Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V86 Solvalla/Åby (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/25217-v86-solvalla-aby/)

AndyMart 2015-11-18 08:03

Citat:

Ursprungligen postat av Groknak (Inlägg 466135)
Har för mig att Nurmos har egen definition på jänkarvagn. Finns en vagn som Jorma kör i, sen en riktig vagn som Erik & Björn kör i ;)

Ja, när Jorma kör brukar det bli customs jänkarvagn, vilket inte är en riktig. Men ibland kör även Jorma i vanlig.

Kyodai 2015-11-18 09:05

Citat:

Ursprungligen postat av AndyMart (Inlägg 465995)
Ja, han har ju inte visat på nån stabilitet de sista starterna, men dessa har trots allt varit mot världseliten. Nu går han ju ner enormt i klass, ska man jämföra med något så går han väl från att spela CL-fotboll i Malmö med MFF till Friends (:lol:) Arena och en match med AIK. Då förstår man ju att han borde dominera.

Rena dumheter. AIK vart ju trea i senaste Allsvenskan med MFF hela sju
poäng efter. Gnaget vann ju dessutom senaste mötet 4/10 med 2-1

Så med bästa vilja kan man väl säga att det inte verkar vara någon större
klasskillnad på lagen. Ingetdera har kapacitet att hävda sig utomlands.
Räknas till 'blåbärslagen' i högre sammanhang... :innocent:

Om_sommaren 2015-11-18 10:20

Citat:

Ursprungligen postat av AndyMart (Inlägg 466128)
Jänkarvagn imorgon enligt Nurmos twitter.

Kan tyckas lite märkligt o ändra utrustning på den när den för en gångs skull höll sig lugn förra starten vad jag förstått. Känslan är att den kan dra iväg rejält från start ikväll o då blir det tufft att stå hem.

Kyodai 2015-11-18 10:36

Noterade att bet365 anser salina vara klar i första - att döma av 1.70 + att i stort sett
alla andra ges tvåsiffrigt odds. kan vara så - lär ju komma snabbt iväg från springen oxå.

dirteeh 2015-11-18 11:20

Vet inte varför men första loppet känns jävligt lurigt. Lovely buv verkar vara i fin form. Rydens Jecana kan rensa bra.

thefatgoose 2015-11-18 11:34

Spik Radysin America efter strykningen av bethel, tankar om det?

robfri 2015-11-18 12:20

Citat:

Ursprungligen postat av thefatgoose (Inlägg 466146)
Spik Radysin America efter strykningen av bethel, tankar om det?

Allt hänger ju på hur klappträt Nordström gör med Denim. Kan han för en gångs skull tänka till lite & inse att Denim inte står full distans bränner inte Alvena Take It detta lopp från spets.

dirteeh 2015-11-18 12:22

Någon som har nåt tips inför sjätte loppet? är lite sugen på Spicy A igen

Shooter 2015-11-18 12:23

Nu har de strukit In Vain Sund och Knifetown Winner också. Kan komma fler. Salina D.K. verkar som en given spik. Sedan får jag se om jag håller kvar vid Timbal. Det bör vara en fin chans och i alla fall nedstruken ett hack.

Emeffeff 2015-11-18 12:48

Citat:

Ursprungligen postat av Kyodai (Inlägg 466137)
Rena dumheter. AIK vart ju trea i senaste Allsvenskan med MFF hela sju
poäng efter. Gnaget vann ju dessutom senaste mötet 4/10 med 2-1

Så med bästa vilja kan man väl säga att det inte verkar vara någon större
klasskillnad på lagen. Ingetdera har kapacitet att hävda sig utomlands.
Räknas till 'blåbärslagen' i högre sammanhang... :innocent:

Ingen klasskillnad!? AIK har vunnit Allsvenskan tre gånger sen andra världskriget... :lol::lol::lol:

...

Någon som har hört något från Kolgjinis angående Darling Boko? Har letat lite men inte hittat nåt. Ska bli riktigt intressant att se den hästen i ny regi. Får kanske tufft att vinna direkt men Ludde brukar ju ha vältränat när han startar.

Emeffeff 2015-11-18 12:57

Citat:

Ursprungligen postat av Shooter (Inlägg 466152)
Nu har de strukit In Vain Sund och Knifetown Winner också. Kan komma fler. Salina D.K. verkar som en given spik. Sedan får jag se om jag håller kvar vid Timbal. Det bör vara en fin chans och i alla fall nedstruken ett hack.

Tycker man ska tänka på att Timbal gör sin sjuttonde start det här året, ett par fler än de flesta konkurrenter. Säkert bästa hästen, men kan bli tufft med dödens hela vägen. Jag varnar för Trading som verkar på väg uppåt till skillnad mot de flesta konkurrenterna här.

Shooter 2015-11-18 13:33

Nu rök Picasso Sama också.

Speedyearl 2015-11-18 13:43

Citat:

Ursprungligen postat av Shooter (Inlägg 466159)
Nu rök Picasso Sama också.

Nu är 2 utav mina tidiga spikar strukna...i en omgång där jag tycker det är svårt att hitta spikar!:lol:

Shooter 2015-11-18 13:45

Citat:

Ursprungligen postat av Speedyearl (Inlägg 466161)
Nu är 2 utav mina tidiga spikar strukna...i en omgång där jag tycker det är svårt att hitta spikar!:lol:

Jag tyckte att det var lite favoritbetonat på förhand, men strykningarna av dessa öppnar kanske upp loppen lite.

Affe57 2015-11-18 14:10

Timbal körs av Ulf Eriksson. Kan det ha betydelse?