Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V75-Dannero (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/24506-v75-dannero/)

Bonbon 2015-08-07 17:23

Citat:

Ursprungligen postat av Chiron (Inlägg 449754)
Montdore - spik eller inte? Är väl klar för finaler nästa vecka?

Han har "råd" att vinna imorgon, vara 2:a-3:a efter Nimbus CD/Oliver Kronos i finalen för att få göra en start till i Silver samt vara klar för nästa Silverfinal. Finns en liten galopprisk plus risk för tappstart, han får inte ha en lite sämre dag för att vinna. Jag garderar nog med 2,7,8 till att börja med.

Stall 4 2015-08-07 17:28

Citat:

Ursprungligen postat av putte64 (Inlägg 449216)
Jag har ju redan sagt att ni ska räkna med 0.8s.
Räkna med det eller räkna fel. ;)

0.785........... är mer exakt, men vafan, 0.8s är enklare.
Sedan blir det kanske några extra spår också ...

Hinner inte läsa allt, men svaret kan redan skrivits i någon tråd.

0,8 sek på första volten till andra (pga startögonblicket), sen räknar man 0,6 per övriga volter då de har farten uppe.

Start volt bästa tid 1,25,9 Sagi Järven med galopp
volt 2 måste gå 1,25,1 el. bättre
volt 3 måste gå 1,24,5 el. bättre
volt 4 måste gå 1,23,9 el. bättre (Mel Odin har gått 1,22,9 tidigare
i livet,går mest auto på bra banor).

Chiron 2015-08-07 17:42

Citat:

Ursprungligen postat av Bonbon (Inlägg 449757)
Han har "råd" att vinna imorgon, vara 2:a-3:a efter Nimbus CD/Oliver Kronos i finalen för att få göra en start till i Silver samt vara klar för nästa Silverfinal. Finns en liten galopprisk plus risk för tappstart, han får inte ha en lite sämre dag för att vinna. Jag garderar nog med 2,7,8 till att börja med.

Ska väl också bli skor på Montdore imorgon?

Chiron 2015-08-07 17:52

Mel Odin - balans?

Bonbon 2015-08-07 17:54

Citat:

Ursprungligen postat av Chiron (Inlägg 449759)
Ska väl också bli skor på Montdore imorgon?

Litar inte helt på Bergh men han sa minst skor bak har jag för mig.

hugotheboss 2015-08-07 18:16

Bergh tror mest på 2 Part Nan Angelen i avd 6 av sina starter på V75, sedan 4 Nahar avd 3 som han säger att man rycker skorna på samt evt skygglappar första gången i år.
I avd 1 blir det öppet huvudlag på 2 Bandit Hornline, halvstängt senast. 4 Montdore i samma avdelning får evt skor bak med tanke på finalerna. Sedan ska man lita på vad Bergh säger men det är ju upp till var och en.

Manprinsen 2015-08-07 20:29

Finns det några norska tips gällande kallblodsloppet avd 2? Skulle vara fint att kunna spika sig ur det och jag tror dom har bättre koll på sina.

Jarmop 2015-08-07 20:34

Citat:

Ursprungligen postat av Manprinsen (Inlägg 449784)
Finns det några norska tips gällande kallblodsloppet avd 2? Skulle vara fint att kunna spika sig ur det och jag tror dom har bättre koll på sina.

Jag vill också spika där, men du kan ge dig f*n på att när man spikar 2:an så vinner 1:an. Spikar man 1:an så vinner 2:an. Tar man både 1:an och 2:an så vinner nån annan :)

Manprinsen 2015-08-07 20:36

Citat:

Ursprungligen postat av Jarmop (Inlägg 449786)
Jag vill också spika där, men du kan ge dig f*n på att när man spikar 2:an så vinner 1:an. Spikar man 1:an så vinner 2:an. Tar man både 1:an och 2:an så vinner nån annan :)

2:an sägs ju vara bäst, men svårt att bortse från kuskpluset på 3:an. Uffe vinner ju i regel så fort han sätter sig bakom ett kallblod, och denna gång en norsk maskin istället för en svensk lus dessutom.

putte64 2015-08-07 20:43

Citat:

Ursprungligen postat av Stall 4 (Inlägg 449758)
Hinner inte läsa allt, men svaret kan redan skrivits i någon tråd.

0,8 sek på första volten till andra (pga startögonblicket), sen räknar man 0,6 per övriga volter då de har farten uppe.

Start volt bästa tid 1,25,9 Sagi Järven med galopp
volt 2 måste gå 1,25,1 el. bättre
volt 3 måste gå 1,24,5 el. bättre
volt 4 måste gå 1,23,9 el. bättre (Mel Odin har gått 1,22,9 tidigare
i livet,går mest auto på bra banor).

Nej.
Har räknat på 24 för Mel Odin.

mackpeter 2015-08-07 20:44

Citat:

Ursprungligen postat av Manprinsen (Inlägg 449784)

Jag kan absolut inget om kallblod. Måste därför förlita mig på pålästa källor.

Geir Flåten har specialtränat 1 Galileo för att få upp startsnabbheten. Flåten är övertygad om att detta lopp avgörs i starten. Han hoppas hålla värste konkurrenten 2 utanför sig i dödens.

Tjomsland tränar både 2 och 3. Få personer har uppfattat att de har samma ägare. Självfallet blir det fråga om stallkörning. Tjomsland öppnar i dagarna ett stall i Sverige - Njurunda. Hans bästa PR blir att vinna kriteriet. Han kör naturligtvis bästa hästen själv.

Jag spikar sannolikt 2 Tangen Piril imorgon.

mackpeter 2015-08-07 20:48

Citat:

Ursprungligen postat av putte64 (Inlägg 449792)
Nej.
Har räknat på 24 för Mel Odin.

Putte - hur fort måste då första volten gå för att slå Mel Odins 24-tid. Om jag räknar rätt räcker det med en 27-tid?

Manprinsen 2015-08-07 20:51

Citat:

Ursprungligen postat av mackpeter (Inlägg 449793)
Jag kan absolut inget om kallblod. Måste därför förlita mig på pålästa källor.

Geir Flåten har specialtränat 1 Galileo för att få upp startsnabbheten. Flåten är övertygad om att detta lopp avgörs i starten. Han hoppas hålla värste konkurrenten 2 utanför sig i dödens.

Tjomsland tränar både 2 och 3. Få personer har uppfattat att de har samma ägare. Självfallet blir det fråga om stallkörning. Tjomsland öppnar i dagarna ett stall i Sverige - Njurunda. Hans bästa PR blir att vinna kriteriet. Han kör naturligtvis bästa hästen själv.

Jag spikar sannolikt 2 Tangen Piril imorgon.

Spekuleras även i att 4:an kan ta spets och sedan släppa till någon. Så även om Ohlsson skulle sitta i spets till slut så lär han vinka fram stallkamraten som man vill ska vinna här?

mackpeter 2015-08-07 20:58

Citat:

Ursprungligen postat av Manprinsen (Inlägg 449796)
Spekuleras även i att 4:an kan ta spets och sedan släppa till någon. Så även om Ohlsson skulle sitta i spets till slut så lär han vinka fram stallkamraten som man vill ska vinna här?

Korrekt! Därför spikar jag sannolikt.

Chiron 2015-08-07 21:00

Citat:

Ursprungligen postat av Manprinsen (Inlägg 449796)

Om det är som du säger. Blir det inte bättre om Ohlsson i sådana fall kör i spets och får Öysteins häst utvändigt? Då "låser" dom loppet? Annars kommer väl 1:an utvändigt?