![]() |
Citat:
Döma ut en kusk som inte kör Örjan-style varenda gång är fel. Örjan-style är oftast rätt styrt. Det har du förmodligen helt rätt i. Jag är övertygad om att Örjan valt fel upplägg i efterhand emellanåt han också. Det viktiga är att bestämma sig. Att antingen bestämma sig för att "reglera" eller för att gasa på och försöka ramla undan. Örjan har väl 8ggr av 10 bästa hästen när han sitter i dödens? Det underlättar... |
Citat:
Man kan inte vara så naiv som HOS och tro att han blir släppt till spets varvet till mål med lustempo första varvet. Det kan du ju inte ens tro på själv?! Och ska han då köra så får han ju fortsätta i såna fall. När Örjan vet att han har slagit ledaren så kör han knappast för att komma till spets utan kör emot hästarna som ligger bakom...många ggr har han absolut bästa hästen men jag kan inte påminna mig att jag sett han görs tvärtom med en häst som inte uttalat varit bäst heller...men men..skitsamma. |
Skit! Talassio var suverän, men det blev alldeles för hårt.
|
Den sov du bort, Örjan!
Felspikat i en enkel omgång. |
Härligt att Uffe pissade på en fulkörande Örjan.
|
Citat:
|
Grattis Jorma till att ha kört slut hästen så den blev utan pengar. Allt för att sabba för Örjans.
|
Citat:
Det händer väl att det finns hästar även utvändigt om Örjan som i LD-1? |
Citat:
|
Örjan ger ju bort loppet eftersom han vill mysa sig igenom första sväng...men men..spricker gärna i en sån här favoritomgång och sätter den när det är pengar på g i stället!:p
|
Citat:
Det är just därför jag gillar Björn G. mer för hans närapå 100%-iga inställning till sitt jobb. |
Citat:
|
Citat:
Jo, men nu snackade vi om ledaren... |
Citat:
Man skall dock ta i beaktning att han i många fall kör egentränade hästar och riskerar inte att tappa styrningar efter en lite elakare styrning kanske... Sen kan man såklart diskutera om Örjan skulle tappa styrningar om han körde lite offensivare...knappast troligt med tanke på hans status...men men.. |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Men det var inte Tallassio-loppet vi diskuterade... |
Om man visste att Mellby Club går felfritt så är denne stenklar, men galoppen/galopperna ligger ju alltid på lur här, tyvärr... Kan ju gå i tredjespår, runt om, i detta lopp och ändå vinna - kommer säkerligen, vid form, vara med i Harpers maj...
|
Trio
2,3,4,9 1,2,3,4,9 1,4,7,9,10 x300 kr flex 483,8 procent |
Citat:
|
Mellby Club vinner nu!
|
Citat:
Å även om den skulle springa in pengarna så den kan anmälas, så står den hårt inne då och har även uselt med startpoäng, krävs många där. |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Nej då! Denne MC har gjort grymma lopp felfritt och även efter galopper. Är hur stark som helst och när denne kommer i toppform och kan köras på, ja då djäklars skall ni få se. Var inte direkt dålig i dag heller... :cheers: |
Citat:
:cheers: |
Citat:
Annars så är ju Mellby Viking och Mellby Club halvbröder, mamman Naomi de Lou lämnat båda, så visst finns det att brås på. :cheers: |
fasiken - skulle lirat en slant på vinnare, också - men man får vara nöjd ändå. Vilken kanonstyrning av Borg...
Kvittering print Plass, 9. løp - Solvalla fredag 22. april 2016 Løp Markeringer 9 12 Ariel Ado Total kr 250,00 1 rekke á kr 250,00 = kr 250,00 Referansenr: 030214d226418118 Gi meg beskjed dersom jeg vinner Ja takk |