Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V75 Solvalla 26/9 finaler (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/24851-v75-solvalla-26-9-finaler/)

lokatten 2015-09-21 04:03

V75 Solvalla 26/9 finaler

Ett tidigt förslag

Avd 1) 2 Delicious Face, Daniel. Hon är ju det självklara valet, var nog detta lättlösta lopp som inspirerade till fortsatt letande. I värsta fall, om Delicious verkar tveksam, garderas med 4 Youana, Erik A.

Avd 2)
6 M.T Joinville/Uffe O
1 Robic Lane/Jorma
5 Mellby Ciceron/PeterU
2 Space Photo/Robert Bergh

Avd 3)
2 Ringostarr Treb/Wilhelm Paal
3 Knows Nothing/Uffe Ohlsson
Möjligen också
5 Västerbo Highflyer med Daniel. Tveksam har jag skrivit där, vet ej varför.

Avd 4)
1 Bubba Degato/Marika Eriksson
2 Tiptoe/Linda Sedstram
Detta lopp tål nog att tänkas igenom både 2 och 10 gånger...

Avd 5)
1 Balero Mearas/Erik A

Avd 6)
2 Shadow Woodland/Uffe O
6 Coldtown/Jorma

Avd 7)
2 Nadal Broline/Ulf Ohlsson igen, värst vad jag tycks tro på honom då? Ulf alltså.
6 Dominator/Björn Goop

Nu blir det att avvakta och se hur många av dessa förslag som är kvar på lördag. :D

Rickart 2015-09-21 20:30

bästa spiken är utan tvekan shadow woodland

korpo 2015-09-21 22:01

J.Lindvall: Att följa på innerspår bakom ledarinnan är också bra. Många storskrällar får exakt ett sådant vilsamt lopp, lucka sista 200 och speedar till vinst. Ston som har spår 1 bör alltid passas. De är ju garanterade att få ”rätt lopp”. Inte oväntat visar statistiken också att det är det bästa läget…

Lås på 1-2 Avd:1 på den statistiken.

JonathanH87 2015-09-22 06:09

Citat:

Ursprungligen postat av korpo (Inlägg 457563)
J.Lindvall: Att följa på innerspår bakom ledarinnan är också bra. Många storskrällar får exakt ett sådant vilsamt lopp, lucka sista 200 och speedar till vinst. Ston som har spår 1 bör alltid passas. De är ju garanterade att få ”rätt lopp”. Inte oväntat visar statistiken också att det är det bästa läget…

Lås på 1-2 Avd:1 på den statistiken.

Det har du helt rätt i. Men undra om det nog inte blir Delicious och Youana i fronten och då borde väl det vara dom du låser på i sådana fall?

Stekis0757 2015-09-22 08:10

Tar Youana verkligen en längd på Eketorpets Tess? Jag är tveksam.

Manprinsen 2015-09-22 20:59

Finns ju hyfsat spelvärde i att försöka fälla Redén i första :claps:

draken 2015-09-23 09:56

Eller en kraftig försvagning av resten av systemet. Beroende på hur man ser det.På ett reducerat är det givet att gardera den, bra A-häst. På ett matematiskt. -Tveksamt om man har råd. Blev mycket pengar på 7 trots att Månprinsen vann senast så inte säkert att det alltid finns något värde i att försöka fälla en "klar".

Dodo 2015-09-23 09:58

Tror att Delicious bara vinner, "tyvärr"
Intressanta hästar i övrigt är:
Ochongo Face (9%) som inte gav M.T Joinville en chans i försöket. Laddas för spets och repris.
Venkatesh (18%) i den jämnstreckade Silverfinalen. Jag har respekt för formtoppade Shadow Woodland som senast spurtade femstjärnigt bakom just Venkatesh. Dock joggade Venka in i mål och det fanns mycket krafter kvar. I mina ögon är Venkatesh ett spikförslag.

draken 2015-09-23 11:33

Öppnar upp och försvårar omgången. Delicious struken

putte64 2015-09-23 11:57

Tyvärr förstörde det hela omgången.
Reden kör lika bra i dag som han gjorde som lärling hos Melander.
Han har inte utvecklats ett skit.
Han kunde lätt ha torskat med en 2 falldig världsrekordhållare !

Citat:

Ursprungligen postat av draken (Inlägg 457678)

draken 2015-09-23 12:06

Kan vara så. Tror själv mer på att utdelningen kommer bli ett snäpp högre men det får man aldrig veta.

Dodo 2015-09-23 12:20

Citat:

Ursprungligen postat av draken (Inlägg 457678)

Loppet borde stå mellan Eketorpets Tess och Youana nu. Vad kan Björn hitta på med Donna Di Quattro ?

Stekis0757 2015-09-23 12:33

Skall bli intressant och se om dom ändrar utrustning nu på Youana, var tal om skor och vanlig vagn tidigare. Kändes som uppgivet med Delicious med i loppet, kanske blir andra tankar nu! Annars tror jag Eketorpets Tess vinner ifrån spets, brukar kriga riktigt bra därifrån.

lokatten 2015-09-23 13:21

...

spikpaddy 2015-09-23 21:33

Jag hoppas att Untersteiners gör något liknande som under sprintermästaren där deras hästar hade nästan identiska utgångslägen som nu, Johan gasar som en galning i ledningen, men bara att Peter hinner dit med fleetfoot hanover denna gång:)