Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   v64 ROMME (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/25284-v64-romme/)

Stekel 2015-11-27 21:21

Citat:

Ursprungligen postat av Filmtokig (Inlägg 467713)
Hur många öl har du druckit? :holms::lol:

0 innan jag lämnade in det där. Var du sugen på att skriva det där tidigare men kände att du inte vågade utan var tvungen att vänta på resultatet? :holms:

Stankarn 2015-11-27 21:23

Citat:

Ursprungligen postat av Stekel (Inlägg 467701)
Förresten, ett fenomen här som jag tycker man kan ta fasta på som spelare om man inte redan gör det. När andrahandare börjar krypa ner mot samma odds eller mindre än favoriten är det bara att spika, riktigt bra värde där. Jag brukar analysera alla lopp och göra både ram och utgångar efter det, men första loppet lämnar jag lite mer öppet för detta och bantar ner där till förmån för streck i andra lopp om det blir så. Eller bara bantar ner om jag tror det är täckt i övrigt.

Bra iakttagelse.

Och om en häst som är streckad under 20% kryper ner under 5 ggr pengarna är det ännu bättre. Bara att spika och gardera resten.

Filmtokig 2015-11-27 21:24

Citat:

Ursprungligen postat av Stekel (Inlägg 467716)
0 innan jag lämnade in det där. Var du sugen på att skriva det där tidigare men kände att du inte vågade utan var tvungen att vänta på resultatet? :holms:

Nja, är inte inloggad så ofta, väldigt sällan på denna sida numera. Så nej. Ha en trevlig kväll! Jag var inte bättre själv idag. Men tyckte det var ett korkat spel då det var många chanslösa på bongen.

Stankarn 2015-11-27 21:31

5 FRIDERICUS blir ju riktigt intressant. Klarar voltstart? Har gjort 11-tider över 2100 på Vincennes.

Vad tror ni?

Staro B värst emot?

Stekel 2015-11-27 21:34

Citat:

Ursprungligen postat av Filmtokig (Inlägg 467718)
Nja, är inte inloggad så ofta, väldigt sällan på denna sida numera. Så nej. Ha en trevlig kväll! Jag var inte bättre själv idag. Men tyckte det var ett korkat spel då det var många chanslösa på bongen.

Ok då var det bara en stor tillfällighet att du var inne minuten efter att omgången var klar och kommenterade spydigt då...

Det finns två lopptyper där jag sällan räknar någon som helt chanslös. Den ena är lågklassig monté och den andra är lågklassig sprint. Därav mina helgarderingar i de loppen.

Sen kan jag hålla med om att det är korkat att inte reducera sånt här. Får skylla på att jag är lat och faktiskt inte ser travet som ett jobb utan en hobby så jag letar inte optimering i alla lägen utan kastar in raka system emellanåt också.

Stankarn 2015-11-27 21:35

Citat:

Ursprungligen postat av Stankarn (Inlägg 467725)
5 FRIDERICUS blir ju riktigt intressant. Klarar voltstart? Har gjort 11-tider över 2100 på Vincennes.

Vad tror ni?

Staro B värst emot?

Jag går på "tvärsen".

TVILLING
Inlämnat: 2015-11-27, 21:35
Kalmar Lopp 9
Fredag 2015-11-27
Start: 21:21
Kostnad: 600,00 kr
Vadet gäller startnummer

Hästar
4, 5, 7
Utgångshästar
8 Staro Bobcat

3 x 200,00 kr = 600,00 kr.
Totalt: 600,00 kr.

Stekel 2015-11-27 21:40

Håller med stänkarn, konstigt spelat lopp. 40 tillägg står ju tokbra inne, det är ju gratis att komma ikapp och inga trafikproblem i ett sånt här lopp. Båda starka spurtare också vill jag minnas.

Stankarn 2015-11-27 21:48

Citat:

Ursprungligen postat av Stekel (Inlägg 467729)
Håller med stänkarn, konstigt spelat lopp. 40 tillägg står ju tokbra inne, det är ju gratis att komma ikapp och inga trafikproblem i ett sånt här lopp. Båda starka spurtare också vill jag minnas.

Nä.....dumstrut på. Som jag ser på det så är det mindre och mindre skillnad mellan start och tillägg i den här typen av lopp. Gamla regler gäller inte längre. Det är bara att erkänna. Byt strategi. Sätt starthästen som utgång.

Särskilt om det är Zacke, TP eller motsvarande kuskar som sitter på tillägg. Svanstedt är snart ett decennium bort....

Stekel 2015-11-27 21:52

Citat:

Ursprungligen postat av Stankarn (Inlägg 467730)
Nä.....dumstrut på. Som jag ser på det så är det mindre och mindre skillnad mellan start och tillägg i den här typen av lopp. Gamla regler gäller inte längre. Det är bara att erkänna. Byt strategi. Sätt starthästen som utgång.

Ja beroende på hur det blir kört såklart. Om man tror på lustempo som här så går det ju inte att plocka längder. Men att mellanvolten är dålig att vikta på håller jag fast vid.

Timotimo 2015-11-28 06:38

Citat:

Ursprungligen postat av Filmtokig (Inlägg 467718)

HMMM finns inga chanslösa !!