Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   Extra V75 Axevalla 19/7 Stochampionatet (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/24401-extra-v75-axevalla-19-7-stochampionatet/)

Tirich 2015-07-19 14:08

Citat:

Ursprungligen postat av Stekel (Inlägg 446033)
Mina små tankar då till den här omgången jag tänkte stå över men ser att jag har helt andra idéer än kollektivet och måste nog göra en liten på det!

1
Mycket öppnare än vad det är streckat! Det här kan vem som helst vinna förutom Tino och Björn som inte vinner med den kombinationen läge/häst. Dåligt med startkanoner men har ändå svårt att se Naglo spetsa. Gör den det är loppet över, men fixar han det inte är han väldigt sårbar på sprint och det blir väldigt öppet. Utöver det är det ofta det blir gunga när det laddas ordentligt från innerspår. Jag utgångar nog ändå Naglo ändå för den är ju hyfsat snabb ut, det är inga katapulter emot och han ska köra stängt huvudlag som kan göra den snabbare.

2
Fel favorit i Diamond River tycker jag. Kan ta sig till ledning trots spåret, för det är väl inga jättesnabba innanför men några lägger iväg ganska bra och beroende på taktikval därefter kan de vara väldigt intressanta! De jag tänker på är knappt betrodda Evasion Boko och Staro Ironmaid. Någon av dem är först fram tror jag och risken är ju att de sen släpper till favoriten om Söderkvist laddar någorlunda, men det är det ju inte säkert att han gör och från rygg ledaren är det hygglig chans att vinna lopp också. Hoppas dock att den av dem som tar tät kör där för då kan det nog bli hårt att knäppa ledaren! Öppet lag annars, kan bli till att ta fram rollern.

3
Att Youana är favorit övergår mitt förstånd. Peter överflyglar alla från spår åtta och är sedan "untouchable"! Youana och Tess är väl ungefär jämbördiga häst mot häst och det är ju ett enormt handikapp den ena har med bakspåret.

4
Nappa Scar har imponerat och borde vara favorit tycker jag. Åttondespåret är underskattat, det är bara att gasa framåt och ta dödens eller bli släppt till ledning i bästa fall. Barfota runt om Untersteiners jänkare kan såklart spetsa och bli mycket svårslagen, men jag begriper inte riktigt streckningen här. "Riktiga" kuskar och bra lägen på Luddes ospelade hästar är intressant och bra läge på Stenströmers häst som de låter uppåt på. Inte heller den speciellt betrodd.

5
Mer ojämnt spelat än det borde vara, kan bli hårt att plocka 20 här. Två intressanta ospelade barfotaryck på start och Flemming helt tappad för en gångs skull. Även Lovely Maise som borde ha mer pengar på sig efter "segern" senast och ny kusk är nästan helt bortglömd. Här smäller det nog lite!

6
Lite synd att Veijo rycker skorna tycker jag, för om han gått med skor hade jag trott både på bättre vinstchans och den hade inte blivit riktigt lika hårt betrodd förmodligen. Kommer ändå inte gå emot för hästen har sett fantastisk ut i årets alla starter och jag tror och hoppas de ska ta det här lika enkelt som jag tror. Svarade så fantastiskt fint senast trots att det borde blivit hårt. Trots 70% inte överstreckad vågar jag påstå!

7
Kan Ha ser ut som en spelvärd spik som knapp favorit! I kraft av sitt favoritskap och med hygglig startsnabbhet och Eriks pondus kommer den nog sitta i ledningen relativt tidigt och ska därifrån slås!

Lycka till alla!

Nu ligger du risigt till tyvärr då det här motsvarar även mina tankar :-)

Jag spikar Naglo och Some Summit och utgångar Tessan och Kan ha.

Mina miljondrag idag är Staro Ironmaid, Picasso och Elton Boko

Manprinsen 2015-07-19 14:10

Ovanligt att Raffe tror att dom två största favoriterna har stor chans.

Jag tycker Some Summit är lite sårbar då både Linderoth och Hedqvist har 2 hästar med i loppet. Med så här stora prispengar så brukar det vara taktikkörning deluxe.

AndyMart 2015-07-19 14:10

Remee La Marc 5 % är omgångens bästa drag.

Kan komma till spets och lär i så fall få bestämma en bit. Uhrberg bra tempobedömare och behöver aldrig låta de andra komma in riktigt i loppet. Kör han bra så är chansen god att Remee vinner med en halv längd.

Gynnad av körspö!

hugotheboss 2015-07-19 14:13

Ett litet reducerat idag, med tvåhästarslopp, jag vet det är dumt...

1,2,6,7,8,11
2,5,7,8,11
8
1,6,8
3,6,11,15
3,6 (Chansar bort Veijo som finns med på ett bolag jag deltar i!)
6,12 (Tror på sos på 6 Kan Ha men 12 Augustus F känns kul här, tror den passar på Axevallas långa upplopp.)

Lycka till!

Stekel 2015-07-19 14:13

Citat:

Ursprungligen postat av Manprinsen (Inlägg 446037)
Varför är det sånt skrik på Napoleon CD?

Låter grymt uppåt från stallet, men jag tycker det är väldigt konstigt att han blir favoritspelad där bakifrån. Galopp senast och gången före det imponerade han inte något vidare.

Citat:

Ursprungligen postat av mikaels (Inlägg 446039)
Är det någon fler som fått en otäck känsla, av att Veijo vinner första?!?

Funkar det med planen att plocka spets blir den ju grymt svårslagen för det är utan tvekan loppets bästa häst, det är nog inte dumt att spika. Men jag ser ju tre motbud som är för lite spelade och kan inte göra annat än att fylla på i ramen.

Citat:

Ursprungligen postat av Tirich (Inlägg 446040)
Nu ligger du risigt till tyvärr då det här motsvarar även mina tankar :-)

Jag spikar Naglo och Some Summit och utgångar Tessan och Kan ha.

Mina miljondrag idag är Staro Ironmaid, Picasso och Elton Boko

Ser bra ut det då förhoppningsvis ändå :)

AndyMart 2015-07-19 14:14

Citat:

Ursprungligen postat av Stekel (Inlägg 446033)

3
Att Youana är favorit övergår mitt förstånd. Peter överflyglar alla från spår åtta och är sedan "untouchable"! Youana och Tess är väl ungefär jämbördiga häst mot häst och det är ju ett enormt handikapp den ena har med bakspåret.

Eketorpets Tess kommer få problem från början. Kommer till spets men det kommer både kosta och ta lite tid. Marcus Hultman, Tino Ärling och Peter G Norman ska först kriga ihjäl sig om positionerna.

Om_sommaren 2015-07-19 14:15

Citat:

Ursprungligen postat av mikaels (Inlägg 446039)
Är det någon fler som fått en otäck känsla, av att Veijo vinner första?!?

jag var inne på att spika falcon håleryd men det blir gadd då naglo ser ganska rapp ut o jag blir inte överaskad om han håller upp spets

Manprinsen 2015-07-19 14:17

Jag spikar dubbelt pappa Unter idag. Tess och Canappealformore.

Some Summit är sårbar då det finns uppenbar risk för stallkörning från två håll.

Stekel 2015-07-19 14:18

Man hör ju några väldigt intressanta grejer i intervjuerna som jag ser det:

Kajsa vill köra i ledning i andra! Och ledning kan det mycket väl bli!

Tränaren vill se Olympia Tilly på innerspår! Och någon ledning är det inte tal om för den så det låter inget vidare på den andrahandaren!

Norman ska backa direkt med Comte Du Pommeau. Stora minus på en betrodd häst! Ska man fylla på i sista tycker jag nästan Twigs Atkin är andrastrecket. Bra spår, snabb ut, form, barfota runt om. Rygg ledaren och slut inte alls otänkbart! För jag tror de spetsar och släpper till Erik. Tvilling!

Dalle82 2015-07-19 14:18

Låser på 7,11 i avdelning 1. KBK

Om_sommaren 2015-07-19 14:18

det blir spik på Kan ha som jag tror leder runt om. Gör den om loppet på valla för ett tag sen så är den oslagbar.

blir även chanspik på bethel hanover som jag tycker ser ruggigt fin ut o ha lillchans på spets. Lite längre vila tror de från stallet ha gjort gott

Stekel 2015-07-19 14:19

Citat:

Ursprungligen postat av AndyMart (Inlägg 446045)
Eketorpets Tess kommer få problem från början. Kommer till spets men det kommer både kosta och ta lite tid. Marcus Hultman, Tino Ärling och Peter G Norman ska först kriga ihjäl sig om positionerna.

Spelar ingen roll, får han öppna 08/10 eller långsammare slår de henne inte! Stenklar!

Manprinsen 2015-07-19 14:20

Blir 3:e spik på Kan Ha då jag vill kladda på i övriga lopp.

AndyMart 2015-07-19 14:22

Citat:

Ursprungligen postat av Stekel (Inlägg 446052)
Spelar ingen roll, får han öppna 08/10 eller långsammare slår de henne inte! Stenklar!

Klart det spelar roll. Det är ingen superstjärna vi pratar om.

3, 5, 10 kan definitivt spurta förbi till slut om inledningen blir för tuff.

Eketorpets Tess kan vinna, men långt, långt ifrån stenklar.

Manprinsen 2015-07-19 14:22

Glöm inte Robban i 2:a då han lär profitera på körning där framme. Upploppet är långt och Robban är en rutinerad räv.

putte64 2015-07-19 14:24

Det gör han inte.

Citat:

Ursprungligen postat av Om_sommaren (Inlägg 446046)
jag var inne på att spika falcon håleryd men det blir gadd då naglo ser ganska rapp ut o jag blir inte överaskad om han håller upp spets

Shooter 2015-07-19 14:24

Kör två system idag, på mitt lilla egna så spikar jag Falcon Håleryd, Diamond River och Some Summit. Falcon gillar jag och den har gått bra i tuffa gäng. Diamond glider till spets och blir svårslagen och Summit är på förhand klar - barfota och rycktussar på bästa hästen! Nu kör vi!

Stekel 2015-07-19 14:27

Citat:

Ursprungligen postat av AndyMart (Inlägg 446054)
Klart det spelar roll. Det är ingen superstjärna vi pratar om.

3, 5, 10 kan definitivt spurta förbi till slut om inledningen blir för tuff.

Eketorpets Tess kan vinna, men långt, långt ifrån stenklar.

Tillräckligt mycket stjärna. Öppnade 06/09 senast och fick bara stryk av Your Highness och Fleetfoot Hanover som var med i noll körning i början. Finns inga såna hästar med här. Då gick den inte barfota på alla hovar heller. 08/10 räcker gott och väl för att vara "klar" sista halvvarvet!

jeanpier007 2015-07-19 14:28

kan man spika nr 2 i första eller?

Manprinsen 2015-07-19 14:29

Jag har iaf lovat mig själv att aldrig någonsin spika Haugstad igen. Men alla gör ju som dom själva vill :)

Shooter 2015-07-19 14:32

Härligt Johan!

Manprinsen 2015-07-19 14:32

Helvetes skit jag höll på att skita ner mig när Jeppe kom, men Johan gungade och höll undan.

Stekel 2015-07-19 14:33

Haha vilken tomtespeaker, skriker stenhårt när det är 20 meter kvar till mål!

Dalle82 2015-07-19 14:33

Naglo lika klappkass som väntat ;) Sänker vi Tjockisen i avdelning 6 också hohohoh

Shooter 2015-07-19 14:34

Det var en stark prestation av Falcon, och första spiken inne. Nu sätter vi nästa av bara farten :claps:

Manprinsen 2015-07-19 14:34

Citat:

Ursprungligen postat av Dalle82 (Inlägg 446067)
Naglo lika klappkass som väntat ;) Sänker vi Tjockisen i avdelning 6 också hohohoh

Jag vågar då inte spika när det finns risk för stallkörning om stora prispengar.

Manprinsen 2015-07-19 14:35

Tur att Johan är vaken som kusk, hade det suttit en lallare bakom Falcon som inte hade jobbat lika hårt som Johan gjorde så hade Jeppe vunnit med en noslängd.

hoola 2015-07-19 14:42

Vad heter paret i studion?

Indeed 2015-07-19 14:44

Surt!!! 3% på den var ett fynd :(

TOBYTYKE 2015-07-19 14:48

Citat:

Ursprungligen postat av Stekel (Inlägg 446060)
Tillräckligt mycket stjärna. Öppnade 06/09 senast och fick bara stryk av Your Highness och Fleetfoot Hanover som var med i noll körning i början. Finns inga såna hästar med här. Då gick den inte barfota på alla hovar heller. 08/10 räcker gott och väl för att vara "klar" sista halvvarvet!

Instämmer. Spets och slut om inte toköppning.

Timotimo 2015-07-19 14:51

Provar vinnare på Kajsa Nu-

Shooter 2015-07-19 14:53

Halva fältet kom bort via galopper - trist!

Manprinsen 2015-07-19 14:53

Hoppas ni tog med Robban som jag skrev tidigare :)

Manprinsen 2015-07-19 14:55

Härligt Kajsa!!! Förlåt att jag var dum mot dig för några dagar sen :)

sigh 2015-07-19 14:58

Kunde inte Söderkvist kört galopp förra gången istället för att sabotera för Evelina? Går inte att komma rätt på den karln..

hoola 2015-07-19 15:00

Citat:

Ursprungligen postat av sigh (Inlägg 446079)
Kunde inte Söderkvist kört galopp förra gången istället för att sabotera för Evelina? Går inte att komma rätt på den karln..

Söderkvist har sin bästa tid långt bakom sig...

Shooter 2015-07-19 15:09

Citat:

Ursprungligen postat av sigh (Inlägg 446079)

Ja, det var en tråkig gunga. Vet inte om han laddade för mycket eller om det var något annat.

Shooter 2015-07-19 15:10

Nu vill jag se Youana som vinnare (spik på V5) och Donna di Quattro på plats (raket).

Manprinsen 2015-07-19 15:12

Oroväckande med alla galopper dock

Om_sommaren 2015-07-19 15:14

Citat:

Ursprungligen postat av Shooter (Inlägg 446081)
Ja, det var en tråkig gunga. Vet inte om han laddade för mycket eller om det var något annat.

hästen har ju alltid varit spänd av sig o föll tillbaks i gamla synder. allt folk runt banan knaske spelar in. inte stefans fel i alla fall