![]() |
Sluta spela omedelbart.
Du har inte tillräckligt kunnande om spel för att satsa några pengar överhuvudtaget. Citat:
|
Ok respekterar din åsikt. Men jag tror de flesta som vill vinna pengar inte är intresserade av storfavoriter! Samt att håller man på med hästar kan man favoriterna väldigt väl? Dem är ju favoriter av en anledning!
|
Jag har väll uttryckt mig galet igen.
|
...
|
Citat:
Bara för att den ena tycker si betyder det inte att den andra som tycker så har fel. |
Citat:
Men visst, är med på det du säger. |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Nåja det gör mig faktiskt ingenting. Du är du och jag är jag och troligen är vi väldigt olika varandra. Jag har funderat på att sluta spela många gånger, då jag inte går plus på spelet. Men då jag tycker så himla mycket om att sitta och fundera, klura och analysera lopp, vill jag inte sluta. Det är min hobby och kan inte bara sluta spela för att du anser att jag inte har något kunnande och borde sluta omedelbart. Nä min dröm är att vinna så mycket pengar att jag har råd att köpa en travare som jag kan följa runt på tävlingsbanorna. Den drömmen ger jag inte upp bara för att du tycker något. Lycka till med spelet putte och alla ni andra också ! |
Fan man blir ju lite sur ibland! Utan Adrians mongoryck hade man setat med på v5 med 5*3*10 eller 2*5*10. Nu måste man ju ta upp plånbocken till dd för att ha nåt att göra :)
|
Jag skiter i vad du tycker.
För din egen skull, lär dig lite spelteori, eller förlora alla dina pengar till mig. Går du in på en spelsajt och säger något så jävla korkat så kommer du få mothugg ! Citat:
|
Citat:
Nu har jag inte tid att tjafsa med dig längre. Nu skall jag klura om Heartbreaker V.S kan vara en spik eller en utgång på mitt system. |
Citat:
"Det viktigaste i livet är inte att vinna, utan att kämpa väl." Mvh Uffe |
Jag förstår inte hur Hollywood Maker kan vara favorit just nu. Bara hoppas på att han är det på Lördag också.
I mina ögon så borde Peter U med Alfa Tesoro vara favorit. Bra spår och hästen går stabilt. Borde kunna få gå i spets och då tror jag det är avgjort. Letar man skräll kan man plocka med Lisa Scarlet. Mött bra kusar på slutet så har fått sprungit med i snabba tider. Dåligt spår men maxflyt i loppet så har hon nog en farlig trudilutt till slut =) |
Citat:
Jag lägger ner min ansats att leverera en vinnare per dag fram till lördag start. |
Citat:
|
Citat:
Då har 5an självklart inget superspår. Men hästen verkar alla fall stabil så borde klara spåret. Dock blir det nog lite svårare att ta sig till spets. |
Citat:
1) Att du skrek ut dem? eller 2) Andra tunga spelare ( olika media och andra som uttalar sig ) har upptäckt samma plusfaktorer som du har gjort och att hästarna närmar sig sin korrekta spel%? Jag håller såklart med om att hitta tidiga, lågt spelade idéer och sedan se dem rusa uppåt i spellistan är bland det tråkigaste som finns. Givetvis måste man börja i tid med analyserna om man ska hinna med hela omgången. Men det är nog bäst att vänta med att avgöra vad som är fynd och inte till lördagen. När man hittar sin "idé" är det bra ( för mig nödvändigt! ) att sätta upp en gräns för spel%en där jag inte tycker att den är särskilt intressant längre. |
Kör en gnällare igen!
När jag blev medlem på den här sidan för drygt ett år sen var det sjukt trevligt att sitta och läsa era trevliga kommentarer och vuxna diskussioner. Nu gnäller ni i 2 sidor över vem som kan spela trav och vem som inte kan spela trav. Kan inte ni nämna vad som är rätt och fel? Förutom att hitta vinnaren i alla lopp? Loppscenarion och allt det där är väl upp till spelaren att bedöma? Oavsett om du inte håller med så kanske han/hon kan skratta dig rakt i ansiktet när den får in 7/7 avdelningar på v7an medans du har analyserat sönder ett lopp och blivit helt snurrig i bollen :) Skapa en trådjävel om ni ska snacka rätt och fel sätt att spela! Tack för mig! _________________________ Okej då ska vi se vad jag har för tips till omgången då; Avd.1 Danne Edel befogad favorit med två raka på lång distans! Parentei Ans är väldigt intressant om barfota! Annars kan det faktiskt smälla i det här loppet! Mellby Amiral kanske? Går bra emellanåt på lång distans! Avd.4 vill jag flagga för Rickard Svanstedt och Lass North Star. Oförskämt låg procent! Matchar tiderna med de andra i fältet hyfsat och klaffar det lite från spår 7 så tror jag det kan gå :) Global Patriot i sista. Vinner både bakifrån och framifrån på 1640&2140 så med i matchen lär han vara! Spikar i omgången får bli Thai Broadway och Lome Brage. Eventuellt Global Patriot i sista också. Vi får se! Lycka till alla glada! |
Kan alla sluta skrika thai broadway. man spikar inte en häst som inte vunnit på över 1 år.
omgångens drag: Xlnt Conways Class. Vann mot danne edel på v75 i juli, nu 20m försprång kan sitta i spets. |
Citat:
en enkel och klok regel. Själv är jag helt ointresserad av att ha 7 rätt med låg utdelning. |
Om alla spelar "rätt" blir det fel för alla.
Ekonomiska "system" bygger på att vi är och gör olika. Men visst är det roligt att vi är olika. Ja och även att vi är olika många. Mvh Uffe |
Citat:
|
Nej den där kan jag inte tro på. Den vann visserligen med ett helt upplopp men jag minsann såg inget spelvärde i den. 30 % max. Nu vart den ju 37 %are. Helt värdelöst spel. Jag är black men har iaf spelat rätt så det så.
|
Citat:
Men du behöver inte skrika dig hes denna vecka om någon av de 3 du nämnde vinner! Eftersom 2 av dom blir favoriter och den tredje klar andrahandare! Men har man INFO som styrker någons vinstchanser eller tvärtom så är det bra oavsett! jag tror många vill bli besparade kommentarer som: jag tror Järvsöfaks vinner eller mina tips är dagens tre största favoriter! skriv gärna vaför den ska vinna eller förlora. Det kan va så låg nivå här inne ibland så man får lust att prata med de arbetslösa speltorskarna hos "live" ombuden istället:no: |
Ang debatten om att skrika ut favoriter tidigt.
Förra veckan skreks Nimbus C.D. ut tidigt vid 63 %. Många pratade om han han bara vunnit en enda gång från bakspår. Och talade för Västerbo Highflyer, Royal Fighter, Beau Mec, Thai Broadway m fl. Vi vet vet som vann. Streckad på 40 %. En del av oss tackar för utdelningen och var glada att ha spikat. Förra veckan dissade jag Thai broadway. Den här gången spikar jag. |
[QUOTE=mackpeter;456764]Ang debatten om att skrika ut favoriter tidigt.
Förra veckan skreks Nimbus C.D. ut tidigt vid 63 %. Många pratade om han han bara vunnit en enda gång från bakspår. Och talade för Västerbo Highflyer, Royal Fighter, Beau Mec, Thai Broadway m fl. Vi vet vet som vann. Streckad på 40 %. En del av oss tackar för utdelningen och var glada att ha spikat. Förra veckan dissade jag Thai broadway. Den här gången spikar jag. Sluta slå tunnel på dig själv! Nimbus va omgångens näst största favorit! Samt att om örjan sitter kvar som han gör (veckans snackis i travsverige) betyder väl att inte ens örjan var säker på om den tål att gå först i tredje hela sista kurvan? Tur kan alla ha! Vad är ett tips? Du står i videobutiken och kollar på topplistan, killen bredvid dig frågar om du har något tips? javisst säger du den på plats 2 den är riktigt grym om man gillar bilar annars måste jag säga den på plats 1. Vilka jävla Guldtips du ger! dig ska jag nog ringa nästa gång jag hyr film:lol: |
Tänker inte tjafsa om "skrika ut" längre. Men vill säga, att den som orkar masa sig till söndag ser mina skäl till Thai Broadway där. Och vidare till måndag redovisar jag skälen till Lome Brage. Då var båda streckade på 12 %. Jag redovisar mina V75-system med motiveringar varje lördag vid 12-tiden.
När redovisar du dina - imself - med motiveringar? |
Citat:
Ja, du spela helt rätt enl vissa. För man ska ju ha spelvärde i allt man spelar. Men jag tror inte du blev glad av att spricka. Men vad gör väl de, kommer förhoppningsvis en lön i slutet på månaden.:innocent: |
Goda råd äro dyra! Men då och då blir det nåt. Oftast räcker bara orken till att korrigera osanningar.
Höjden av dumhet är när man gör samma sak om och om igen och fortfarande förväntar sig ett annat resultat! tror det var Einstein som jag just citerade? |
Citat:
Jag är något intellektuellt underutvecklad - men kan du förklara vilken/vilka hästar vi skall spela på lördag. Tacksam för motiveringar. |
Spela som du vill! det gör jag.
|
Citat:
Kruxet är att en häst i grunden är överspelad om den står i 37% men man värderar den till 30%. Men....det betyder INTE att alla rader där den ingår är överspelade. Att ta bort en hyfsat betrodd häst som är överspelad är inte "rätt" per automatik. Det blir ett väldigt "långväntat" sätt att spela på eftersom det tenderar att bli alltför långt mellan ggrna där "allt sitter". Det är inte säkert att en livstid räcker till om man ska gå "rakt ut" på att spela de mest spelvärda raderna. Ja, det är t o m så att de procentuellt sett mest spelvärda raderna inte ens är "spelvärda". Varför? Jo, för att allarättspotten helt enkelt inte räcker till för att ge rätt odds på de kombinationerna. Däremot är det vettigt att bara spela den överspelade favoriten mot "värde-hästar" i resten av avdelningarna ( eller i alla fall ett flertal av avdelningarna ). Annars kommer inte kombinationen som helhet att vara spelvärd. Och att spela kombinationer helt utan spelvärde...DET är som att torka sig i ... med pengarna. |
Om en häst till 37% vinner med ett halvt upplopp men man värderat den till 30% är den i grunden inte överspelad utan man har värderat helt fel. Chansen är troligen över 50% att den vinner och 37% är mer troligt ett fynd än ett dåligt värdespel.. Det som en ser som spelvärt kan en annan se som helt värdelöst. Den ena går därifrån oftare med mindre pengar. Den andra mer sällan men med mera. Vad som är rätt eller fel är svårt att säga. Det svåraste är att värdera rätt.
|
Citat:
Varenda en härinne spelar som man själv vill. Men vi är öppna för idéer och testar gärna våra egna. Snyltande gnällspik. |
Det är lugnt!
|
Citat:
Det är inte meningsfullt att tala om sannolikheter om något som har hänt. Det är 100% sannolikhet att det som hände verkligen hände. Att man sedan ska rannsaka sig själv och gå tillbaka och se ifall de faktorer som gjorde att man bara värderade hästen till 30% var korrekta och rätt viktade...är en helt annan femma. Givetvis ligger det i sakens natur att den som konsekvent värderar hästar till felaktiga sannolikheter aldrig kan bli en vinnare. Och ja. Det svåraste är att värdera rätt. Långt ifrån alla landar på rätt sida i sina värderingar. Men den som spelar utan att försöka värdera överhuvudtaget får finna sig i att det inte är något annat än slumpen som avgör om man blir en vinnare över tid. |
Visst är det så men värderar du rätt så är du nära 7 rätt varje omgång oavsett utdelning men då spelar man ju fel får man höra.
|
Citat:
Men värderingarna för de mest spelade hästarna ( som har visserligen har överlägset störst sannolikhet att vinna ) ligger aldrig i harmoni med spel%en över tid. Därför är målsättningen att få så många rätt som möjligt i varje omgång inte synonymt med att spela vinnande i längden. För att få så många rätt som möjligt ( dvs vara nära 7 rätt i varje omgång ) väljer man ut de hästar som har störst chans att vinna oavsett hur mycket eller lite de är spelade. ( T ex så är detta den korrekta strategin i VM i V75. ) Ett flerloppspel skiljer sig inte från ett vinnarspel på annat sätt än att det är flera lopp i kombination istället för ett enda lopp. Vinnande spel i längden går till på samma sätt oavsett hur många spelobjekt man kombinerar ihop till en spelform. Det som är viktigt att påpeka är att en häst är överspelad ( enligt sin spel% vill säga ) inte betyder att alla tänkbara enkelrader med den hästen är överspelade. Som extrem-exempel kan man ta ett system med två rejäla skrällar ( som man anser är KRAFTIGT undervärderade ) som spikar. På en sån lapp är det ju direkt dumdristigt att ta bort en 37%are som man tycker har 30% chans att vinna. Man måste ju se till att "få rätt" i övriga avdelningar om man har får in sina två skrällspikar. Att ta med svagt överspelade hästar kan även vara rätt ur varianssynpunkt. Spel efter korrekta odds i längden blir ju tämligen misslyckade om man aldrig hinner komma till det "långa loppet" i sitt spelliv. |
Underbar läsning här, det har spårat ur för längesen.
|