Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   Åbergskvällen 2015 (V75) - 28 Juli (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/24345-abergskvaellen-2015-v75-28-juli/)

Om_sommaren 2015-07-28 21:35

Citat:

Ursprungligen postat av Stankarn (Inlägg 448135)
Hur tänker du nu? Ren tur att hästen gick till final i elitloppet, hon behövde ju bara köra rakt fram i dödens. Som jag skrev tidigare, det hade min morsa klarat också, död och begraven sedan fler år. Så fort det krävs något av kusken så kan man ta bort Tillman, Lövgren, Haugstad med flera. De är bara passagerare och vinner enbart om a l l a andra kuskar gör bort sig....

Ren idioti att lägga pengar på henne, jag ångrar redan att jag streckade henne på kupongen (helgarderat).

det var bara att köra rakt fram här också:) att vinna elitloppsförsök från dödens har inget med tur att göra o det hade du begripit om du förstått nåt om trav.

Om_sommaren 2015-07-28 21:37

Citat:

Ursprungligen postat av Lillis (Inlägg 448146)
1.09,7 och intrycket på hästen skojjar man ju inte bort.

Men jag kan inte annat än bli förbannad över alla dessa "problem" innan start. Både Creatine och Robert Bi va magiska och vinner säkert oavsett, men man vill ju få se race där alla ekipage har bästa möjliga förutsättningarna.

Känns som att backar man bandet de sista 15-20 senaste storloppen på svensk mark så har vi omstarer och annan väntan alldeles för ofta.

Lite tråkigt!!

Men som sagt, undrar om ens en travande RF tagit emot creatine

ja det var tusan vad snabb den är creatine, men frågan är om han lagt lasset på samma sätt om han sett royalfighter därinne

denfete 2015-07-28 21:39

Citat:

Ursprungligen postat av Om_sommaren (Inlägg 448148)
ja det var tusan vad snabb den är creatine, men frågan är om han lagt lasset på samma sätt om han sett royalfighter därinne

Sa inte Johnny att han var så het/drog att han bara släppte efter?

Manprinsen 2015-07-28 21:40

Både Tillman och Kolgjini missgynnades kraftigt av fördröjningen som blev. Men så jävla bra som Creatine var så vettefan om han inte vunnit ändå.

hoola 2015-07-28 21:41

Har inte tittat hela tiden - har mikrofonpajasen försökt få tag på Tillman?Eller P.K.Eriksson?

Stankarn 2015-07-28 21:42

Citat:

Ursprungligen postat av Om_sommaren (Inlägg 448147)
det var bara att köra rakt fram här också:) att vinna elitloppsförsök från dödens har inget med tur att göra o det hade du begripit om du förstått nåt om trav.

Nä, man måste ha en bra häst också. Men jag, för min del, är helt säker på att om Tillman hade haft ett annat spår i Elitloppsförsöket så hade hon inte varit i närheten av en final. Hon har bara ett sätt att köra. Om hon hade blivit tvungen att göra ett taktiskt val så hade hon suttit fast invändigt. Eller sist utvändigt. What ever. Och vi hade haft en elitloppsfinal utan Royal Fighter.Nu slumpade det sig så att hon bara hade ett alternativ, och det var att köra rakt fram. Till dödens. Som var ledigt. Men du som kan något om trav får gärna fortsätta att spela henne. Det överlåter jag med riktigt varm hand till dig...

Om_sommaren 2015-07-28 21:42

Citat:

Ursprungligen postat av denfete (Inlägg 448149)
Sa inte Johnny att han var så het/drog att han bara släppte efter?

uppfattade som att det var mer efter vägen. låg ju på hela vägen

denfete 2015-07-28 21:44

Citat:

Ursprungligen postat av Om_sommaren (Inlägg 448153)
uppfattade som att det var mer efter vägen. låg ju på hela vägen

Okej, då missuppfattade jag.

Lillis 2015-07-28 21:45

Citat:

Ursprungligen postat av Om_sommaren (Inlägg 448148)

Som skrevs "Johnny va tvungen att släppa då han blev så het".

Det blir ju såklart bara spekulationer, utan strul innan så kanske Creatine inte trycks av och kanske RF inte hoppar. Men känslan efter loppet och det intrycket så tror jag ändå att JT hittat ner bakom Ludde och sent blåst på bortre. Men som nu är det ju samma spekulationer som innan loppet

hoola 2015-07-28 21:45

Citat:

Ursprungligen postat av hoola (Inlägg 448151)
Har inte tittat hela tiden - har mikrofonpajasen försökt få tag på Tillman?Eller P.K.Eriksson?

Nu kom förklaringen... eller i alla fall Tillmans upplevelse av det hela.

mackpeter 2015-07-28 21:46

Citat:

Ursprungligen postat av hoola (Inlägg 448133)
Fick också en känsla av att hon darrade lite på manschetten...Tycker synd om P.K.Eriksson - en mille i första pris hägrade.

Det är bristen på rutin hos Tillman. Vi såg det i Elitloppet osv. Hästen är värd en chans med Örjan, Erik eller annan rutinerad kusk.

Om_sommaren 2015-07-28 21:48

Citat:

Ursprungligen postat av Stankarn (Inlägg 448152)
Nä, man måste ha en bra häst också. Men jag, för min del, är helt säker på att om Tillman hade haft ett annat spår i Elitloppsförsöket så hade hon inte varit i närheten av en final. Hon har bara ett sätt att köra. Om hon hade blivit tvungen att göra ett taktiskt val så hade hon suttit fast invändigt. Eller sist utvändigt. What ever. Och vi hade haft en elitloppsfinal utan Royal Fighter.Nu slumpade det sig så att hon bara hade ett alternativ, och det var att köra rakt fram. Till dödens. Som var ledigt. Men du som kan något om trav får gärna fortsätta att spela henne. Det överlåter jag med riktigt varm hand till dig...

jag lirar aldrig enbart på kusk, jag lirar på hela ekipage. lirade inte royal fighter denna gång då jag misstänkte att det kunde gå för snabbt från start.

Om_sommaren 2015-07-28 21:51

Citat:

Ursprungligen postat av mackpeter (Inlägg 448158)
Det är bristen på rutin hos Tillman. Vi såg det i Elitloppet osv. Hästen är värd en chans med Örjan, Erik eller annan rutinerad kusk.

vad gjorde tilmann för fel i elitloppet? låt firma örjan, o eRik, björn köra allt så blir travet än mer förutsägbart o tråkigt.

mikaels 2015-07-28 21:51

Uhrberg har blivit senil, liksom jag o andra födda under 50/60 talet...:)

Manprinsen 2015-07-28 21:53

Lövgren kan ju köpa en trisslott idag :lol: