Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   Travrondens nedgång och förfall (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/24326-travrondens-nedgang-och-foerfall/)

boozty 2015-07-08 07:08

Citat:

Ursprungligen postat av SO (Inlägg 443836)
Eftersom ombuden inte vill ta hem program, eller bara några i vissa fall. (pga att dom inte längre får betalt för osålda) har jag börjat gå in på STCs sidan (svensk travsport) och printa ut. Går att ordna fram och baksida. Men kan ju tycka att det är suveränt att slippa betala 20-30 kr varje gång. Men så kommer det surt efter. Man får byta patroner lite oftare, á 189 k/st

Köp laserskrivare, blir billigare utskrifter och behöver inte fylla på lika ofta :smoke:

Jajjan 2015-07-08 08:51

Citat:

Ursprungligen postat av olle (Inlägg 443774)
Jag håller med Helge att det är ett stort mervärde med startlistor i pappersform för anteckningar mm. Av alla tidningar som finns är det därför bara travronden som idag fyller en funktion för mig i pappersformat. Rena resultatredovisningar däremot kan dom nog ta bort för dom finns på atg.se bl a som alla har tillgång till.

Papperstidningar är enligt många "experter" historia om kanske bara 5-10 år. Dagstidningar, kvällstidningar och veckotidningar läser man lika bra om inte bättre i paddan och det är ju en enormt mycket billigare distributionsform.

Jag abonnerar på expressens (kvällsposten) och aftonbladets papperstidningar för 69 resp 49 kr i månaden. Jämfört med att köpa dessa tidningar i pappersformat en enorm besparing då dom kostar 18 kr styck. Att köpa expressen och aftonbladet varje dag som papperstidningar skulle därmed kosta ca 1100 kr i månaden. Nu läser jag exakt samma tidningar i ipaden för 118 kr i månaden.

Travronden har väl inte kommit dit att det är väldigt mycket billigare att prenumerera digitalt på tidningen, men tack vare startlistorna i pappersformat kommer jag betala 2200 kr om året (betalade in en ny årsprenumeration för några veckor sedan) under överskådlig tid för travronden. Hade det bara varit för deras nyhetsartiklar, intervjuer och efterhandsreferat så hade jag gärna nöjt med med tidningen i digitalt format.

En skärmknarkares bekännelser...

SO 2015-07-09 12:58

Citat:

Ursprungligen postat av boozty (Inlägg 443835)
Förra tisdagsnumret fick vi onsdag, denna vecka inte fått nåt än.

Idag är det torsdag och INGEN tidning i brevlådan. Tredje veckan och utan Ronden. Snart ilsknar jag till och ringer.... vecka två åkte jag tll Rossön, där fanns ingen Rond. Dom tar hem 2 ex. Båda slut. Då fortsatte jag till Backe, inget ex kvar av tisdagsnumret men dom skulle få fredagsnumret (4 ex) fredag fm. Ja, då blev det ny färd till Backe, Tyvärr det kom ingen travrond alls idag...4 mils bilåkande i onödan. Man blir less.....

Strappa71 2015-07-09 13:14

Citat:

Ursprungligen postat av SO (Inlägg 444279)
Idag är det torsdag och INGEN tidning i brevlådan. Tredje veckan och utan Ronden. Snart ilsknar jag till och ringer.... vecka två åkte jag tll Rossön, där fanns ingen Rond. Dom tar hem 2 ex. Båda slut. Då fortsatte jag till Backe, inget ex kvar av tisdagsnumret men dom skulle få fredagsnumret (4 ex) fredag fm. Ja, då blev det ny färd till Backe, Tyvärr det kom ingen travrond alls idag...4 mils bilåkande i onödan. Man blir less.....

Min nya prenumeration som borde ha kommit igång förra tisdagen, verkar numera fungera!

Jag fick tisdagsnumret i morse! :)

mikaels 2015-07-09 14:08

Farsan (uppe i Tornedalen) har prenumererat på Svd sen urminnestider, han slutade för några år sedan, då postgången blev sämre o sämre och tillslut blev ett ständigt irritationsmoment...

Viroid 2015-07-09 18:53

Jag prenumererar bara digitalt på Ronden, och då finns den vanligen tillgänglig precis efter midnatt.

boozty 2015-07-09 19:27

Citat:

Ursprungligen postat av mikaels (Inlägg 444285)
Farsan (uppe i Tornedalen) har prenumererat på Svd sen urminnestider, han slutade för några år sedan, då postgången blev sämre o sämre och tillslut blev ett ständigt irritationsmoment...

Nu var det iofs inte postgångens fel denna gång, MTD som sköter travronden.

hatten1 2015-07-09 22:05

SO: Ombuden har aldrig fått BETALT för osålda, men däremot kunnat returnera osålda och därmed sluppit BATALA för dom. Nu måste ombuden själva ta kostnaden för osålda exemplar vilket naturligtvis är ogörligt.

boozty 2015-07-11 10:23

Citat:

Ursprungligen postat av hatten1 (Inlägg 444363)
SO: Ombuden har aldrig fått BETALT för osålda, men däremot kunnat returnera osålda och därmed sluppit BATALA för dom. Nu måste ombuden själva ta kostnaden för osålda exemplar vilket naturligtvis är ogörligt.

Helt korrekt, nåt man dock ska ha i åtanke är att dom har sänkt priset på programmen sen dom tog bort returrätten. Men självklart är man försiktigare att ta hem program nu än när man hade returrätt.

Staketkusken 2015-07-11 10:30

Citat:

Ursprungligen postat av SO (Inlägg 443836)
Eftersom ombuden inte vill ta hem program, eller bara några i vissa fall. (pga att dom inte längre får betalt för osålda) har jag börjat gå in på STCs sidan (svensk travsport) och printa ut. Går att ordna fram och baksida. Men kan ju tycka att det är suveränt att slippa betala 20-30 kr varje gång. Men så kommer det surt efter. Man får byta patroner lite oftare, á 189 k/st

Utnyttja färgskrivaren hos exempelvis din arbetsgivare :) Många gånger är det bättre att skriva ut på liggande A4 - mer yta för kludd.

I övrigt är Travronden en ryggdunkartidning som inte hängt med den digitala utvecklingen. Men sådan är väl travjournalistiken i allmänhet, ingen som vågar ställa de kritiska frågorna om stallkörning med mera. I Ronden är det väl mest Freidenvall som skriver om franska lopp ingen sett eller hört om.

SO 2015-07-12 14:55

Citat:

Ursprungligen postat av hatten1 (Inlägg 444363)
SO: Ombuden har aldrig fått BETALT för osålda, men däremot kunnat returnera osålda och därmed sluppit BATALA för dom. Nu måste ombuden själva ta kostnaden för osålda exemplar vilket naturligtvis är ogörligt.

ja,ja, det var ju så jag menade. Dåligt formulerat av mig SORRY

SO 2015-07-17 11:06

Efter at ha blivit utan ronden nu i 4 veckor skickade jag ett mail till Rondens ansvarige utgivare OLA LERNÅ och fick snart ett svar som jag verkligen uppskattade:

Hej Sven

Beklagar att det blivit problem med din tidning. I början av veckan fick vi meddelande från MTD (Morgon Tidning Distribution AB) att tidningen behöver läggas om till Posten då de inte kan dela ut till din adress i Jansjö i Backe. Från och med nästkommande vecka går tidningen till dig med posten i stället och vi hoppas att leveransen kommer att fungera
bättre. Din prenumeration kommer att förlängas med 4 nummer. Ha en bra dag och god sommar.

Helge 2015-07-17 11:09

Citat:

Ursprungligen postat av SO (Inlägg 445544)
Efter at ha blivit utan ronden nu i 4 veckor skickade jag ett mail till Rondens ansvarige utgivare OLA LERNÅ och fick snart ett svar som jag verkligen uppskattade:

Hej Sven

Beklagar att det blivit problem med din tidning. I början av veckan fick vi meddelande från MTD (Morgon Tidning Distribution AB) att tidningen behöver läggas om till Posten då de inte kan dela ut till din adress i Jansjö i Backe. Från och med nästkommande vecka går tidningen till dig med posten i stället och vi hoppas att leveransen kommer att fungera
bättre. Din prenumeration kommer att förlängas med 4 nummer. Ha en bra dag och god sommar.

Att bli utan tidning i FYRA veckor borde ge dig ett år gratis, inte fjuttiga fyra extra nummer. Skulle ta upp det med Ola direkt.



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved