![]() |
Citat:
Med specialskon bak som han kommer gå säger han "som jag tror kommer passa honom perfekr och att han kan bli 30 meter bättre med dom". Min understrykning i citatet. Många om och men. Men som sagt kul på en låg oddsare. Guldtäcket vinner dock historisk från bakre volter så det talar emot. Men hästar fattar väl inte statistik :D |
Citat:
|
Citat:
|
Ska bli intressant att se duellen mellan filmstjärnan Månprinsen och den norska åsnehybriden Lannem Silje. Tyvärr tror jag det är kört, men jag är så nöjd med att vi har den snyggaste hästen på svenska sidan.
|
Citat:
|
Citat:
|
Bosse Eklöf sa att hästarna på start behöver rekordsänka med ca 2 sekunder för att hålla undan för Mel Odin & Co. Inte helt enkelt.
|
Citat:
Men 2140 har vunnit 3/37 gånger, nä kan ju inte rapa upp allt, kollar själva http://www.qhurth.com/trav/lopp/guldtacke.htm |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Jag tycker 5 Sagi Järven är minst lika intressant som 2 Solbacka Pilen i avd 5. De 26,9 han gjorde på 2180m på Bollnäs, som 2:a, är helt ok, nu med 40 m kortare. Stor galopprisk så klart. Fast de som vunnit från främre volten är få och då på riktigt usla tider, tror mest på 10,12,15 egentligen, som de flesta andra typ.
|
Citat:
|
Citat:
|