![]() |
Citat:
Jag vill minnas att den är riktigt snabb ut. Det gäller att först ta sig förbi Robban, men sedan kanske loppet har en annan ledare än du funderat på? Det går att nå maxplacering genom att elda på i spets likväl som att köra spårsnålt. Kul om de vågar sikta högt och kör för det. Heja Arazi Boko! På min kupong får han inte plats. Det blir för dyrt. Att missa ledaren till under 1% kan också visa sig "bli för dyrt". Citat:
|
Citat:
3 Arazi Boko (Christoffer Eriksson) var fin i comebacken, men kom aldrig riktigt in i matchen. Han behöver nog den här genomköraren också. Ett bra utgångsläge och han är väldigt snabb från början. Kommer få vettig position. B.B.S.Sugarlight är en bra rygg här, säger Christoffer. |
Sammanställning av tipsters:
5* 3-3 Next To Non Sib 4* 1-12 Stronghold, 2-6 Sounds Good, 5-12 Angel Rain, 6-10Papagayo E 3* 6-3 Valeur |
Bergh
"1 Global Money (Robert Bergh) var bra på Halmstad i årsdebuten. Fick det lopp som han skulle ha och bör gå framåt nu med det loppet i kroppen. Perfekt utgångsläge och kan öppna rätt så bra. Kan välja mellan att köra i ledningen eller att få rygg på någon bra. Med tanke på utgångsläget ska han vara med i segerstriden, säger Preben Sövik."
Är inte denna typisk Bergh att man tror att han ska gå rygg och så leder han runt om? Spets slut - hämta ut. Dock tror jag mycket på Picasso Sama och tror inte Bergh vinner två sista på v7 idag vilket gör mitt val lite svårare. Tycker scampi var heroisk senast och Stig H låter lite väl optimistisk med att han kan vara med där framme, Stig är lika försynt i sina intervjuer som vanligt |
Citat:
|
Ntns
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Final oak vill ha rygg.bara för ntns att fräsa på och ta över när Peter ger sig.
|
Hoppas att detta kan vara till ngn nytta.
Lopp 1. 4 Barfota fram. 10 Obesegr på Ax. Eft 2 start. 5/6 med Stefan 8 Utan bakskor. Lopp 2. 6 5/8 i spets. Nu bike 7 Norskt huvudlag 13 Bro Lopp 3. 5 Helstängt 11 5/12 på distansen. 4 Bike Lopp 4. 2 4/5 fr. spets 11 Barf fram, bike 5 Barf/bike 1 Bike 7 Bike 3 Bike Lopp 5. 6 Skor runt om 3 Bro för första gången 7 Bro, bike Lopp 6. 7 Barf bak. 3 Bike 1 Bro. 10 Bro, norskt huvudlag 4 Helstängt Lopp 7. 2 2/3 i spets. Barf fram 10 7/10 på distansen 1 3/4 på dist. |
hej en fråga gärna snabb svar ska man spika bergen i femte eller funderar istället att spika björn nr 10
|
Citat:
|
ok med vem ska man gardera istället tack?
|
Sticker snart iväg på bröllop och efterföljande fest, så jag har inte tid att följa travet live idag, ni får hålla koll åt mig ! ;)
V75 Inlämnat: 2016-04-09, 12:51 Axevalla Lördag 2016-04-09 Start: 16:20 Kostnad: 462,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 2, 5, 6, 10, 11, 12 2: 6 Sounds Good 3: 1, 11 4: 1, 4, 8, 9, 10, 11, 12 5: 1, 2, 10, 12, 13 6: 5, 7 7: 1 Picasso Sama BOOST nr: 717 6x1x2x7x5x2x1 = 840 rader. 840 x 1 x 0,50 kr = 420,00 kr. BOOST: 42,00 kr Totalt: 462,00 kr. Lycka till allihop ! :cheers: |
Citat:
Vid gardering skulle jag nog ta med precis allihopa faktiskt. Alla de där 0 och 1-procentarna stämmer väldigt illa med hur jämnt det är bakom de bästa i sådana här lopp. Alla utom Berghs och Untersteiners (seg ut) är spelvärda i det här loppet som jag ser det. Ska jag lyfta fram några så är det 4,5,7 som har hyggliga spår för att hamna bra till och helt enkelt är bra "ekipage" med form. |
Björn Goop är ett bud. Visserligen också ett sto, men det är
ju alla i loppet! Har vunnit tre av fyra med Goop i sulkyn. |
Citat:
|
3 Sugarboy Petoj är favorit. Är det ens en V75-häst?
Det ska bli ytterst intressant att följa. Duger den inte i toppform och med Björn ifrån bra läge, så händer det aldrig. Det får bli "veckans sågning". Bergshult Leffe, Scampi, 35,4 miljoner... Hur svårt kan det va? Genialt, som Hans G uttrycker det. Hans G på vinnarresa 18/12 på ATGplay.se Kul tv-inslag. :) |
Vilka spikar väljer man idag? I V75-3 tar jag 3 Next To None Sib, som är streckad till 28 % mot favoriten 40 %. Mycket avgörs i starten i detta sprinterlopp. De tre första är startsnabba. 1 är nog inte kapabel att vinna och släpper tidigt för att få en plats. 2 skall försöka leda men brukar vara blek sista biten. Björn laddar med 3 och trycker sig till spets. Han var imponerande utan skor för pappa Goop senast. Jag spikar.
Nästa spik blir 12 Angel Rain i V75-5. Den har utvecklats på Berghs nya gård och gjorde ett fantomjobb under veckan. 1 M.T. Klara leder länge med 2 Going Diablo i rygg. 12 visar vem som är bäst på Axevallas långa upplopp. Andrafavorit trots jätteskrik. Mitt bolagssystem. 1) 4,5,6,9,10,11,12 r2-8 (hoppas på skräll. Skit om favoriten 12 vinner, när man har sju streck. Tycker det låter tveksamt på 2 och lämnar den utanför. 10 radar upp segrar) 2) 6,8,13 r12-10 (svårt lopp med 6 som bästa häst. Den tar dock inte ledningen. Han har slagit både Usain Henna och Michelangelo Ås, som dock galopperade. 8 ser allt bättre ut och blir min skräll. 12 är hårt betrod, men ställer och far i loppen både när den vann på Åby och senast på Momarken. Lämnas därför utanför min kupong. Se upp för välkörande Per med 13) 3) 3 r5-2 4) 1,2,3,4,11,12 r5-7 (här skräller det) 5) 12 r1-2 6) 1,4,5,7,10 r2-3 (streckar alla med chans. Favoriten 4 får inte ledningen till skänks som när han var på väg uppåt förra året) 7) 1,3,5,10,11 r6-12 (1 leder och ska slås därifrån. 3 uppåt med Örjan. 5 är Stig H påfallande optimistisk med. 11 formstark tuffing. 10 bortglömd nu med Takter) Kostar 1575:-. |
Citat:
Var inte rädd för att hon inte har startat på ett halvår. Hästen har byggts upp på Berghs enorma träningsanläggning. I det sista jobbet i veckan lyste hon av klass. Bra spik. |
Citat:
Om Angel Rain har utvecklats så ska det med råge vara veckans mest klara vinnare, tänker jag. Jag har undrat bra länge när den ska starta igen. Nu kommer den ut i annan regi, men med likvärdig tränare trots allt. Att ersätta Peters träning kan knappast vara en enkel sak på en häst som gjort flera toppinsatser. Jag ser fram emot dagens start. Det blir två Berghspikar för min del idag. :) |
Citat:
|
Citat:
|
1
Stronghold vilket skämt som storfavorit? Jag gillar Nosy Face som ser ut som en riktigt fin häst, behövde inte förta sig för att vinna senast på ett överlägset sätt. Merles Simoni högt spelad tredjehandare senast på V75, nu 2%!? Skolöst dessutom! 2 Ännu en favorit från stall Kolgjini, men den här lite mer motiverad. Här ser förutsättningarna nämligen lite lämpligare ut med bra spår bakom bilen. Men han är väl stor och det finns intressanta hästar bakom. 3 Spets och slut för Björn? För jag kan bara inte köpa den klara favoriten trots hyggligt spår. Bara 5 år. Enbart 10 starter. Låg spetschans. Sprint. Finns för många minus för att det ska kunna vara motiverat. Häst/kusk/stall i form är såklart plus, men det räcker inte för mig. En ospelad Blue Martini Ås med ryckta skor är däremot riktigt intressant! En häst som stångats med riktigt bra ston länge nu och får utrustningsplus samtidigt som kuskpluset är stort jämfört med Haugstad. 4 De med bra spår är ganska bra och bör hålla undan. Hans G brukar det häxa för när det drar ihop sig för större uppgifter och jag räknar med att det blir maskin igen. Enge Lincoln intressantast med utrustningsändringarna. Kanske forceras till spets och går undan lätt? 5 Spets och slut för Reijos eller ångvältsseger för Love You-hästen som verkar gå skolöst. Ser säkert ut! Men de är orutinerade och då ska man gärna ha lite hängslen. 6 Lite överraskande att BBS är såpass stor favorit, men trots det säger jag att han är bra. Släppt till spets eller en vass insats från dödens idag borde räcka långt. Senast var det bra spurt, i princip omöjligt att ta de längder som krävs i ett lopp som körs på det viset. Men det finns väl en viss chans för Bergh att hålla upp spets också och det är barfota där. Streckvärd! Jag låser på två! Papagayo har bakspår och blir ju automatiskt lite överskattad efter att ha vunnit VM efter smörresa. Nej. 7 Picasso Sama spets och slut. Bergh tror det är bästa chansen för dagen och jag tror honom faktiskt den här gången! Har tyckt hästen sett lite för seg ut för att klättra i klasserna, men senast gick jag hårt på honom och det visade sig rätt. Trög fortsatt, men tillräckligt bra för att hålla undan trots det. Det blir väl vanliga snabbstarten och ett varv lunk med uppdragen spurt sista halvvarvet. Inte ens favorit och given spik! 2,(4),5,6,8,9,(10),11,12 1,3,6,8,10,12,13 1,2,(3),4,5,(6),8,9,11 2,3,4,5 (1),4,5,7,9,10,(12) 1,4 1 Minst två (utgångar) = 4704 rader |
Citat:
|
Citat:
En häst du tror är klart bäst är alltid en spelvärd spik i mina ögon, så länge den ej är favorit. Knapp favorit under 30% känns helt okej det också, minst sagt. I lägre klass bryr jag mig mindre om startspår, kön eller lång vila. En klasshäst kan jag kosta på mig att spika ändå. Det ska vara bra chans. Mer går inte att begära runt en spik. Det är bra chans på 1:an också. Jag väljer alltid efter häst. Det är mitt sätt att spela. Om ett år kanske jag tycker 1:an är den bästa hästen, men inte idag. Bra hästar spikas innan de blir tunga favoriter. Det är del av min spelstrategi. :) |
Citat:
|
Ang. V4:an
Plötsligt dyker det upp en manlig fransman och visar hur man disponerar ett lopp och sätter in stöten perfekt...2:a segern totalt så hyfsad start i Sverige..(2: Peter Jarven..) Tolka inte detta som "Manschauvinism" Men standarden på Monteryttarna(nästan alla unga "flickor" är usel..) L |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
http://piclair.com/data/oe853.jpg |
Wow..Bra för LD/V4:an men ...2 spikar nu..tunt..
Spoiler:
108 ggr på LD=bra spelpengar iaf.. 4158:- värde=bra ..men önskar verkligen att jag köttat in lite på V4:an nu... L |
Montesporten i Sverige är som om FC Nörd spelade på Friends och tog inträde.
|
Citat:
L |
Håll i Peter!!!!Hela vägen nu..
|
Citat:
jätte bra jobb och initiativ. Skulle du nästa gång hålla isär avdelningar och lopp, skulle jag bli ännu gladare. Lätt annars att infon gäller de 7 första loppen för dagen och inte V75ans 7 avdelningar. Det kan bli begreppsförvirring när du refererar till lopp då det är avdelningar du åsyftar. Läs inte detta som gnäll, utan ett tacksamt påpekande. Jajjan |
Yeeeeeees!!!!! Ld inne V4.an kvar med ännu en spik..spets o slut där med får man hoppas...dagen räddad med + iaf,kul
L |
Det är en intressant 75:a, hästar jag måste ha med
avd 1 a-häst 5 avd 2 DB avs 3 Pebbe avd 4 target a-häst avd 5 Going p' avd 6 GM avd 7 BI Mer Björnebryg på g:drunk: |
Citat:
Jag är tveksam men annars är nakna förhandare alltid mer än full respekt. Mvh Uffe |