tar att läsa.

Jag har läst de senaste intervjuerna på Spelvärde innan loppen körts och det taktiska upplägget har stämt, igår och senast. Hästen tränas nu i att gå i ryggar och stora målet är Derbyt och byggas upp inför det.

Så länge skorna är på och inte helstängt huvudlag så kan man utgå från att det inte är vinst man siktar på.

ExtremtRik 2015-07-07 13:10

Citat:

Ursprungligen postat av Helge (Inlägg 443740)
Jag har läst de senaste intervjuerna på Spelvärde innan loppen körts och det taktiska upplägget har stämt, igår och senast. Hästen tränas nu i att gå i ryggar och stora målet är Derbyt och byggas upp inför det.

Så länge skorna är på och inte helstängt huvudlag så kan man utgå från att det inte är vinst man siktar på.

Ok, själv funderade jag inte ens på Al Dente denna gång men av andra skäl(däribland risk för "uppbyggande" lopp).

Förvisso talar du om kombon helstängt (kontra halvstängt(!) )/ bfro men ändå
Måste påminna om hur Al Dentes rad sett ut angående skor eller ej, självklart kan hans överlägsenhet som treåring tillhöra en svunnen tid men ändå;

http://classic.atg.se/HastDetaljServ...tnyckel=710528

1 vinst av 17 är barfota.

Från det ena till det andra, var det motsvarande tolkning som gav oss 21% (minus verklig förlustrisk) donerade pengar mot Nuncio då han gick med skor och öppet(?) i Halmstad?

ps Börjar ana var informationshysterin om vilket märke hästen har på grimman o dylikt kommer från.

Ha d Gött !

Helge 2015-07-07 13:16

Citat:

Ursprungligen postat av ExtremtRik (Inlägg 443745)
Ok, själv funderade jag inte ens på Al Dente denna gång men av andra skäl(däribland risk för "uppbyggande" lopp).

Förvisso talar du om kombon helstängt (kontra halvstängt(!) )/ bfro men ändå
Måste påminna om hur Al Dentes rad sett ut angående skor eller ej, självklart kan hans överlägsenhet som treåring tillhöra en svunnen tid men ändå;

http://classic.atg.se/HastDetaljServ...tnyckel=710528

1 vinst av 17 är barfota.

Från det ena till det andra, var det motsvarande tolkning som gav oss 21% (minus verklig förlustrisk) donerade pengar mot Nuncio då han gick med skor och öppet(?) i Halmstad?

ps Börjar ana var informationshysterin om vilket märke hästen har på grimman o dylikt kommer från.

Ha d Gött !

Jaja, Al Dente går säkert med öppet huvudlag och skor runt om i Derbyt. ;)
(ironisk om det inte framgår)

Ha det gött!

:cheers: