Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V75 Åby 10 Oktober (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/24935-v75-aby-10-oktober/)

Manprinsen 2015-10-09 23:14

Oskar Svanberg behöver inte skämmas för sig varken som tränare eller kusk. Ligger runt 15% i segrar både som kusk och tränare. Bedriver en liten verksamhet och kör själv runt 120 lopp per år. Skulle påstå att han gör det rätt bra efter förutsättningarna.

KalleKlut 2015-10-09 23:18

För egen del väljer jag mellan att spika Global i guld eller Space Photo i 4e. Lite grann pest eller kolera men jag tror att Bergharn vinner ett av dom. Bestämt sen länge att spika Ludde (går emot mig själv) i sista. Tycker det står sos skrivet där.

Stekel 2015-10-09 23:41

Citat:

Ursprungligen postat av Stankarn (Inlägg 460202)
Robert Bergh har en segerprocent på Norrlandsbanorna som närmar sig 30%. Beror det på att han är överjävlig att träna häst? Eller överjävlig som kusk? Nä, det beror på att alla kuskar norr om Solvalla - med något undantag - lägger sig redan innan mörken. Trots tusentals lopp innanför västen. De gav upp redan i omklädningsrummet....

Nej det beror på att han är bra på att träna för det första, och därigenom får bra hästar i träning och kan köra hårt med dem som han vill. Det står alltid andra hästägare på kö om någon tycker att de inte får bestämma tillräckligt.

För det andra beror det på att han kör offensivt. Även om man har bästa hästen vinner man inte mycket lopp om man kör till slut från kön varje gång, det säger sig självt.

För det tredje för att de är en liten klick bra tränare/kuskar där som ger varandra loppen om den andra har en favorit (och Bergh blir ofta favorit för att han har bästa hästen). De övriga som är mindre ger sig eftersom de gärna inte riskerar sin enda starthäst.

Men först kommer tveklöst att han är bra tränare vilket snöbollar till att han får många bra djur i träning som han kan köra sådär offensivt med. Och det är grunden för alla framgångsrika kuskars storhet. De kan skita i stallorder, hästägare och allt vad det heter och köra för att vinna i loppet (ofta inte alltid såklart). Och kan ändå räkna med att fortsätta få styrningar bakom bra hästar eftersom de är så bra att köra, för att de har respekt med sig i loppen, och för att de gör just allt som krävs för att vinna loppen (om det nu inte är preparé).

Därför kan en liten tränare eller en kusk som inte är så etablerad köra lika bra som en av de bästa (generellt, i enstaka lopp med rätt förutsättningar kan de ha närapå lika bra chans). De har inte möjligheten att ta vad som i stunden är rätt beslut på samma korta tid som en kusk som inte har någon viktig intressent att stå till svars för efteråt. Och det där med respekten i lopp då som kommer sig av kontakterna och de goda resultaten.

Citat:

Ursprungligen postat av Muhammed (Inlägg 460207)
Det är så skönt med nya människor! BackFire är som du säger snabb ut men Robbans häst Amazon AM är jätte snabb ut och sedan släpper Robban till Youana ! Vad händer sedan??? Någon?

Öh, typ inget alls? Och det är därför Youana är storfavorit...

Emeffeff 2015-10-09 23:48

Citat:

Ursprungligen postat av Muhammed (Inlägg 460207)
Det är så skönt med nya människor! BackFire är som du säger snabb ut men Robbans häst Amazon AM är jätte snabb ut och sedan släpper Robban till Youana ! Vad händer sedan??? Någon?

Hur snabb ut tror du Amazon Am är egentligen? Den har spetsat en av de fem senaste med framspår, den gången mot skithästar, och blivit enkelt utsvarad av Neona Princess två gånger om.

Emeffeff 2015-10-10 00:00

Citat:

Ursprungligen postat av Stekel (Inlägg 460210)
Öh, typ inget alls? Och det är därför Youana är storfavorit...

Jag var helt säker på att Untersteiner ville se Neona Princess i ledningen i det här loppet, varför jag blev mycket förvånad när han valde Eketorpets Tess. Men tydligen väljer han Tess då den misslyckades senast, har för mig att han har gjort så tidigare också. Neona Princess är bäst i ledningen och stänkrädd så att köra framåt kändes som ett säkert kort på förhand, men nu när Ingves kör är jag osäker.

doob 2015-10-10 00:14

Jätteroligt att Oskar S är här men håll er till ämnet tack! Trodde jag satt vid kontrollbordet på Barsebäck och turbinerna sprungit läck av allt rött på skärmen! Har någon någonsin fått så många Sharps? Om folk var lika flitiga i Service Plays. Rövslickeri delux!

Kom igen nu och surra V75!!! Ordning i klassen!

Inget personligt O.S men någon jävla måtta får det vara! ;)

rrylander 2015-10-10 00:39

Jumble ÅS skrällde ju just i detta loppet förra året. Antagligen kommer ju Youana få bestämma i spets och rinna undan, men till noll% på den hästen och en riktig stabil kusk så åker den med tidigt på min lapp.

doob 2015-10-10 00:39

Citat:

Ursprungligen postat av doob (Inlägg 460217)
Jätteroligt att Oskar S är här men håll er till ämnet tack! Trodde jag satt vid kontrollbordet på Barsebäck och turbinerna sprungit läck av allt rött på skärmen! Har någon någonsin fått så många Sharps? Om folk var lika flitiga i Service Plays. Rövslickeri delux!

Kom igen nu och surra V75!!! Ordning i klassen!

Inget personligt O.S men någon jävla måtta får det vara! ;)

1.000 Sharps!!?? Varulv!!? Var det såååå bra? :ohmy:

doob 2015-10-10 00:41

Citat:

Ursprungligen postat av rrylander (Inlägg 460221)
Jumble ÅS skrällde ju just i detta loppet förra året. Antagligen kommer ju Youana få bestämma i spets och rinna undan, men till noll% på den hästen och en riktig stabil kusk så åker den med tidigt på min lapp.

Youana bfro igen! Har varit KANON på den balansen tidigare! Vinkas till spets och vem fan ska speeda under 08 sista 500 för att slå Youana?

Ursäkta mig men bara en idiot garderar! :KO:

doob 2015-10-10 00:50

Lirar såhär imorgon:

1) 1 5 7
2) 1 2 5 8
3) 1 2 3 4 5 8 9 10
4) 1 Man Winner
5) 3 Youana
6) 1 2 3 4 5 6
7) 1 2 3 4 5

1.440 loppor!

STORA draget är Man Winner som tar spets och kan välja slut eller open stretch! VANSINNIGT bortglömd! Youana behöver jag inte ens motivera! SOLKLAR BANK!!!

tomtom2 2015-10-10 01:30

Citat:

Ursprungligen postat av Muhammed (Inlägg 460198)
Du jag på nästa samma våglängd! Man Winner kommer få OS det är bara så! Space Photo hamnar på vingel dock!

Varför Space Photo skulle hamna på vingel från ett perfekt femtespår har jag svårt att se, är förmodligen en av de två bästa hästarna i fältet och körs av en av de bättre kuskarna dessutom. Tror det är en spik, bara att hamra in =)