![]() |
V86 Jägersro/Solvalla 16/12 *JACKPOT*
Ser som alltid favoritbetonat ut, men jag tror på god utdelning.
Bryssel lirad till drygt 70%, måste försöka vältas! |
5 Shogun D.K. vinner felfri V86 7. Lycka till!
|
Citat:
Får Pilenberg upp igen och spår 5 i volten. Väldiga minus! |
BRYSSEL med skor är det en bra spik ??
Själv spikar jag LUCKYCHARM HANOVER nu med Örjan grymt PLUS |
Citat:
|
Citat:
|
Ser ut som en ruskigt svar omgang, men det är ju trots allt ganska fa hästar i manga lopp. Bort med nagra chanslösa, 2-3 favoriter och minst tva under 10% sa sitter den idag tror jag. Men jag saknar riktigt bra idéer i nuläget, kanske star över trots jackpott. Romeus ser spontant ut att vara en väldigt spelvärd spik, det är väl det som sticker ut tycker jag.
|
Så länge inte Racing Mange är favorit är det bara att tacka och ta emot. Spår 8 är ju inte alls lika farligt nu när det endast är 8 hästar med i loppet. Har ju vart superfin i sina senaste starter och det är verkligen rätt utvecklingskurva på Mange! Senast var han ju riktigt snuskigt nära att plocka ner Gareth Boko från dödens i svenska uppfödningslöpning. Hade han kunnat köra på hästen som han ville på upploppet hade det inte varit ngt snack om att han vunnit årets största 2 årings-lopp från dödens. Och han är inte ens favorit nu.
Man tackar! |
Citat:
Vivo Per Lei är min förstahäst i loppet el kanske man ska säga första ekipage eftersom Takter kör och han vantrivs ju inte på Jägers.... |
Vad tror ni om lopp v86-1? Låter på Lars I Nilsson att han tror att Alchemilla Rich spetsar från spår 7 och då har chans på slutsegern? Ludde sitter ju upp och brukar ju inte direkt släppa ledningen, men inte heller köra allt för rätt alla gånger. Kan det vara så att han leder runt om idag? Väljer mellan att ha den eller PUs som utgångshäst, men beror ju mycket på lopp scenariot, vem som spetsar och kör där...
Förövrigt bör väl luddes ha stor chans över 1640m i tvååringsloppet? , tänkte ändå dubbla med mange |
För egen del brukar jag börja med att försöka identifiear lopp där jag tror det kan skrälla. Blir avdelning 1,5 och 7 som jag kommer gardera hårt idag. Spikar Augustus F i sista, tror på spets (Johan släpper med Dixie) och då duger den bra mot dessa. Sen blir det viktning mot Redens Luckycharm Hanover och Romeus på något sätt.
|
För närvarande lutar det åt att jag spikar Racing Mange som jag tror är den som har kommit längst i det här gänget, och Secret Lane som ska ha bra chans om spets, vilket jag hoppas hon tar.
|
Låter klokt, lutar åt spik på Bryssel och Secret lane för min del, men har varit inne på att dubble med romeus, känns som värdet på den hästen är riktigt bra då bryssel är lite väl stor favorit..
|
Ser ut som att värdet på Romeus sjunker och sjunkar...
|
Citat:
:cheers: |