Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   v64 Färjestad jackpot (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/25452-v64-faerjestad-jackpot/)

Travlirarn 2015-12-21 17:14

Citat:

Ursprungligen postat av Helge (Inlägg 470947)
Asså det är ju Lasken som är gynnad av strykningen och voltar själv, kan spetsa och släppa till den av de två betrodda som kommer först.

Jo, kan va fleris läge men det är inte så lätt att sätta en fleris ;)

Roligare försöka sikta på lite utdelning och jobba bort Björn, även om det aldrig är lätt. Jag kommer bara betala för två Goophästar, de i inledningen och inte spika, resten tar jag bort. Vinner han så ok, inte kaffepengarna jag är ute efter iaf.

:cheers:

Jo visst är det så. Men Björn kommer ju utnyttja faktumet att 3an är struken, så en liten fördel är det allt.. Asterix Hornline vid första tanken är inte "snabb" ut.. Å andra sidan ensam på spring.. Den som får ledningen vinner, är jag övertygad om.. Spikar Björn, första tanken bäst.

dado 2015-12-21 17:17

Citat:

Ursprungligen postat av Helge (Inlägg 470947)
Asså det är ju Lasken som är gynnad av strykningen och voltar själv, kan spetsa och släppa till den av de två betrodda som kommer först.

Jo, kan va fleris läge men det är inte så lätt att sätta en fleris ;)

Roligare försöka sikta på lite utdelning och jobba bort Björn, även om det aldrig är lätt. Jag kommer bara betala för två Goophästar, de i inledningen och inte spika, resten tar jag bort. Vinner han så ok, inte kaffepengarna jag är ute efter iaf.

vilka spikar du Helge?

Helge 2015-12-21 17:19

Citat:

Ursprungligen postat av Travlirarn (Inlägg 470949)
Jo visst är det så. Men Björn kommer ju utnyttja faktumet att 3an är struken, så en liten fördel är det allt.. Asterix Hornline vid första tanken är inte "snabb" ut.. Å andra sidan ensam på spring.. Den som får ledningen vinner, är jag övertygad om.. Spikar Björn, första tanken bäst.

Läste på Spelvärde att Pepe aldrig frontat på åtta starter med framspår i voltstart. Oavsett så är hästen äckligt bra och ingen dum spik. Jag får hoppas den hoppar eller nåt men ok om den vinner med 10 längder med.

Nu ett bad och en kall.

Helge 2015-12-21 17:23

Citat:

Ursprungligen postat av dado (Inlägg 470950)
vilka spikar du Helge?

En spik, Gaia i sista trots skor. Spets och slut hoppas jag. Schas med Tintin.

valla94 2015-12-21 17:28

Citat:

Ursprungligen postat av Travlirarn (Inlägg 470949)

4an får ju spår 3 så det är ingen skillnad för varken 1an eller 2an. Däremot är det kraftig fördel för 6an eftersom ingen har spår 5 nu. Då slipper den ta ut och kan kasta ner i banan efter start mycket lättare ;-)

Shooter 2015-12-21 17:38

Jag kör en liten idag med spikar på Judge Boy, Carame och Tintin.

Manprinsen 2015-12-21 17:50

Kuskmotståndet är ju minst sagt svagt för Björn idag. Två voltstartslopp inleder dessutom. Känns som han kommer volta bort dom med 50 meter direkt i starten.

valla94 2015-12-21 17:55

Känns som det finns 2 starka spikar idag på förhand. Avd-1: 2 Pepe med Goop i första har jag svårt se förlora från vilken position som helst. Har vart otroligt bra på slutet. Toppform på den och med Björn torkar den knappast. Fick endast ge sig mot Seedorf O.M.F senast och hur bra var inte den senast. Kan öppna ok från start och missar 6an blir det spets! Mycket stark spik för mig.

Avd-6: 2 Gaia Sund har också toppform för dagen. Sett lysande ut som fastlåst. Gick ok senast. Nu med lopp i kroppen borde formen vara uppåt igen. Toppchans på spets och slut. Ska vara favorit i loppet enligt mig och nu en mycket spelvärd spik! 9 Tintin vill numera ogärna sätta nosen först. Tycker den gav lite väl enkelt senast sista 50 och med den prestationen på nät hinnan. Så är det bara en bra platschans från detta läget. Då det behövs tur som oftast från bakspår på (speedwaybanan) Färjestad för att vinna.

Om_sommaren 2015-12-21 18:12

I min bok är Asterix Hornline en betydligt bättre häst än pepe di jeslo. I spetsstriden håller jag däremot Pepe som favorit, men känns inte aktuell som spik till de %en. Tycker också den har lite framåt tendenser i sig o risk att den pinnar på lite för snabbt om den kommer till spets här. Asterix klar första häst här på kapacitet.

Chiron 2015-12-21 18:20

Men äh. Hann inte lira en liten vinnare på Grasmere och sedan vinner den till 52 odds... :p

Shooter 2015-12-21 18:20

1) De flesta spikar Pepe, men jag har dubblat med Asterix och hoppas på en trevlig början.
2) M.T.Kod Röd liras också hårt på Björn. Lång distans och förhoppningsvis så visar sig min spik Judge Boy starkast.
3) Lärlingar och öppet.
4) Goop favorit igen, men inte lika stor som i tidigare lopp. Känns dock rätt öppet.
5) Carame är det lite frågetecken kring, men jag singlar ändå och tror att hon är bäst i det här gänget.
6) Tintin ska ta hem ett sånt här lopp. Möter inte mycket och Gaia Sund som många spikar tror jag inte står emot över upploppet.

Jockepo 2015-12-21 18:24

Vem är spetsfavorot i avd5?

valla94 2015-12-21 18:29

Citat:

Ursprungligen postat av Om_sommaren (Inlägg 470959)
I min bok är Asterix Hornline en betydligt bättre häst än pepe di jeslo. I spetsstriden håller jag däremot Pepe som favorit, men känns inte aktuell som spik till de %en. Tycker också den har lite framåt tendenser i sig o risk att den pinnar på lite för snabbt om den kommer till spets här. Asterix klar första häst här på kapacitet.

Håller med. Men form slår oftast klass. Nu känns det som Asterix behöver mer lopp i kroppen innan form. Rejält stum i mål senast. Inge bra intryck på mig...

elwiz 2015-12-21 18:31

avd-5 där blir det väl körning mellan 3 och 5, så jag hoppas att Fredrik kan placera 6 Basic lämpligt i andraspår för att sedan tugga ned ledarna. Det va ju inga duvungar den va ute mot senast och gjorde det bra trotts hård öppning, kortare nu och kanske inte är med i startrusningen vilket borde gynna den till slut. Jag spikar till lagom %

Om_sommaren 2015-12-21 18:31

Citat:

Ursprungligen postat av valla94 (Inlägg 470964)
Håller med. Men form slår oftast klass. Nu känns det som Asterix behöver mer lopp i kroppen innan form. Rejält stum i mål senast. Inge bra intryck på mig...

fick gå en rejäl repa i tredje sist o då ska det vara stumma ben till slut särskilt som hästen varit ifrån länge innan. Räkna med att den rejält framsatt i form ikväll.