Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V64 Romme 2/5 (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/26420-v64-romme-2-5-a/)

blondinrobert 2016-05-01 18:40

V64 Romme 2/5
 
Har vi morgondagens V64 på Romme och sista avdelningen finns riktigt bra kusar på startlinjen!

Avd 1: Ungdomshästslopp, för mig spelmässigt är det alltid heltäckt eller en spik då allt kan hända lite oftare i denna typ av lopp!
Just nu är 2 Ingrosso den häst som väcker störst intresse för mig. Imponerade senast och tycker morgondagens uppgift ser lovande ut med grymt spår som bäddar för vinst!

Avd 3: ska våran kära Limoncelli få stoppa nosen först denna gång? Hoppas! Annars het motbud och häst med kapacitet är 1 Lalle Young!

Avd 4: kallblodsexpert någon?

Avd 5: 14 Nirvana Broline, bara att spika och se glad ut trots bakspår!

Avd 6: Conrads Elsa får tipset, grym insats senast och uppgiften ser vettig ut. Tror den kan utmana spets och om inte får överta snabbt därpå! De värsta emot har fått spår 8 och 9 och måste få ett fint lopp därifrån för att kunna ta ner Conrads Elsa i mina ögon! Får Withma rygg ledaren och hittar vinnarhålet? Tveksamt va?

Såhär tänker jag just nu.
1: 2 Ingrosso
2: alla
3: 6 Limoncelli
4: alla
5: 14 Nirvana Broline
6: 4 Conrads Elsa
225kr

Fidus 2016-05-01 19:34

Skön inställning du har. Att du ser fram emot en trevlig omgång!

12 Quite Windy tänker jag spika. Formtoppad och mött hårt motstånd på slutet.
Lämplig omgivning. Det kan gå.
V4-spel, förmodligen.
Inga stora insatser för min del. Det är ju Romme, banan jag aldrig vinner någonting på.

Limoncelli kan säkert bli för svår.

:)

mocka 2016-05-02 08:48

"Unique Julia gick jättebra sist och håller fin form. Bra spår. Bf ro Open eye hlag och spyderbike. Räknas med chans trots bra motstånd."

Borde bli sos och slut på henne med två lopp i kroppen.

Båth om sina chanser idag.

"Unique Findings: (Lopp 4) Har gjort allt rätt så här långt och tillhör helt klart den lovande skaran. Nu blir det första gången han får tävla bakifrån och dessutom är motståndet tuffare än tidigare. Min har dock så mycket fart i sig att han ändå ska räknas och jag blir inte förvånad om han dyker upp där framme. Inga ändringar, skor runt om.

Joy Ribb: (Lopp 9) Var inte som bäst senast och vi har kollat upp henne efteråt men inte hittat någon förklaring. I jobben känns hon i alla fall som vanligt men lite svårbedömd är hon. Skulle hon tävla på topp och få sitt lopp då är hon inte borta. Jag håller henne som en outsider och streckar man på ska hon med. Inga ändringar, barfota bak."

Gillade det jag såg av 10 i första avdelningen i senaste loppet. Så här säger Paw om sin häst.

"10 Jaanus Tooma va jag ruggigt imponerat av senast på Åby. Jag hade 12,9 sista 1100 och då körde jag en bit under 11 sista 500, i tredje utan rygg. Han är mycket bättre än raden och har dessutom lopp i kroppen nu. Jag tror på en liknande prestation och då tycker jag han ska räknas tidigt. Planen är barfotad och vanlig vagn."

Reijo om Defrag Am i V64-1. "Defrag am var fin i debuten. Bra läge imorn men tuffare emot. Skor vanlig vagn och stängt hlag. Räknas med chans."

Sjöströms pålle i V64-1 har ett lopp i kroppen nu. Så här säger han om D'Laina. "- Fin i årsdebuten även om placering uteblev. Allt väl efter och bör ha gått framåt med loppet i kroppen. Hon gör nog en bra insats här och borde dyka upp långt framme om hon kommer loss från sitt innerspår. Laina tävlar med skor runt om."

Witasp om Turbo Gothia i V64-2. "Jobbar starkt igen men har inte löpt upp till mina förväntningar. Läget är bra och vi smyger med invändigt. Med lite tur kan han vara bland de tre."

Sir Toby om Tarpon i V64-2. "Uppåt i träningen, borde vara långt framme."

Lindblom om Bannockburn i V64-2. "Mycket fin senast Toppchans."

Donna Lyjam i V64-3 är ju en jättefin häst i grunden som kvalade in till Derbystoet som tvåa bakom Evin Boko förra året. Oplacerad i finalen men hamnade lite knepigt på det också. Nu är det årsdebut och behöver säkert lopp i kroppen men ska bli kul att följa.

Kommer Nirvana Broline bort i V64-5 så är ju 7, 8, 10, 12, 13 kul på strecken. Walkyria Race och spurtstarka Feria De Mayo är givna om man inte spikar som sagt.

Fidus 2016-05-02 09:48

Jag förstår inte varför Nirvana B ska vara så klar ifrån bakspår i 5:e?
Hästen har rätt inställning och är klart duglig. Vid segerloppet fick Nirvana ett bra lopp och pliktskyldigt segerstred hon.
Såg bra ut senast också.

11 Feria De Mayo hade väl vunnit enkelt i senaste mötet om hon inte tappat travet till slut?
5 Good As Candy Zaz avslutade vasst bfro, men galopperade sista stegen före mål.
Nä, dagens mest givna garderingslopp för min del. Åtminstone så länge Nirvana är klar favorit.

12 Quand Venez Vous (0,68%)är draget för min del. Satt fast i regidebuten. Spurtade nära på bäst i loppet Nirvana vann den 10/4. Hur duglig är den? Kör i tid, Kajsa!

:)

putte64 2016-05-02 10:29

Jag håller med om samtliga dina drag, och vill dessutom lägga till Diora From My.
Här smäller det :D

Citat:

Ursprungligen postat av Fidus (Inlägg 488692)
Jag förstår inte varför Nirvana B ska vara så klar ifrån bakspår i 5:e?
Hästen har rätt inställning och är klart duglig. Vid segerloppet fick Nirvana ett bra lopp och pliktskyldigt segerstred hon.
Såg bra ut senast också.

11 Feria De Mayo hade väl vunnit enkelt i senaste mötet om hon inte tappat travet till slut?
5 Good As Candy Zaz avslutade vasst bfro, men galopperade sista stegen före mål.
Nä, dagens mest givna garderingslopp för min del. Åtminstone så länge Nirvana är klar favorit.

12 Quand Venez Vous (0,68%)är draget för min del. Satt fast i regidebuten. Spurtade nära på bäst i loppet Nirvana vann den 10/4. Hur duglig är den? Kör i tid, Kajsa!

:)


JimmyA 2016-05-02 14:54

Spetsar inte condrads Elsa i sista?

doob 2016-05-02 14:58

Citat:

Ursprungligen postat av JimmyA (Inlägg 488729)
Spetsar inte condrads Elsa i sista?

Nej.... 1 spetsar lätt och 2 kryper ner i rygg! Rekommenderar båda och en rak tvilling!!

JimmyA 2016-05-02 14:59

1 är ju struken!?

Chiron 2016-05-02 15:25

Citat:

Ursprungligen postat av JimmyA (Inlägg 488731)
1 är ju struken!?

Tror doob menade Unique Julia och Withma... :)

Chiron 2016-05-02 15:52

Intressant omgång. Konstiga favoriter i mitt tycke. Att Kontio kör två favoriter är ett frågetecken då han har blandat och gett den senaste tiden. Nirvana Broline som han kör är ju en knepig och ojämn häst som man inte alls kan lita på.

Att Alvena Take It är favorit hade jag förstått om Peter Untersteiner kört den. Hur ska Jorma hantera jänkarvagnen lika bra som Peter? Unique Julia har tävlat 5 ggr på denna bana, 2 segrar och en andraplats och detta var innan den gick till Liljendahls stall. Så den borde vara förstahäst i loppet, tänkbar spik om man litar på kusken. :)

Apropå kusken så är tänkte jag lite på Tarpon som är favorit i andra avd. Spår 5 i volt känns ju knepigt trots att "Tobbe" är en duktig kusk. Frågan är hur mycket den tappar?

Champinj0nen 2016-05-02 16:08

avd1. 8 Dlaina och 10 Jaanus tooma har 15 tider i benen och är tidiga (bra intervjuer också), där framme känns 3 Bohus Palema och 6 Defrag am tidiga.

avd2. 10 Tarpon, 12 Be right back och 6 Turbo Gothia förstahästar sedan på start är 1,2,3,5 intressanta.

avd3. 12 Quite windy och 6 Limoncelli sticker ut något, 1,2,5,11 tänkbara.

avd4. De jag tror det står mellan i rankingordning är 6 Tangen stegg, 3 Lex Peidei, 5 Guli glöd, 9 Reiug (hög galopprisk?) och 12 Lome hero.

avd5. 14 Nirvana Broline, 6 Walkyria race, 11 Feria de Mayo förstahästar o starkt, där bakom 10 Diora from my, 12 Quand venez vous och 7 Maidonna.

avd6. 8 Alvena take it tänkbar spik, först bakom i ett öppet lopp håller jag 4 Conrads elsa, 2 Unique julia och 6 Gaia sund.

Fidus 2016-05-02 16:21

7 Catch The Cash klädde av 6 Gaia Sund i spurten vid V75-segern 20/2. Borde inte procenten vara ombytta på dessa två?

Nu ska jag inte strecka någon av dessa.

Chiron 2016-05-02 16:24

Citat:

Ursprungligen postat av Fidus (Inlägg 488736)
7 Catch The Cash klädde av 6 Gaia Sund i spurten vid V75-segern 20/2. Borde inte procenten vara ombytta på dessa två?

Nu ska jag inte strecka någon av dessa.

Nja, Gaia Sund är ju så mycket bättre barfota runt om, då skor runt om....

doob 2016-05-02 17:05

Citat:

Ursprungligen postat av Chiron (Inlägg 488733)
Tror doob menade Unique Julia och Withma... :)

Sant.... 2 och 3....

Champinj0nen 2016-05-02 17:40

Citat:

Ursprungligen postat av Champinj0nen (Inlägg 488735)
avd1. 8 Dlaina och 10 Jaanus tooma har 15 tider i benen och är tidiga (bra intervjuer också), där framme känns 3 Bohus Palema och 6 Defrag am tidiga.

avd2. 10 Tarpon, 12 Be right back och 6 Turbo Gothia förstahästar sedan på start är 1,2,3,5 intressanta.

avd3. 12 Quite windy och 6 Limoncelli sticker ut något, 1,2,5,11 tänkbara.

avd4. De jag tror det står mellan i rankingordning är 6 Tangen stegg, 3 Lex Peidei, 5 Guli glöd, 9 Reiug (hög galopprisk?) och 12 Lome hero.

avd5. 14 Nirvana Broline, 6 Walkyria race, 11 Feria de Mayo förstahästar o starkt, där bakom 10 Diora from my, 12 Quand venez vous och 7 Maidonna.

avd6. 8 Alvena take it tänkbar spik, först bakom i ett öppet lopp håller jag 4 Conrads elsa, 2 Unique julia och 6 Gaia sund.

Efter jag kollat strecken ser systemet följande ut:

8,10
6,10,12
12 Quite Windy
3,5,6
6,7,8,10,11,12,14
8 Alvena take it

126 rader



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved