![]() |
Skarplöth har tagit så många felbeslut att han förmodligen får bli finansministerkandidat för de gröna nästa val.
För mig fungerar väl nya atg halvokey, men är omständigt och uselt designat och högst användarovänligt. Det bör INTE har varit grundtanken får vi hoppas. Det intressanta är att en klar majoritet av Skarplöths beslut sedan 2013 varit till nackdel för spelarna, och bevisligen också för hästsporten, som inte erhållit högre prismedel under tiden. Jakten på nya spelare är betydligt mer i fokus, än vårdnaden av de befintliga , och vad Skarplöth tydligen inte känner till (heller) är att nya kunder är betydligt mer illojala än gamla kunder. Detta har samtliga bookies insett sista åren då man insett att kostnaderna för nykund är mycket höga. Skarplöth har således istället för att ägna sig åt att optimera spelupplevelsen samt vapenarsenalen lyckets med konststycket att decimera såväl upplevelse som spelformer . För att ha en styrelse som fördubblat sina löner sedan 2011, till 9,7 miljoner och där Skarplöth själv erhåller över 4 miljoner, kan man stilla fråga sig, är hästsporten verkligen nöjda med ATG/ST styrelser? Varför ifrågasätts inte alla felbeslut? En bransch med så många tuffa och sällsynt hårt arbetande människor men totalt i avsaknad av kurage och självinsikt, det är fullständigt stenklart. |
Citat:
Och då har hatten1 ändå knivskarp konkurrens!:thumbup: |
Inte gjort ett spel sedan nya sidan infördes. Kommer minska mina utgifter med massor. Borde nästan tacka Atg.
|
Citat:
, i så fall spelar det väl ingen roll om t.ex lopparkivet är lite besvärligt att använda för det känns ju som att du inte använder det rätt ändå! Nää lägg ner lite tid på att bekanta er med nya sidan istället för att bara gnälla på hur dålig den är, ska bli kul att se vem som ger upp först, sönderspelade travtorskar eller ATG!! Naturligtvis finns det saker som kan göras bättre och det kommer säkert att bli ändring även från ATG:s sida framöver. |
Uppdateringar kommer ju att genomföras söndagskvällar.
Sidan är bra och har väldigt mycket potential. Har allt som gamla ATG.se hade + lite till. Undantag för "Programförändringar" men dessa kommer. Håller med Hatten om Skarplöth. |
Citat:
så ofärdig produkt som nya ATG. Jag gissar att det beror på att året går mot sitt sista kvartal och bokslutets röda siffror lyser som ett stopp- ljus och man önskar visa att man faktiskt gjort något och att åtgärden (nya ATG) måste ges tid för att skall bli det ymnighetshorn travsporten en gång var, något som statskassan så desperat behöver. En åtgärd för att klamra sig fast i ytterligare ett år vid köttgrytan för Hans Skarplöth och Co. Känslan är att det enda som kan sätta en välbehövlig fot där bak på en general i ett statligt monopolföretag, är kriminella handlingar. Att resultaten uteblir verkar inte spela någon större roll, med tanke på att Hans Skarplöth fortfarande har förtroendet att sitta kvar. Jag kan inte annat än undra vad det är för kvalitet på personerna han rapporter till, samt hur hans "State of the Union" tal till kunderna i slutet av året, kommer att låta. Hans Skarplöth måste bort. Jajjan |
Citat:
|
Citat:
Har aldrig heller sagt att nya sidan är jättebra, men jag har använt den ett bra tag redan och för min del funkar den minst lika bra som "gamla" appen, om inte bättre. Tror säkert att du snart kommer på bättre tankar och är tillbaks och fortsätter spela, oavsett vad som händer på atg.se |
Funkar det inte efter 30 sekunder,
klickar en majoritet bort sidan, läste jag någonstans. Detta gällde även appar. Fråga supporten på ATG hur veckan har varit och de som ringer dit, är inte noviser på trav. Hur f.... tror ATG s ledning, att Nya ATG skall locka nya spelare till travet, när gamla travspels- rävar sliter sitt hår och tvingas fråga om hjälp för att lotsa sig igenom sidan och för att lägga sina spel. Att locka nya kunder är hela travets framtid och nu detta. Vilket j... fiasko. Användarvänligt, jo kyss mig......! Jajjan |
Såg att ATG:s sida (Swedish horse racing) är bra mycket mer överskådlig och lättnavigerad än nya sajten. Man kan inte lägga spel via den men om man bara är ute efter att läsa startlistor/resultat/streckprocent/odds osv funkar den ok. Inte helt optimalt med den blå bakgrunden och vit text men ändå överskådlig. Man kan enkelt navigera mellan spelformerna och hoppa mellan loppen
http://www.swedishhorseracing.com/races#/calendar T.ex. Åby V64 ikväll... https://dl.dropboxusercontent.com/u/...Screenshot.png Edit: Såg nu att man inte verkar kunna se hur fållorna med tillägg är placerade. Ett stort minus... |
Jag tror att det är avsiktligt som man har försvårat ATG-sidan och gjort den hopplöst snårig och otillfredsställande.
Man bereder marknaden för privata aktörer. Som naturligtvis kommer att tillhandahålla mera lättlästa sidor. Ingen konst, dom behöver ju bara gå in och kolla på hur ATG Classic var upplagt. Jag skriver som spiken brukar: "Kom ihåg var ni läste det först.":D lokatten |
Hans Skarplöths eftermäle...
måste bli att han sjösatte den största "kalkon"
i ATGs historia, när han lanserade nya ATG.se Lyssnade på Fredrik Edholm och Jonas Noreen som jobbar med trav på heltid. De räknade med att det skulle ta dem "5 till 6 veckor" att sätta sig in i hur den nya sajten fungerar. Och då måste man betänka att de är uppkopplade 09.00-16.00 (minst), då deras arbete kräver det. Omräknat till vi som inte arbetar med travet och är uppkopplade 30 min till någon timme 3-4 dagar i veckan. Vi behöver några år för att till fullo förstå den nya sajten. Ett svårslaget rekord, när det gäller huvudlösa felprioriteringar, var att lägga ner ATG Classic. Ett självmål av bibliska mått. Jajjan |
Citat:
Är inloggad kanske en-två timmar per dag. Sen är det här standarduttrycket, "oj vad dålig den är den nya sidan" utan någon konkret kritik överhuvudtaget. Bara gnäll. |
Citat:
Men då jobbar jag som sagt helt utanför hemsidan med allt som inte har med lopparkivet att göra. Och lämnar in ALLT med fil-spel. Från V86 och V75 ner till DD/LD och TV/Trio. |
[QUOTE=AndyMart;456781]Tog mig cirka två dagar väl innan jag hade bra koll på sidan. Nu har jag riktigt bra koll och spenderat kanske knappa veckan här.
Är inloggad kanske en-två timmar per dag. Sen är det här standarduttrycket, "oj vad dålig den är den nya sidan" utan någon konkret kritik överhuvudtaget. Jag kan, jag förstår efter 2 dagar, därför är allt annat gnäll. Sannerligen ett toppinlägg från en briljant hjärna. |