Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V75 Färjestad (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/24774-v75-faerjestad/)

dado 2015-09-15 13:28

Citat:

Ursprungligen postat av varulv (Inlägg 456382)
Precis varit och sett Ryans jobb, han gick 22/1700m med 74 i puls efter, återhämtade sig snabbt till 47 i puls. Vad innebär detta då? Jo, att han är i god kondition det vet vi, sen om han har tempot i sig det vet i fan. Vi startar på lördag och Uffe får göra vad som går utifrån förutsättningen. Personligen tror jag det blir omöjligt att vinna.

är bara spika Fossens Bonus?? Vad tror du ?

hugotheboss 2015-09-15 14:15

3 klara avdelningar:

AVD 3: 1 Thai Broadway (Björn Goop, hemmabana, spår 1, preparén är över, sos
AVD 4: 5 Fossen Bonus (sos, Magnus Jakobsson vinner ofta ett lopp på V75 Färjestad)
AVD 5: 4 Lome Brage (evt spikförslag) 10 Tekno Odin (båda körde preparé senast, 4 evt sos.

Tre spikar här hade öppnat upp de andra avdelningarna...

AndyMart 2015-09-15 16:23

Startsnabbe Lome Brage från spår fyra över 2100 m som andrahandare, med lopp i kroppen och bra form känns helt given att singla när enda motbudet och favoriten är Tekno Odin som får göra allt jobb och som dessutom fått några tunga lopp på slutet. Över längre distans hade det varit tveksamt men visst ska Lome Brage leda hela vägen in i mål här?

Tekno Odin lär göra ett starkt lopp men ska inte gå att plocka en minst lika bra häst över medeldistans från utvändigt läge.

varulv 2015-09-15 17:58

Citat:

Ursprungligen postat av dado (Inlägg 456383)
är bara spika Fossens Bonus?? Vad tror du ?

Det tycker jag inte. Folk får säga vad dom vill men i min bok är han bäst på sprint. En sak att glänsa i skräplopp på 13-tider, säger ingenting. I min bok får han ingen ledning heller, den håller Ville upp och han kör nog där också. Fossens vinna från dödens över 2140m på V75 tror jag inte ett skit på. Kan smälla i detta lopp, Fossens lämnar jag utanför.

mackpeter 2015-09-15 22:59

Jag tänkte föreslå en vinnare varje dag fram till lördag

Avd 3 Thai Broadway (motiverades söndag)
Avd 5 Lome Brage (motiverades måndag)
Avd 6 Ni Talar Bra Latin (staplar segrarna - nu enklare motstånd, tråkigt odds men bara vinner)

varulv 2015-09-16 01:05

Citat:

Ursprungligen postat av mackpeter (Inlägg 456471)
Jag tänkte föreslå en vinnare varje dag fram till lördag

Avd 3 Thai Broadway (motiverades söndag)
Avd 5 Lome Brage (motiverades måndag)
Avd 6 Ni Talar Bra Latin (staplar segrarna - nu enklare motstånd, tråkigt odds men bara vinner)

Hur ska Ni talar vinna loppet menar du? Ledningen kommer han inte få överta, dödens vinner han inte ifrån. Han och Fossens samt Tekno är samtliga megalampor som lätt fälls på lördag.

Imself 2015-09-16 14:25

Kan vi för en gångs skull inte skrika ut hästar som alla vet kan vinna? Om en häst är favorit så betyder det att de flesta tror den kan vinna! Lite som att säga att man tror att Psg vinner mot Malmö, vem blir smartare av det?

Meningen är väl att vi ska hitta hästar som ska fälla elefanterna så vi kan vinna några slantar att tala om!

draken 2015-09-16 15:03

Kan vara dags för Explosive de vie den här gången.
Känns som att Orakel Face möter ett ganska ljummet gäng om man jämför mot senast

Dodo 2015-09-16 17:57

Citat:

Ursprungligen postat av Imself (Inlägg 456521)
Kan vi för en gångs skull inte skrika ut hästar som alla vet kan vinna? Om en häst är favorit så betyder det att de flesta tror den kan vinna! Lite som att säga att man tror att Psg vinner mot Malmö, vem blir smartare av det?

Meningen är väl att vi ska hitta hästar som ska fälla elefanterna så vi kan vinna några slantar att tala om!

Nej, jag håller absolut inte med dig.
Det handlar om att hitta hästen som vinner oavsett om den är favorit eller ej. Det är spiken som oftast är svårast att ringa in.
Givetvis vill man hitta skrällarna också men dessa är lättare att ringa in om man garderar loppet än om du spikar.
En vinnare är alltid en vinnare, oavsett odds eller streckprocent.

AndyMart 2015-09-16 18:02

Citat:

Ursprungligen postat av Imself (Inlägg 456521)

En 60 procentare som har en chans runt 70-75 % är bättre än en 0,5 procentare som har 1 % vinstchans.

putte64 2015-09-16 18:07

Sluta spela omedelbart.
Du har inte tillräckligt kunnande om spel för att satsa några pengar överhuvudtaget.

Citat:

Ursprungligen postat av Dodo (Inlägg 456548)
Nej, jag håller absolut inte med dig.
Det handlar om att hitta hästen som vinner oavsett om den är favorit eller ej. Det är spiken som oftast är svårast att ringa in.
Givetvis vill man hitta skrällarna också men dessa är lättare att ringa in om man garderar loppet än om du spikar.
En vinnare är alltid en vinnare, oavsett odds eller streckprocent.

Imself 2015-09-16 18:10

Ok respekterar din åsikt. Men jag tror de flesta som vill vinna pengar inte är intresserade av storfavoriter! Samt att håller man på med hästar kan man favoriterna väldigt väl? Dem är ju favoriter av en anledning!

Imself 2015-09-16 18:13

Jag har väll uttryckt mig galet igen.

Imself 2015-09-16 18:15

...

Speedyearl 2015-09-16 18:17

Citat:

Ursprungligen postat av Imself (Inlägg 456556)
Jag har väll uttryckt mig galet igen.

Alla har vi våran egen uppfattning om saker och ting.

Bara för att den ena tycker si betyder det inte att den andra som tycker så har fel.