Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V86 Jägersro/Solvalla 16/12 *JACKPOT* (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/25417-v86-jaegersro-solvalla-16-12-jackpot/)

kallekula 2015-12-16 17:07

Citat:

Ursprungligen postat av jocklon (Inlägg 470293)
Så länge inte Racing Mange är favorit är det bara att tacka och ta emot. Spår 8 är ju inte alls lika farligt nu när det endast är 8 hästar med i loppet. Har ju vart superfin i sina senaste starter och det är verkligen rätt utvecklingskurva på Mange! Senast var han ju riktigt snuskigt nära att plocka ner Gareth Boko från dödens i svenska uppfödningslöpning. Hade han kunnat köra på hästen som han ville på upploppet hade det inte varit ngt snack om att han vunnit årets största 2 årings-lopp från dödens. Och han är inte ens favorit nu.
Man tackar!

hur ska han kunna vinna så mycket som han springer och bryter, 4,7 klart bättre

AndyMart 2015-12-16 17:09

Citat:

Ursprungligen postat av Stekel (Inlägg 470287)
Ser ut som en ruskigt svar omgang, men det är ju trots allt ganska fa hästar i manga lopp. Bort med nagra chanslösa, 2-3 favoriter och minst tva under 10% sa sitter den idag tror jag. Men jag saknar riktigt bra idéer i nuläget, kanske star över trots jackpott. Romeus ser spontant ut att vara en väldigt spelvärd spik, det är väl det som sticker ut tycker jag.

Lite av mina idéer, kanske vill du ta del av dessa om du inte hittar något.

Rina Chen Hai - Bra med framspår, favoriten är alldeles för mycket spelad, van riktigt tufft motstånd, gått bra på Jägersro och i övriga Sverige tidigare, lopp i kroppen. Spelvärd!

McSpirit - Riktigt bra tvååring, inte behövt tömma sig någonting och har en riktigt härlig utvecklingskurva som pekar spikrakt uppåt, mycket bra intryck i dels lopp men också provlopp på Jägersro 26/11 då han plockar ner Grandic som är mycket mer rutinerad hur enkelt som helst till slut. Andra ytter, rygg på Deimos Racing, och förbi de till slut? Idé!

Lavendel Girl - Kolla hur förbättrad hon var senast! Johnny och hans egna bike igen och sitter bra på det direkt. Favoriten vann i ett riktigt skräpgäng senast och vinner inte om de inte låter henne komma till spets och ligga där i lågt tempo. Förhoppningsvis svarar Peter med Staro Inlines, då tror jag Johnny kan svepa förbi de till slut. Idé!

Vivo Per Lei - Ruggigt vass på Jägers, inte helt otänkbart att Johnny hittar spets (riktig toppchans i så fall) då han är snabb ut från volten. Står bra inne i loppet och där är ingen konkurrent som riktigt imponerat. Ja, Shogun DK men där är det ju spår 5 och Pilenberg själv som kör.

a_alexander 2015-12-16 17:10

Citat:

Ursprungligen postat av Helge (Inlägg 470307)
Äh, spika emot omgångens största - Bryssel, så har du kanonvärde på Romeus.

:cheers:

Klart , men finns andra lopp med stor skrällpotential vilket gör att spika Bryssel till 20% inte är aktuellt då jag tror Bryssel är bästa hästen, bara läget emot. Dock högst oklart hur snabb Bryssel är från start så det kanske var bästa tänkbara läge när loppet är över, för ingen slår Bryssel om den får fritt eller ledningen. Tror jag iallafall. Då är Ultimate Wine tillexempel en sämre favorit enligt mig, då jag tror ludde får för sig att sitta i ledningen.

Helge 2015-12-16 17:16

Citat:

Ursprungligen postat av a_alexander (Inlägg 470310)
Klart , men finns andra lopp med stor skrällpotential vilket gör att spika Bryssel till 20% inte är aktuellt då jag tror Bryssel är bästa hästen, bara läget emot. Dock högst oklart hur snabb Bryssel är från start så det kanske var bästa tänkbara läge när loppet är över, för ingen slår Bryssel om den får fritt eller ledningen. Tror jag iallafall. Då är Ultimate Wine tillexempel en sämre favorit enligt mig, då jag tror ludde får för sig att sitta i ledningen.

Jag tycker Romeus är bästa hästen och resten fixar Örjan. Alltid kul att välta den största och anledning till spel överhuvudtaget idag. Finns ingen streckad favorit just nu jag skulle spika, dock dåligt påläst, gluttade i listan för någon dag sedan.

a_alexander 2015-12-16 17:27

Citat:

Ursprungligen postat av Helge (Inlägg 470311)
Jag tycker Romeus är bästa hästen och resten fixar Örjan. Alltid kul att välta den största och anledning till spel överhuvudtaget idag. Finns ingen streckad favorit just nu jag skulle spika, dock dåligt påläst, gluttade i listan för någon dag sedan.

Då är det ju värt att spika om du tycker så, men värderar Secret lane och Bryssel som bättre förslag.

AndyMart 2015-12-16 17:32

Kan inte hålla med om att Romeus är så enormt intressant. Den har agerat segt och varit ok men inte mer under hela tiden. Anar ingen formförbättring, näst sist kunde han knappt ta sig förbi en dödenstravande (och kraftigt försämrad sen han kom till Walmann) RG's Thunderbolt. Senast hoppade allt och han slog av Shafina Hanover. Det är inget som imponerar på mig.

Letar man motbud mot Bryssel är Twister Bi mycket roligare enligt mig.

doob 2015-12-16 17:46

Citat:

Ursprungligen postat av Shooter (Inlägg 470301)
För närvarande lutar det åt att jag spikar Racing Mange som jag tror är den som har kommit längst i det här gänget, och Secret Lane som ska ha bra chans om spets, vilket jag hoppas hon tar.

Ettan spetsar och jag hoppas dom svarar! Fint värde på den och om den blir manglad så vinner Untersteiner! Lås på dom två!

Helge 2015-12-16 17:47

Citat:

Ursprungligen postat av AndyMart (Inlägg 470313)
Kan inte hålla med om att Romeus är så enormt intressant. Den har agerat segt och varit ok men inte mer under hela tiden. Anar ingen formförbättring, näst sist kunde han knappt ta sig förbi en dödenstravande (och kraftigt försämrad sen han kom till Walmann) RG's Thunderbolt. Senast hoppade allt och han slog av Shafina Hanover. Det är inget som imponerar på mig.

Letar man motbud mot Bryssel är Twister Bi mycket roligare enligt mig.

Twister är kul.

Angående Romeus så small hjulet 25/10 och slangen lindade in sig i hjulet, senast tappade han en sko. Näst senast mäktade han inte med kanonen Timbal och behövde säkert loppet i kroppen då. Men visst, han kan fela och va sjuk ;)

AndyMart 2015-12-16 17:52

Citat:

Ursprungligen postat av Helge (Inlägg 470316)
Twister är kul.

Angående Romeus så small hjulet 25/10 och slangen lindade in sig i hjulet, senast tappade han en sko. Näst senast mäktade han inte med kanonen Timbal och behövde säkert loppet i kroppen då. Men visst, han kan fela och va sjuk ;)

Mitt utgångstips är att han torskar. Sen om det är punktering eller att Örjans handskar ramlat av som vållar förlusten vet jag inte.

Helge 2015-12-16 17:56

Citat:

Ursprungligen postat av AndyMart (Inlägg 470318)
Mitt utgångstips är att han torskar. Sen om det är punktering eller att Örjans handskar ramlat av som vållar förlusten vet jag inte.

hahaha

Kul, ok Twister vs Romeus då.

Hoppas jag är vaken när loppet går.

Emeffeff 2015-12-16 17:58

Kommer ihåg att Björn sa inför senaste starten på Örebro att Bryssel är mycket vassare utan skor. Kan vara värt att tänka på.

leffa 2015-12-16 18:12

Är Augustus F en bra spik?

Shooter 2015-12-16 18:12

Citat:

Ursprungligen postat av doob (Inlägg 470315)
Ettan spetsar och jag hoppas dom svarar! Fint värde på den och om den blir manglad så vinner Untersteiner! Lås på dom två!

Jag tror nog att Lindblad gärna vill ha rygg på Secret Lane, men vi får se.

Stekel 2015-12-16 19:10

Är det bara jag som inte kan sluta tänka på Rataxes när jag ser Hans-Owe Sundberg?? Ledsen för väldigt off topic men det är en ärlig fråga, ska rädda upp det med någon liten analys sen...

Rataxes när han är snäll alltså såklart!

http://statici.behindthevoiceactors....char_59264.jpg

Emeffeff 2015-12-16 19:15

Nån som sett bilprovstart idag med McSpirit på Jägersro? AndyMart kanske?