Citat:
Ursprungligen postat av olle
(Inlägg 494496)
Ja, det är tydligen alldeles för svårt att få spelarna att lira på söndagar trots sanslöst bra travsport. Östersunds V75a omsatte väl utan Norge inblandat 80 mkr i går kväll och sportsligt var det väl den sämsta V75an på mycket länge om man undantar huvudloppet. Bjerkes lopp idag var på en helt annan sportslig nivå.
|
Det har ju inte bara med sport att göra får ni lov att inse. Jag lägger inte en spänn på Vincennes eller andra storbanor och/eller storloppsdagar utanför Sverige på hela året, och det har helt och hållet att göra med att jag inte har någon koll på hästarna/förutsättningarna eller så mycket annat där egentligen undantaget de svenska kuskarna och hästarna.
Ditt ständiga gnäll på alla nordliga banor har faktiskt en liten poäng i det avseendet. Det är svårt att ha koll på alla hästar och kuskar från norr till söder i det här avlånga landet. Därmed spelar jag ytterst sällan på trav norr om Dalarna (undantag Bergsåker/Bollnäs/Umåker emellanåt). Och många med mig kan jag tro.
Men att det är söndag gör självklart en hel del till också, det är ju inga nyheter det här att det är svårt att komma upp i samma tryck på söndagar som lördagar. Med enda undantaget Elitloppssöndagen vad jag vet.
|