Jag har alltid gillat Classic och dess enkelhet. Förlikade mig sent med ”gamla ATG.se men för att söka information gällde Classic, Voltstart.se och Svensktravsport.se. Att Classic skulle försvinna har det ju varit tal om i flera år så för mig är det förvånande att så många reagerar först nu när beslutet redan var under utförande. Å andra sidan fungerar hela vårt samhälle på det sättet. T.ex planerade vår kommun att bygga ett hem för utvecklingsstörda och psykiskt sjuka i vårt närområde. Info och utställningar flödade under ett par års tid, ingen reaktion. När grävmaskinerna började schackta undrade folk vad det skulle bli och proteststormen utlöstes. Borde inte gemene man var mer intresserad av att påverka händelseutvecklingen när man har möjlighet att påverka? När bollen är i rullning är den svår att stoppa.
Även jag fasade för den nya sidan men ägnade några timmar under söndagen åt att utforska sidan… och blev faktiskt lite positivt överraskad! Det gäller bara att försöka kolla alla funktioner, klicka förutsättningslöst på ALLT som är klickbart för att se vad som händer. Jag gillar bla att man välja bana att följa (förutsätter dock att man har abonnemang), alla värmningar och utan live-nissar ;)
Alla vi spelare snöar in lite på olika typer av information vi vill ha lättillgänliga. För mig får jag i princip allt jag vill ha på den nya sidan. Det fattas visserligen en del vad gäller lopparkivet osv men för lopparkivet är förändringar till det bättre redan på gång . Visst, det kan bli nåt extraklick eller scrollning men so what? Klickat och scrollat har vi gjort hela tiden förut också… väl? Eller är det bara jag som behövt göra det? Jag gillade även mobilappen, den är lite sämre nu
Jag köper ATG:s resonemang: ”Sidan är inte klar men nu har vi bara en sida att utveckla och uppgradera”. Förut fanns det minst tre… Det är lätt att vara förbannad och gnälla när förändringen är ett faktum men det är nu vi har möjlighet att förändra den nya sidan genom att mejla och ringa in synpunkter, om några månader lyssnar de nog mindre…. Ta den chansen att ge synpunkter är mitt råd. Det hjälper inte att vara förbannad och gnälla om allt. Jag har lärt mig genom årens lopp att alltid ta ett djupt andetag (iaf om jag är förbannad) före en konversation med en myndighet, försäkringsbolag eller företag eller….ATG när jag har klagomål att framföra. Att framföra frågetecken eller kritik tas i stort sett alltid emot bättre om man lugnt och sakligt berättar om sitt problem. Jag har i princip alltid fått den hjälp eller råd jag behöver eller en saklig motivation varför jag inte kan få som jag vill. Alla kan naturligtvis inte bli 100% nöjda men det var inte alla innan heller….
|