Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   Lunch V4-Umeåker (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/25426-lunch-v4-umeaker/)

rrylander 2015-12-16 23:22

Lunch V4-Umeåker

Finbesök på Umeåker då Kihlström är uppe för att bland annat köra Corky. Vem hade trott att Corky skulle gå ut i ett sånt här lopp efter fyraåringseliten under Elitloppshelgen förra året.

AndyMart 2015-12-17 09:37

Skulle gått till avel istället för att bli kastrerad.

elwiz 2015-12-17 09:49

Citat:

Ursprungligen postat av AndyMart (Inlägg 470471)

Ja.... det är väldigt märkligt.

Altoc 2015-12-17 10:00

Citat:

Ursprungligen postat av AndyMart (Inlägg 470471)

Han mådde väl inte bra som hingst om jag minns rätt. Haft kvar de problemen även om han gått till avel.

Helge 2015-12-17 10:08

Citat:

Ursprungligen postat av Altoc (Inlägg 470473)
Han mådde väl inte bra som hingst om jag minns rätt. Haft kvar de problemen även om han gått till avel.

Precis, hade problem med sina testiklar. Finns väl inget dumhuvud som kastrerat annars en kuse som denna. Mycket genikommentarer man får läsa här....

elwiz 2015-12-17 11:36

Tur att oraklet är här och sprider fakta.....

olle 2015-12-17 12:08

Corky ska väl på gamla meriter leka med ett sådant här mediokert snabbloppsgäng med föredettingar, men samtidigt är väl spelvärdet minst sagt tveksamt (65 procent på V4).

- Ser ut att vara usel bana. Corky har väl aldrig sett snö och aldrig gått med brodd. Är en barfotahäst.
- Voltstart ???????
- En häst som inte startat eller fungerat på länge

Jag ska inte spela men om jag gjort det hade jag nog chansat på att alla frågetecken fäller den och chansat bort den då spelvärdet är totalt uselt.

capone 2015-12-17 12:13

Draget Lome Prins

AndyMart 2015-12-17 12:35

Citat:

Ursprungligen postat av Helge (Inlägg 470474)
Precis, hade problem med sina testiklar. Finns väl inget dumhuvud som kastrerat annars en kuse som denna. Mycket genikommentarer man får läsa här....

Nej. De MISSTÄNKTE att han hade problem med sin testiklar eller hade ont i de med tanke på att han tävlade dåligt. Uppenbarligen var det inte där problemet låg eftersom han inte tävlat bättre sedan kastrationen.

olle 2015-12-17 12:54

Corky fungerade i alla fall. Varvade på 1,17 så loppet i sig sa annars inte mycket mer.

Stekel 2015-12-17 13:07

Tyckte väl det var enormt märkligt att Ohlsson inte var favorit i det där loppet. 1600 volt ensam pa start och favoriten dragit spar 8 tillägg...

Far hoppas capone har rätt med sitt drag i sista sa det blir nagon utdelning, den var även min tanke och dubbling.

För övrigt är 1600 volt ofta väldigt underhallande lopp, hoppas de börjar köra fler framöver!

Helge 2015-12-17 13:53

Citat:

Ursprungligen postat av AndyMart (Inlägg 470480)
Nej. De MISSTÄNKTE att han hade problem med sin testiklar eller hade ont i de med tanke på att han tävlade dåligt. Uppenbarligen var det inte där problemet låg eftersom han inte tävlat bättre sedan kastrationen.

Javisst, Stig H och ägarna chansade säkert, måste varit så, hästen var ju enormt billig i inköp.

Helge 2015-12-17 14:18

Citat:

Ursprungligen postat av AndyMart (Inlägg 470480)

http://piclair.com/data/axoqa.jpg

AndyMart 2015-12-17 15:23

Ja, jag vidhåller att jag tagit hästen till avel om jag fick välja på det eller kastration och fortsatt tävling.

Corky borde ha lagt ner tävlandet och fokuserat på avelsarbete istället.

Helge 2015-12-17 15:47

Citat:

Ursprungligen postat av AndyMart (Inlägg 470496)
Ja, jag vidhåller att jag tagit hästen till avel om jag fick välja på det eller kastration och fortsatt tävling.

Corky borde ha lagt ner tävlandet och fokuserat på avelsarbete istället.

Hästen hade ont, det var inget val mellan tävla eller avel.