Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V75 Solvalla 28/5 (Elitloppshelgen) (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/26576-v75-solvalla-28-5-elitloppshelgen/)

greyhound 2016-05-23 15:26

Citat:

Ursprungligen postat av Kusken1 (Inlägg 491551)
Saveur och Bird Parker bör väl vara en fin tvilling och lås på lördag. Hamnar ofta fel på Mellby Viking men det är ju faktiskt två år sedan han vann och torskade förra året.

Han var väl knappast dålig i förra årets lopp....

Oavsett vad så kan man ju knappast räkna bort MV med dokumenterad form.

Ska man lösa Harpers på 2 streck rekommenderar jag nästan banta till singelstreck!

olle 2016-05-23 16:31

Oerhört dåliga nyheter idag vädermässigt. Igår såg prognoserna hyfsade ut inför kommande helg i Stockholm, men idag har SMHI försämrat prognoserna radikalt.

Som det ser ut nu regn på torsdag och fredag och 12 millimeter regn under lördagen.

Blir det så blir det ju inte alls samma elitloppshelg som om det är fint väder.

Som tur är bara måndag idag och man får verkligen hoppas att prognoserna ändras längre fram.

http://www.svtstatic.se/cms-image/ca.../large/345-jpg

Strappa71 2016-05-23 16:48

Citat:

Ursprungligen postat av olle (Inlägg 491557)
Oerhört dåliga nyheter idag vädermässigt. Igår såg prognoserna hyfsade ut inför kommande helg i Stockholm, men idag har SMHI försämrat prognoserna radikalt.

Som det ser ut nu regn på torsdag och fredag och 12 millimeter regn under lördagen.

Blir det så blir det ju inte alls samma elitloppshelg som om det är fint väder.

Som tur är bara måndag idag och man får verkligen hoppas att prognoserna ändras längre fram.

http://www.svtstatic.se/cms-image/ca.../large/345-jpg

"Förr" var det kanonstämning även vid sämre väder. Men med det senaste decenniets speloptimerande åtgärdar har det blivit lite så att den där "rätta" stämningen står och faller med vädret.

För varje år känns det som andelen "tillresta" minskar undan för undan. De lokala besökarna är betydligt mer väderkänsliga än dem som åkt långt för att närvara.

Långväga gästerna kommer ändå oavsett väder. Och det är dessa som behövs för att landskamps- och landskapskamps-känslan ska bli den rätta.

Tänkvärt:

1994 gick Elitloppsfinalen som lopp 9 på söndagen. ( Försöken som lopp3&4. )

2016 går försöken som lopp 9&10.

olle 2016-05-23 16:52

Citat:

Ursprungligen postat av Strappa71 (Inlägg 491558)
"Förr" var det kanonstämning även vid sämre väder. Men med det senaste decenniets speloptimerande åtgärdar har det blivit lite så att den där "rätta" stämningen står och faller med vädret.

För varje år känns det som andelen "tillresta" minskar undan för undan. De lokala besökarna är betydligt mer väderkänsliga än dem som åkt långt för att närvara.

Långväga gästerna kommer ändå oavsett väder. Och det är dessa som behövs för att landskamps- och landskapskamps-känslan ska bli den rätta.

Tänkvärt:

Men dåligt väder försämrar radikalt förutsättningarna för sportsliga prestationer i världsklass.

Med den meny Solvalla erbjuder under helgen är det ju sport i absolut världsklass man vill se och förutsättningarna för det finns verkligen. Regn och kyla och sämre bana förstör ju till största delen förutsättningarna för det tyvärr. Hoppas verkligen att prognoserna ser annorlunda ut om några dagar.

Strappa71 2016-05-23 17:10

Citat:

Ursprungligen postat av olle (Inlägg 491559)
Men dåligt väder försämrar radikalt förutsättningarna för sportsliga prestationer i världsklass.

Med den meny Solvalla erbjuder under helgen är det ju sport i absolut världsklass man vill se och förutsättningarna för det finns verkligen. Regn och kyla och sämre bana förstör ju till största delen förutsättningarna för det tyvärr. Hoppas verkligen att prognoserna ser annorlunda ut om några dagar.

Visst är det tråkigt när en del drabbas extra hårt av sämre yttre förutsättningar. Men vad klockan stannar på i absoluta mått spelar mindre roll för mig iaf. Går att prestera i sportslig världsklass även i sämre väder.

Shooter 2016-05-23 17:30

Det är meningslöst att gissa väder så många dagar i förväg.

Helge 2016-05-23 18:27

Citat:

Ursprungligen postat av OskarSvanberg (Inlägg 491519)
Gjort snabbt.
Ni ska veta att dessa ska vara inne senast 12 på måndagen. Och alla har det väldigt stressigt måndag förmiddag. Så man måste antingen göra det klart på kvällen, vilket suger eftersom det ska läggas barn när listorna är klara, sen somnar man.
Annars kanske ni ibland tycker att de där systemen ser ut som nåt som gjorts på en kort kafferast? Ja, det är precis vad de är.
Jag är på dom att de ska lägga deadline på tisdag. Då kan ni ta rankingen lite på allvar. Nu har ingen tid egentligen. Nån gång har jag suttit uppe 3timmar på natten.
Nu blev det en snabbis.

Ingen uppgift man blir avis på direkt, att så tidigt ta ut och publicera sina tips.

Här är dom.

http://piclair.com/data/g19uh.jpg

Kusken1 2016-05-23 18:37

Citat:

Ursprungligen postat av Strappa71 (Inlägg 491558)

Tänkvärt:

Jag har slutat gå på söndagen pga senareläggningen. Förr gick finalen runt 16 men nu är väl framåt 18 som gäller och då är man hemma väldigt sent när man bor en 20-30 mil bort.

Strappa71 2016-05-23 19:41

Citat:

Ursprungligen postat av Kusken1 (Inlägg 491575)
Jag har slutat gå på söndagen pga senareläggningen. Förr gick finalen runt 16 men nu är väl framåt 18 som gäller och då är man hemma väldigt sent när man bor en 20-30 mil bort.

Om man bor 20-30 mil ifrån så är man "närboende"!! :)

Tänk på dem som har 20-30 mil kvar efter en rejäl tåg- eller flygresa?

För min egen del spelar det ingen roll hur mycket de misshandlar upplägget eftersom Elitloppet är obligatoriskt. Men jag debatterar ändå för er andra eftersom jag vet hur stor del av superstämningen som "tillresta" står för! :)

johanl 2016-05-23 22:31

Hemma runt 00:30 vid tur,alltid Semesterdag på Måndagen med, men det sämsta nu är ju att man inte firar vinnaren,utan man får stera ut till Bussen så man kommer i väg hyfsat,bor mitt Småland ca 35 mil

svepet 2016-05-24 09:20

Citat:

Ursprungligen postat av sigh (Inlägg 491502)
v4an lär man avstå om man inte får feeling för ett par skrällar. Känns inte klokt att ha 3st 7-hästarslopp på kupongen. Kul att se men ospelbart

Så länge det är inom streckspel där man bara vinner på alla rätt behöver det inte alls vara ospelbart. Finns alltid flerbong/faktor att köra om man tycker det är för lätt. Vinnarspel är däremot iskallt i 7-hästarsfält anser jag.

putte64 2016-05-24 10:07

Har alla hästar 50% vinstchans, är raden ospelbar om den ger mindre än 128 Kr i utdelning, annars är den spelbar.
En flerbong kan aldrig ändra på om något är spelbart eller ospelbart.

I klartext: Gör du något dumt blir det inte bättre för att du gör det flera gångar :D

Strappa71 2016-05-24 15:49

Citat:

Ursprungligen postat av svepet (Inlägg 491632)
Så länge det är inom streckspel där man bara vinner på alla rätt behöver det inte alls vara ospelbart. Finns alltid flerbong/faktor att köra om man tycker det är för lätt. Vinnarspel är däremot iskallt i 7-hästarsfält anser jag.

Om vinnarspel i 7-hästarsfält är iskallt så är streckspel med nästan bara 7-hästarsfält nästan lika iskallt.

V4 är inget annat än 2kr-raketspel på fyra lopp ihopsamlat i en enda stor spelpool. ( Med lägre spelavdrag per lopp såklart! )

Grant 2016-05-24 16:08

Citat:

Ursprungligen postat av Strappa71 (Inlägg 491677)
Om vinnarspel i 7-hästarsfält är iskallt så är streckspel med nästan bara 7-hästarsfält nästan lika iskallt.

V4 är inget annat än 2kr-raketspel på fyra lopp ihopsamlat i en enda stor spelpool. ( Med lägre spelavdrag per lopp såklart! )

V5 är inget annat än 1kr-raketspel på fem lopp ihopsamlat i en enda stor spelpool?

Mvh Uffe

Strappa71 2016-05-24 16:18

Citat:

Ursprungligen postat av Grant (Inlägg 491684)
V5 är inget annat än 1kr-raketspel på fem lopp ihopsamlat i en enda stor spelpool?

Mvh Uffe

Vad skulle det annars vara?

Fler-pott-spelen är lite mer avancerade. Där finns det tröstpriser.

V3 är det som skiljer sig mest från övriga spelformer. Det är ett "last longer"-spel.