Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   Åbergskvällen 2015 (V75) - 28 Juli (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/24345-abergskvaellen-2015-v75-28-juli/)

Chiron 2015-07-28 21:54

Förstår mig inte på Lövgrens hästar. Förlorar när dom borde vinna. Vinner när dom inte borde vinna...

Manprinsen 2015-07-28 21:55

Citat:

Ursprungligen postat av Chiron (Inlägg 448163)
Förstår mig inte på Lövgrens hästar. Förlorar när dom borde vinna. Vinner när dom inte borde vinna...

Idag har karln en hästsko i arslet. Allt löser sig.

Dalle82 2015-07-28 21:56

Forsgren vilken jobbig fan! Yrar hästar hit o dit i alla lopp och ingen av dom kommer i mål hahahaha

Chiron 2015-07-28 21:56

Citat:

Ursprungligen postat av Manprinsen (Inlägg 448164)
Idag har karln en hästsko i arslet. Allt löser sig.

Blev förvånad att Ludde valde invändigt på Indigious., istället för utvändigt.. ;)

hoola 2015-07-28 21:56

Inte kul se en Stig H.-häst skrynkla ihop sig så där...

mackpeter 2015-07-28 21:57

Citat:

Ursprungligen postat av Om_sommaren (Inlägg 448160)
vad gjorde tilmann för fel i elitloppet? låt firma örjan, o eRik, björn köra allt så blir travet än mer förutsägbart o tråkigt.

Hon blev fast med "all kvar". Till skillnad från de rutinerade kuskarna.
"Otur" sa hon idag liksom då.

Manprinsen 2015-07-28 21:58

Citat:

Ursprungligen postat av Chiron (Inlägg 448166)
Blev förvånad att Ludde valde invändigt på Indigious., istället för utvändigt.. ;)

Garvade för mig själv när både far och son var instängda mot sargen. Inte alla dagar man får se sånt. :lol:

Speedyearl 2015-07-28 21:59

Äntligen fick man vinna en slant på Alfas da vinci iaf! Den kostade mig 150k+ för ett halvår sen när den torskade som storfavvo i ett b lopp!

Fick sätta dubbeln iaf!

Stankarn 2015-07-28 21:59

Var det här samma häst som tröttnade helt i dödens utanpå Tormento för några veckor sedan? Det är ju sånt här som får en att vilja lägga av helt med trav. En fullständig lallare som inte gjort nåt rätt i sulkyn på de senaste 40 V75-starterna sätter plötsligt dit två V75-vinnare under samma omgång. En häst som tröttnade fullständigt efter att ha gått i dödens i 600 meter på en klass III-häst är plötsligt helt överlägsen efter att ha gått i dödens på en av Sveriges bästa Stayers i mer än halva loppet. Att hästar kan vara sämre ibland, det kan jag förstå. Men att de är 120 meter bättre från en start till en annan, utan någon utrustningsändring, det är ju jävligt svårt att få ihop.

Chiron 2015-07-28 22:00

Skön utdelning. Skrällarna kom i garderingsloppen. Alltid lätt i efterhand... :yes:

Manprinsen 2015-07-28 22:02

Idag måste jag säga att svårighetsgraden var jävligt svår. Grattis om nån fixade 7:an!

Chiron 2015-07-28 22:02

Citat:

Ursprungligen postat av Stankarn (Inlägg 448171)
Var det här samma häst som tröttnade helt i dödens utanpå Tormento för några veckor sedan? Det är ju sånt här som får en att vilja lägga av helt med trav. En fullständig lallare som inte gjort nåt rätt i sulkyn på de senaste 40 V75-starterna sätter plötsligt dit två V75-vinnare under samma omgång. En häst som tröttnade fullständigt efter att ha gått i dödens i 600 meter på en klass III-häst är plötsligt helt överlägsen efter att ha gått i dödens på en av Sveriges bästa Stayers i mer än halva loppet. Att hästar kan vara sämre ibland, det kan jag förstå. Men att de är 120 meter bättre från en start till en annan, utan någon utrustningsändring, det är ju jävligt svårt att få ihop.

Enig! Kunde inte sagt det bättre själv! När sådant händer känns det faktiskt mer som lotto och inte kunskapsspel - visst behövs det lite tur också men går man på kunskap så borde inte Da Vinci vunnit idag... :innocent:

Filmtokig 2015-07-28 22:03

Citat:

Ursprungligen postat av doob (Inlägg 448070)
212 kr i ingångsvärde på V5!!? Herregud.... Folk är fulla!

Nu ska Papagayo E. pissa på dom! Hur kan folk spika Robert Bi?? Klasskillnad!

Skål broder.

Chiron 2015-07-28 22:05

Citat:

Ursprungligen postat av Manprinsen (Inlägg 448173)
Idag måste jag säga att svårighetsgraden var jävligt svår. Grattis om nån fixade 7:an!

Fast egentligen var det inte så svårt om man kollar var skrällarna kom. Stand and Delivers lopp var ju knepig, så den kunde man ha helgarderat. Stayerloppen brukar inte heller vara så lätta att lösa, så ett antal hästar där också.

Your Highness, Robert Bi och Creatine kunde ju vara singelstreck...

Som sagt lätt i efterhand! :cheers:

Stankarn 2015-07-28 22:07

Citat:

Ursprungligen postat av Om_sommaren (Inlägg 448159)
jag lirar aldrig enbart på kusk, jag lirar på hela ekipage. lirade inte royal fighter denna gång då jag misstänkte att det kunde gå för snabbt från start.

Är du dum på riktigt? Eller låtsas du bara? Vad har denna start med elitloppsfinalen att göra? Eftersom du är av den åsikten att Tillman är en av Sveriges bästa kuskar så borde du väl ha spelat henne nu? För det var ju "bara att köra rakt fram" som du så väl påpekade. Eller ändrar du dig från ett inlägg till ett annat?