Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   Tragiska linan (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/24619-tragiska-linan/)

Bonbon 2015-08-21 18:18

Tragiska linan

Skapar denna tråd för meningsskiljaktligheter då de förstör forumet i övrigt. Tråkigt att människor med samma intresse inte kan dra jämnt men så har det varit på varje forum jag besökt. Två som träter är sällan ens fel men det finns ändå några alternativ:
1. Lös det privat via öga mot öga, epost eller i denna tråd. Öga mot öga är ALLTID att föredra då skrivna ord kan misstolkas.
2. Ignorera varandra, man behöver inte läsa vad den man ogillar skriver.
3. Var saklig, utan gammalt groll och ödmjuk inför vad andra skriver. De flesta gör troligen som jag, skriver på vad jag tror på utan att fundera över om ”Kalle” eller ”Jonas” gillar det eller inte.
Personligen tar jag ALLT som skrivs med en nypa salt, jag läser om olika ideer som får mig att kolla dem en extragång SEN beslutar jag mig om mitt spel själv utan att anklaga den som gav tipset när jag loosar på den. Vi är väl alla här av ett gemensamt intresse, för att samla ideer man missat men också att delge dem andra kanske missat? Annars förstår jag inte varför forum finns…. Bråk är för loosers, finns ingen anledning att lägga energi på sånt bullshit… Ha det och lycka till!
PS mitt roligaste spel på lördag blir på Greenleaf Slim i avd 3 på lördag, så usel är jag ;)

enstahill 2015-08-21 18:34

Tjena bonbon! Om en människa skriver ett 20-tal inlägg här varje kväll när hästarna tävlar, och jävlas med oss som är seriösa så måste man säga till. Titta bara på senaste veckorna bakåt så förstår du säkert vad jag menar.

Bonbon 2015-08-21 18:44

Jag ska erkänna att jag klickar på i stort sett all inlägg men många av dem läser jag inte ens. Varför "måste" man svara? Det ger ju inget.... Bättre att lägga energi på att svara diskussioner som leder nånstans tycker iaf jag.

enstahill 2015-08-21 18:59

Personligen så anser jag att dom ansvariga här på sharps måste agera. Annars så blir det mindre och mindre besökare här. Sånt här sprids i spelarforum direkt att sharps har blivit sämre och sämre med sådana människor som förstör för alla andra.

Bonbon 2015-08-21 19:08

Håller med men detta händer på varje forum.. Även deltagarna har ett ansvar att hålla en sansad nivå. Och som sagt, ignorera skitinläggen så blir det inte lika roligt att skicka sånt... tror jag ;)

Grant 2015-08-21 19:49

Inte överens

Citat:

Ursprungligen postat av Bonbon (Inlägg 452101)
Skapar denna tråd för meningsskiljaktigheter då de förstör forumet i övrigt.

Citat:

Ursprungligen postat av Grant (Inlägg 452114)
Insinuerade förhandare, d:o efterhandare eller riktiga efterhandare är
av ondo och förstör garanterat ett forum.
Sharps håller på att spåra ur men det går ju att styra upp om alla bjuder till.
Så motiverade spel i motivtråden eller omotiverade i siffertråden. Punkt.

Man kanske alltid hoppas på överrens.

Mvh Uffe

Bonbon 2015-08-21 19:58

Man kan inte alltid vara, och ska inte alltid vara överens. Diskussioner behövs för utveckling. Med respekt för varandra och varandras åsikter kommer man långt.

Chiron 2015-08-21 20:00

Citat:

Ursprungligen postat av Bonbon (Inlägg 452117)
Man kan inte alltid vara, och ska inte alltid vara överens. Diskussioner behövs för utveckling. Med respekt för varandra och varandras åsikter kommer man långt.

Vettigt! :claps:

KP 2015-08-21 23:49

https://www.sharps.se/forums/styles/w...infraction.gif
Sådär ser en rapport knapp ut. När ni anser något bryta mot forumets regelverk så kan ni välja att rapportera inlägget istället så tar en moderator hand om det.

När ingen rapporterar så belyses inget problem helt enkelt.
Trådar som dessa gör inte saken bättre. Dels är den felplacerad, den ska ligga i Off-topic och inte under ett delforum som berör sporten.
Inlägg där klagomål späs på att ingen modererar trådarna underlättar inte heller.

Slutsats: Rapportera inlägg och sluta gnäll om varför ingen gör något åt saken.

Mvh
Ulf-KP

enstahill 2015-08-22 00:25

OK! men läser ni ibland inte vissa sidor, tänker på travet som under en längre tid har haft mycket oseriösa inlägg. Varför skall vi läsare behöva rapportera,tycker personligen att det är erat jobb att ta denna fråga med berörda personer omgående så att såna här inlägg ej behöver komma upp igen. Tack för ordet!

Bonbon 2015-08-22 05:51

Citat:

Ursprungligen postat av KP (Inlägg 452147)
https://www.sharps.se/forums/styles/w...infraction.gif
Sådär ser en rapport knapp ut. När ni anser något bryta mot forumets regelverk så kan ni välja att rapportera inlägget istället så tar en moderator hand om det.

När ingen rapporterar så belyses inget problem helt enkelt.
Trådar som dessa gör inte saken bättre. Dels är den felplacerad, den ska ligga i Off-topic och inte under ett delforum som berör sporten.
Inlägg där klagomål späs på att ingen modererar trådarna underlättar inte heller.

Slutsats: Rapportera inlägg och sluta gnäll om varför ingen gör något åt saken.

Mvh
Ulf-KP

Min avsikt var INTE att klaga på moderatorer, mer en uppmaning till berörda skribenter att besinna sig. Helt fel hamnade väl inte tråden, gav ju även ett tragiskt tips på Greenleaf Slim till V75 ;) Är relativt ny på detta forum så jag ber om ursäkt för den malplacerade tråden, skulle ta bort den om jag kunde.

Mvh