Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V75 Örebro 7 maj (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/26417-v75-orebro-7-maj/)

mackpeter 2016-05-07 14:49

Citat:

Ursprungligen postat av Jarmop (Inlägg 489240)
Bfro på Spring Erom idag...jag skulle gärna vilja veta anledningen till att man aldrig testat detta tidigare? Hästen är i slutet av karriären och först nu inser man att man kanske ska testa detta, snacka om tjänstefel :)

Jag föreslår, att du väntar till efter loppet med att döma ut Dan Widegren och ev Björn Goop för tjästefel.
Spring Erom startade 28 november bfro för Ulf Ohlsson. Galopperade och utgick.

Shooter 2016-05-07 14:51

Det var ju synd att sjuan inte höll hela vägen, men jag har i alla fall fyran också.

Manprinsen 2016-05-07 14:52

Emilia Leo har snygg röv, bra att hon vann!

Jarmop 2016-05-07 14:58

Citat:

Ursprungligen postat av mackpeter (Inlägg 489252)
Jag föreslår, att du väntar till efter loppet med att döma ut Dan Widegren och ev Björn Goop för tjästefel.
Spring Erom startade 28 november bfro för Ulf Ohlsson. Galopperade och utgick.

Såg det när jag kollade på Travsport siten nyss, men ändå...knappast nån värdemätare, och att man ändå bara testat detta en gång under hästens hela karriär är väl ändå lite fegt? :)

mackpeter 2016-05-07 15:07

Citat:

Ursprungligen postat av Jarmop (Inlägg 489255)
Såg det när jag kollade på Travsport siten nyss, men ändå...knappast nån värdemätare, och att man ändå bara testat detta en gång under hästens hela karriär är väl ändå lite fegt? :)

Tänker inte älta detta mer - men Widegren har naturligtvis testat bf i träning.

Helge 2016-05-07 15:10

Citat:

Ursprungligen postat av Jarmop (Inlägg 489240)
Bfro på Spring Erom idag...jag skulle gärna vilja veta anledningen till att man aldrig testat detta tidigare? Hästen är i slutet av karriären och först nu inser man att man kanske ska testa detta, snacka om tjänstefel :)

Klart det finns anledning, inte så de kom på det i veckan "Oj det har vi missat att prova!" :skamsen:

"Dessutom bestämde vi nu under onsdag förmiddag i samråd med hovslagaren
att det blir barfota runt om nu, det blir andra gången i min regi – i den första galopperade han men det kan nog ha haft andra orsaker och han var väldigt fin före och efter så jag tror att det kan ge en liten kick. Anledningen till att vi nästan aldrig kunnat göra det så här långt är att han har haft återkommande problem med hovsprickor men det ser mycket bättre ut nu."

http://piclair.com/data/ff5jq.jpg

Shooter 2016-05-07 15:13

Härligt! Det var en fin årsdebut för min spik. :clap:

Manprinsen 2016-05-07 15:14

Pissbergh, fan vad jag hatar honom. Kan han inte göra som Åke och dra till USA?

Shooter 2016-05-07 15:17

Diamanten är hittills obesegrad - mycket fin häst!

Jarmop 2016-05-07 15:17

Citat:

Ursprungligen postat av Helge (Inlägg 489257)
Klart det finns anledning, inte så de kom på det i veckan "Oj det har vi missat att prova!" :skamsen:

"Dessutom bestämde vi nu under onsdag förmiddag i samråd med hovslagaren
att det blir barfota runt om nu, det blir andra gången i min regi – i den första galopperade han men det kan nog ha haft andra orsaker och han var väldigt fin före och efter så jag tror att det kan ge en liten kick. Anledningen till att vi nästan aldrig kunnat göra det så här långt är att han har haft återkommande problem med hovsprickor men det ser mycket bättre ut nu

Tack för förklaringen! Då förstår man varför den varit handikappad hela karriären, får hoppas det löser sig bra idag för hästen, streckas iaf tidigt på min lapp :)

Shooter 2016-05-07 15:37

Nu får de ge sig.

Manprinsen 2016-05-07 15:40

Bytte till Hockey VM istället. Bra match mellan Norge och Danmark!

zabatsu 2016-05-07 15:43

Humor det här :)

Manprinsen 2016-05-07 15:45

Varför får dom inte iväg starten?

znipstern 2016-05-07 15:57

Citat:

Ursprungligen postat av Manprinsen (Inlägg 489266)
Bytte till Hockey VM istället. Bra match mellan Norge och Danmark!

Bättre än Sverige Lettland i alla fall :lol::lol::lol: